Урок 1 Тема. Вступне заняттяМета: познайомити учнів із професіями; вчити організовувати робоче місце; ознайомити з правилами безпечної праці на уроці; розвивати пам’ять; виховувати повагу до людей різних професій. Обладнання: ілюстрації із зображенням людей різних професій; таблиця «Правила безпечної праці»; для індивідуального використання — папки для уроків праці; таблички з умовними позначеннями; посібник: І. М. Веремійчик. «Трудове навчання. Майстрик і Майстринка. 2 клас». Хід уроку І. Організація класу У ч и т е л ь Школа двері відчинила, В класи всіх вас запросила. Пролунав уже дзвінок, Починається… (урок). ІІ . Повідомлення теми та завдань уроку Бесіда вчителя. — Сьогодні ми познайомимося із професіями різних людей, а також із професіями ваших батьків. Навчимося організовувати робоче місце учня, засвоїмо правила безпечної праці та користування інструментами на уроках трудового навчання. ІІ . Робота над темою уроку 1. Проблемна ситуація. — Уявіть собі на хвилинку, що могло б трапитися, якщо б не стало шкіл, інститутів, університетів. (Діти відповідають.) — Так, дійсно, люди не змогли б отримувати знання, тобто не змогли б працювати. Мабуть, без праці життя на Землі не могло б існувати. Праця — джерело добробуту людини. У сучасному суспільстві існує розподіл праці. Люди різних професій працюють не тільки для себе, а й для інших людей. Професія — це вид трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок. У різних галузях людської діяльності за певний час сформувалися різні провідні професії. З ними ми зараз і познайомимось. 2. Бесіда з учнями. — Які професії ви знаєте? — Розкажіть про професії своїх батьків. (Аналіз відповідей учнів.) — А тепер послухайте вірш і назвіть професії, про які у ньому згадує автор. Все запише секретар, На воротах — воротар, Хворого лікує лікар, Тістечка готує пекар, Вчитель вчить дітей у школі, Хлібороб працює в полі. (Діти називають професії, про які згадувалося у вірші.) — А тепер упізнайте професію за початком речення. (На дошці записані слова: будівельник, поет, художник, кухар, льотчик.) Учитель диктує речення, а діти продовжують. Будує будинок…; керує літаком…; малює картини…; пише вірші…; готує їжу…. — Скажіть, будь ласка, хто з вас вже мріє кимось стати? Хто обрав професію? (Діти відповідають.) — Коли ви обов’язково оберете собі професію, то вам обов’язково знадобиться те, чого ви навчалися у школі. 3. Слухання казки «Професії поросяти». — Тепер послухайте казку «Професії поросяти». Після казки відповісте на запитання. (Учитель або добре підготовлені учні читають казку.) 4. Вправа «Відгадайте». — А тепер відгадайте, про людей яких професій ці загадки. • На тролейбус, на трамвай Ти скоріш уже сідай. Видно за вікном будинки, Довезе вас до зупинки. (Водій) • В дитсадок ви всі ходили, Хороводи там водили. Вчили вас там малювати, Перші буквочки назвати. (Вихователі) • Далеко-далеко від дому, Ген-ген в степовому краю Сіяють вогні космодрому, І я у скафандрі стою. (Космонавт) 5. Хвилинка-веселинка. — А тепер — хвилинка-веселинка. Послухайте речення та виправте їх. • Кухар будує нам гарний дім. • Мебляр готує смачний обід. • Швачка фарбує стіни будівель. • Муляр шиє різні сукні та штани. — У народі говорять: «Який майстер, така й робота». Як ви розумієте це прислів’я? 6. Фізкультхвилинка. 7. Робота з підручником. — Усі роботи почесні. Ми читали вірші, казку, відгадували загадки про людей різних професій. А тепер подивимось на малюнки, що зображені в посібнику «Трудове навчання. Майстрик і Майстринка» (С. 4, 5). Розкажіть, хто зображений на малюнках. (Розповіді учнів.) 8. Робота з демонстраційним матеріалом. На дошці висять ілюстрації, на яких зображені діти, що граються у професії. — Подивіться на ілюстрації. Скажіть, які професії ви запам’ятали. (Діти розповідають про професії.) ІV. Практична робота — Ознайомимося із організацією робочого місця. Учитель розповідає, як розкласти інструменти на робочому місці. Він пропонує дітям розмістити матеріали відповідно до встановлених правил. Потім усі інструменти учні складають до своїх робочих папок. V. Підсумок уроку — Назви яких професій ви запам’ятали? — Назви яких професій ви почули вперше? — Які інструменти повинні бути у робочій папці? — Які правила роботи ви запам’ятали? — Як правильно організувати робоче місце? VІ. Прибирання робочих місць — На наступний урок принесіть аркуші кольорового паперу, нитки. | |
| |
Переглядів: 3217 | |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
З чого все почалося |
Всього коментарів: 0 | |