Різноманітність рослин

УРОК 22

Тема: Різноманітність рослин

Мета: розширити уявлення про різноманітність рослин, формувати поняття «кущ», «дерево», розкрити значення рослин для людей. Розвивати вміння доглядати за кімнатними рослинами. Виховувати дбайливе ставлення до рослин, любов до природи.

Обладнання: малюнки з різними рослинами, діапозитиви, плакат, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення вивченого матеріалу. Складання слів зі складів.

— Для кого ґрунт став домівкою?

— У якому ґрунті краще ростуть рослини?

2. Проблемний вступ до уроку.

— Подивіться на малюнки.

— Що зображено на них? (Дерева, квіти, трава)

— А як можна назвати одним словом? (Рослини)

II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності.

1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про рослини, як і де ростуть, навіщо вони потрібні людям і тваринам, дізнаєтесь, які рослини є символами нашої України.

2. Відгадування загадки.

Що воно таке?

Дихає, росте,

Живиться, розмножується,

А ходить, не ходить. (Рослина)

— Як ви гадаєте, до якої природи належать рослини?

(Живої природи )

3. Розповідь вчителя.

На скільки багата та різноманітна жива природа!

Прогулюючись лісом, ми бачимо там багато метеликів, що порхають між квітучих рослин, величезні дуби, вкриті мохом, біля липи ростуть конвалії, а он біля берези — гриби. Яка кругом краса — справжнє царство!

Рослини зустрічаються майже скрізь: і на суходолі, і у річках, морях, океанах.

Неоціненна роль рослин у природі. Вони є їжею для тварин і людини.

З давньої давнини людина користується рослинами, виробляючи з них усе потрібне для життя: меблі, одяг, папір, ліки, іграшки, їжу; використовує ягоди, гриби, горіхи.

Рослини створюють неповторний барвистий образ нашої планети. Одні маленькі, інші — великі; одні протягом року зелені, а інші скидають листя на зиму.

Деякі рослини прикрашають наші домівки, подвір'я, інші — вживаємо в їжу. Царство рослин налічує майже півмільйона видів.

4. Гра «Що де росте». Демонстрація діапозитивів із зображенням рослин.

Вчитель питає, де ця рослина росте — в лісі, у полі, на луках, на подвір'ї, в кімнаті, а діти відповідають.

5. Робота з підручником, с. 65.

Читання статті «Рослини».

6. Гра «Що де росте».

У дітей картки з підписами: город, ліс, садок. Ведучий називає рослину, зображену на малюнку, а учні показують картку з підписом, де ця рослина росте.

— Яка рослина на малюнку зайва?

7. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Рослини ростуть у природі, вони різноманітні. Між собою їх поділили на групи: дерева, кущі, трав'янисті рослини.

— Подивіться на малюнки. (Зображення дерев, кущів, трав'янистих рослин)

— Як ви думаєте, чим відрізняються ці рослини?

(Відповіді дітей)

Дерево має одне високе дерев'янисте стебло — стовбур, у куща — кілька низьких міцних дерев'янистих стебел; трав'янисті рослини мають м'які, соковиті, зелені стебла.

Фізкультхвилинка

Раз, два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П'ять, шість — на воді,

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім — ще є сили.

Всі до берега приплили,

Обсушились, потягнулись

І розбіглись, хто куди.

8. Відгадування загадок, відгадки записують діти на дошці в дві колонки: дерева і трав'янисті рослини.

• Без рук, без ніг, а на батіг пнеться. (Квасоля)

• Червоний колір, а винний смак, кам'яне серце, а чому це так? (Вишні)

• Повна діжка жита, п'ятачком накрита (Мак)

• Навесні вона в теплі

Проростає з-під землі.

Має трунок, має вроду

І дарує насолоду. (Квітка)

• Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть кожушки. (Каштан)

III. Формування вмінь та навичок

1. Робота з підручником, с. 66.

(Учні розглядають малюнки в підручнику.)

— Дари яких рослин зображено на малюнках?

2. Гра «Дерева, кущі, трав'янисті рослини».



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3876 | Рейтинг: 2.0/1
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Народні традиції і здоров'я
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]