УРОК 22 Тема: Різноманітність рослинМета: розширити уявлення про різноманітність рослин, формувати поняття «кущ», «дерево», розкрити значення рослин для людей. Розвивати вміння доглядати за кімнатними рослинами. Виховувати дбайливе ставлення до рослин, любов до природи. Обладнання: малюнки з різними рослинами, діапозитиви, плакат, сигнальні картки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Повторення вивченого матеріалу. Складання слів зі складів. — Для кого ґрунт став домівкою? — У якому ґрунті краще ростуть рослини? 2. Проблемний вступ до уроку. — Подивіться на малюнки. — Що зображено на них? (Дерева, квіти, трава) — А як можна назвати одним словом? (Рослини) II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності. 1. Повідомлення теми і завдань уроку. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про рослини, як і де ростуть, навіщо вони потрібні людям і тваринам, дізнаєтесь, які рослини є символами нашої України. 2. Відгадування загадки. Що воно таке? Дихає, росте, Живиться, розмножується, А ходить, не ходить. (Рослина) — Як ви гадаєте, до якої природи належать рослини? (Живої природи ) 3. Розповідь вчителя. На скільки багата та різноманітна жива природа! Прогулюючись лісом, ми бачимо там багато метеликів, що порхають між квітучих рослин, величезні дуби, вкриті мохом, біля липи ростуть конвалії, а он біля берези — гриби. Яка кругом краса — справжнє царство! Рослини зустрічаються майже скрізь: і на суходолі, і у річках, морях, океанах. Неоціненна роль рослин у природі. Вони є їжею для тварин і людини. З давньої давнини людина користується рослинами, виробляючи з них усе потрібне для життя: меблі, одяг, папір, ліки, іграшки, їжу; використовує ягоди, гриби, горіхи. Рослини створюють неповторний барвистий образ нашої планети. Одні маленькі, інші — великі; одні протягом року зелені, а інші скидають листя на зиму. Деякі рослини прикрашають наші домівки, подвір'я, інші — вживаємо в їжу. Царство рослин налічує майже півмільйона видів. 4. Гра «Що де росте». Демонстрація діапозитивів із зображенням рослин. Вчитель питає, де ця рослина росте — в лісі, у полі, на луках, на подвір'ї, в кімнаті, а діти відповідають. 5. Робота з підручником, с. 65. Читання статті «Рослини». 6. Гра «Що де росте». У дітей картки з підписами: город, ліс, садок. Ведучий називає рослину, зображену на малюнку, а учні показують картку з підписом, де ця рослина росте. — Яка рослина на малюнку зайва? 7. Розповідь вчителя з елементами бесіди. Рослини ростуть у природі, вони різноманітні. Між собою їх поділили на групи: дерева, кущі, трав'янисті рослини. — Подивіться на малюнки. (Зображення дерев, кущів, трав'янистих рослин) — Як ви думаєте, чим відрізняються ці рослини? (Відповіді дітей) Дерево має одне високе дерев'янисте стебло — стовбур, у куща — кілька низьких міцних дерев'янистих стебел; трав'янисті рослини мають м'які, соковиті, зелені стебла. Фізкультхвилинка Раз, два — всі пірнають, Три, чотири — виринають, П'ять, шість — на воді, Кріпнуть крильця молоді, Сім, вісім — ще є сили. Всі до берега приплили, Обсушились, потягнулись І розбіглись, хто куди. 8. Відгадування загадок, відгадки записують діти на дошці в дві колонки: дерева і трав'янисті рослини. • Без рук, без ніг, а на батіг пнеться. (Квасоля) • Червоний колір, а винний смак, кам'яне серце, а чому це так? (Вишні) • Повна діжка жита, п'ятачком накрита (Мак) • Навесні вона в теплі Проростає з-під землі. Має трунок, має вроду І дарує насолоду. (Квітка) • Навесні цвітуть, мов свічі, Заглядають сонцю в вічі, А під осінь ті свічки Вдягнуть кожушки. (Каштан) III. Формування вмінь та навичок 1. Робота з підручником, с. 66. (Учні розглядають малюнки в підручнику.) — Дари яких рослин зображено на малюнках? 2. Гра «Дерева, кущі, трав'янисті рослини». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3943 | |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Всього коментарів: 0 | |