УРОК 12 Тема. А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»Мета: вчити читати в особах, збагачувати словниковий запас учнів синонімами; вчити правильно звертатися до близьких; виховувати повагу до старших, навички культури поведінки; виховувати в дітей почуття любові до найдорожчої людини, бажання приносити їй радість. Обладнання: підручник, портрети письменників, етимологічний словник для початкових класів. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання. 1) Читання оповідання А. Коваля «Слова розповідають». Бесіда. — Яке значення слова написати нове? — Що означає слово «пістрявий»? — Як називається розмальоване яйце? — Що вам найбільше сподобалось в оповіданні? 2) Виразне читання вірша Л. Компанієць «Ковалівна». 2. «Розпитування». 1) Читання складів із голосними звуками [і], [е], [о]. ^ 2) Читання з дошки вірша В. Гринько з метою відпрацювання інтонації, артикуляції. Мати, матінка, матуся, Мама, мамочка, мамуся! — Називаю тебе я, рідна ненечко моя! У ч и т е л ь . — Скільки слів, близьких за значенням до слова «мати», вжито у віршику? — А як ви звертаєтесь до мами? — Яке із звертань сьогодні ви почули вперше або чуєте дуже рідко? II. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь . Сьогодні на уроці ми прочитаємо оповідання Андрія М'ястківського «Неня» і вірш Дмитра Білоуса «Звертання», із яких повчимося, як правильно звертатися до рідних і дорогих нашому серцю людей. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання А. М'ястківського «Неня». 1) Передбачення змісту твору за заголовком і малюнком. У ч и т е л ь . Прочитайте заголовок твору, розгляньте малюнок перед твором. Подумайте, про кого йтиметься в оповіданні. 2) Читання твору вчителем. — Чи правильним було наше передбачення? — Між ким відбувалася розмова? 3) Словникова робота. Малий, додає, Демид, збирається, дивується, розкажи-но, допитується, українська. 4) Повторне читання оповідання вголос. 5) Бесіда за змістом твору. — Чому хлопчик не одразу зрозумів, про кого говорив дідусь? — Прочитайте, як можна назвати маму. — Що здивувало хлопчика? — Що дідусь пояснив онукові? — Чи сподобалось Дмитрику, що можна так називати маму? — Прочитайте слова, які описують хлопчика. — Прочитайте тільки питальні речення, передаючи голосом відповідну інтонацію. — Прочитайте слова мами. — Прочитайте речення із звертанням. 2. Вправи з читання. 1) Читання оповідання в особах. 2) Вправа на подання регресій (перечитування): дітям пропонується мовчки прочитати текст, напівприкриваючи букви лінійкою. 3. Фізкультхви линка. Вірш «Допоможемо мамі» з імітацією рухів. Дружно вправними руками Допоможемо ми мамі. Посуд гарно перемиєм, Витрем насухо, складем І при цьому не поб'єм. Пил зітрем і підметем — Скрізь порядок наведем. 4. Колективна робота. Опрацювання вірша Д. Білоуса «Звертання». 1) Підготовча вправа з розгадуванням мовної загадки. У ч и т е л ь . Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви. Подумайте, які з них ви найчастіше вживаєте і коли. Та...о, та...ко, тат...сь, тат...чко, тат...нього, т...тусик. Д...д, ді...ок, дід...сь. ді...унь, діду...енько, дід...ган. Б...бка, ба...ця, баб...ня, баб...ся, бабу...ечка. У ч и т е л ь . Якщо ви вживатимете ці слова щоденно, то станете найласкавішою дитиною. А не такою, як герой вірша «Звертання». 2) Читання вірша вчителем. Бесіда. — Чи вживав такі чудові слова Федько? — Як він звертався до мами і тата? 3) Словникова робота. Пояснення значення слів. Сокровенне — щось особисте, своє. Творить — утворює, робить. Оглашає — оголошує. Белькотати — незрозуміле говорити. Кумекать — розуміти. 5. Вправи з читання. 1) Читання вірша учнями напівголосно. 2) Вибіркове читання. — Як автор звертається до рідних? Як називаються такі слова? — Які звертання творить Федько? Чому вони «душу вивертають»? — Чи схвалює автор таке мовлення хлопчика? — Чому ж він так говорить? — Прочитайте, на що може бути схожим наша мова, коли будемо говорити, як Федько. — Прочитайте окличні речення; питальні речення. — У яких реченнях описано захоплення автора красою рідної мови, а в яких — обурення від розмови Федька? 3) Виразне читання вірша. IV. Підбиття підсумків уроку 1. Бесіда. — Що нового ви дізналися на уроці? — Якими звертаннями до рідних ви користуєтесь? — А як ласкаво і ніжно можна звертатися до дядька і тітки, брата і сестри? 2. Робота в зошитах (с. 7—8, завдання 2, З, 4). V. Домашнє завдання 1) Читати вірш, аналізуючи репліки дійових осіб. 2) Читати виразно оповідання. | |
| |
Переглядів: 4711 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію |
Всього коментарів: 0 | |