Урок 15 Тема. Вираз зі змінною. Позначення змінною буквою. Розв’язання і порівняння простих задачМета: ознайомити учнів з поняттям змінна; вчити порівнювати задачі на знаходження остачі і на зменшення числа на кілька одиниць, розвивати мовлення дітей, логічне мислення. Обладнання: картки для опитування, схеми задач, предметні малюнки. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів — Сьогодні наш урок буде незвичайний. Ми будемо подорожувати казками на килимі-літаку в Математичне королівство. Для цього ми повинні сказати чарівні слова: «крабле-кріблі-бумс!» (Звучить музика, відкривається дошка.) — Перед вами — казкове Математичне королівство. Король наголосив наказ: «Діти повинні виконувати усі мої бажання». Перше бажання короля — дізнатися, як ви вмієте рахувати. Ось його завдання. 1. Робота з картками Картка 1 Розв’язати задачу. На аеродромі було 11 літаків. Два літаки полетіли. Скільки літаків залишилося на аеродромі? Картка 2 Скласти й розв’язати задачу. Було — 9 Прилетіли — 3 Стало — ? Картка 3 Розв’язати приклади. 2. Усна лічба — Наш килим-літак пролітає над болотом. Допоможемо жабці дістатися свого болота. — Молодці! Визначте зайве число: 15, 18, 20, 3, 11, 19. — Чому число 3 «зайве»? — А зараз пограємо у гру «День та ніч». Коли я кажу «ніч», ви заплющуєте очі і починаєте лічити. Коли я скажу «день», ви відкриваєте очі і називаєте відповідь. — А зараз — завдання для розумної голови. • Вага півня, який стоїть на двох ногах, 4 кг. Якою буде вага півня, якщо він встане на одну ногу? • М аринка та Оленка — сестри. Маринка сказала, що в неї 2 брати, а Оленка сказала, що в неї теж 2 брати. Скільки дітей у сім’ї? 3. Перевірка робіт учнів, які працювали з картками II. Р обота над новим матеріалом — Наша подорож продовжується. Ми пролітаємо над синім морем. «А біля самого синього моря жив старий зі своєю старою». Яка це казка? Хто її автор? — Ось ми в гостях у золотої рибки. Вона припливла до нас не одна, а зі своїми подругами. 1. Пояснення виразів зі змінною На дошці — малюнки рибок, які тримають картки з прикладами. 6+2 6+4 6+1 6+5 6+3 6+а — Розгляньте приклади. — Що ви помітили? — Який доданок у прикладах незмінний? — Який доданок змінюється? — Доданок, який змінюється, позначили буквою a (щоб не записувати різні значення другого доданка). Тоді сума 6 + a. — Якщо a = 1, то 6 + a = 6 + 1, 6 + 1 = 7. — Якщо a = 2, то 6 + a = 6 + 2, 6 + 2 = 8. Діти знаходять суму, якщо a набуває таких значень: 3, 4, 5. 2. Первинне закріплення Виконання завдання № 107, 109. 3. Самостійна робота (№ 108) 4. Перевірка роботи 5. Фізкультхвилинка III. Р озвиток математичних умінь — Наш килим-літак пролітає над красивим домом, в якому живе Мальвіна. Біля Мальвіни сидить хлопчик і плаче. Діти, як звуть цього хлопчика? Зараз ми дізнаємось, чому він плаче. Буратіно не може розв’язати задачу, яку йому задала Мальвіна. Діти, давайте йому допоможемо. 1. Виконання завдання № 110 (1) — Прочитайте умову задачі. Прочитайте питання задачі. — Про що йде мова у задачі? — Що в задачі відомо? — Про що треба дізнатися? — Якою дією будемо розв’язувати задачу? Розв’язання задачі біля дошки. 2. Виконання задачі № 110 (2) Проводиться аналіз задачі. Діти обирають відповідну схему. — Якою дією будемо розв’язувати задачу? Діти самостійно записують задачу. Потім порівнюють дві задачі. — Що спільного в задачах? — Чим вони різняться? — Молодці, діти, ви добре пояснили Буратіно, як розв’язувати задачі. (Звучить грамзапис пісні В. Шаїнського «Чебурашка».) — Хто співає цю пісню? — Назвіть його друга. Чебурашка і Крокодил Гена приготували для вас завдання. Вам потрібно розшифрувати слово. У 8+3 У 8 + 3 Р 11 – 2 Б 10 – 3 А 16 – 10 Д 7 – 5 2 9 11 12 7 6 — Яке слово було зашифроване? — Якими повинні бути справжні друзі? — Наша подорож закінчується. Казки прощаються з нами. IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 22 № 111, № 112. | |
| |
Переглядів: 5716 | |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Будівельний конструктор |
Тварини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |