Робота з картоном. Настінні сувеніри

Урок 24

Тема. Робота з картоном. Настінні сувеніри

Мета: удосконалювати навички виготовлення виробів із паперу і картону; вчити виготовляти настінні сувеніри; розвивати творчі здібності; виховувати естетичні почуття; прищеплювати любов до народних традицій та свят українського народу.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки виробів; верба; зелені гілочки; для індивідуального користування — кольоровий картон, папір, олівець, ножиці, клей; посібник І. М. Веремічика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми будемо виготовляти настінні сувеніри. З якою порою року вони пов’язані, ви зрозумієте, коли попрацюєте на уроці.

ІІІ. Робота над темою уроку

«Вузлики»

— Прочитайте слова, скажіть, що вони означають.

2 4 6 1 3 5 7

Е Б Р З Ь (Березень)

2 1 3 7 5 4 6

В К І Ь Е Т Н (Квітень)

2 1 4 3 6 7 5

Р Т В А Н Ь Е (Травень)

— Що позначають ці слова? (Весняні місяці)

— Відгадайте кросворд.

1. Літом одежу одягає,

А на зиму скидає. (Дерево)

2. Звечора вмирає,

А вранці оживає. (День)

3. Усі його люблять,

Всі його чекають,

А хто подивиться,

Одразу скривиться. (Сонце)

4. Я — квіточка біленька

І перша навесні.

Сказати всім раденька:

— Кінець! Кінець зимі! (Підсніжник)

5. Без сокири і без рук,

А дім будують. (Птахи)

— За кожним словом простежте, які зміни відбуваються у природі навесні.

Дерево —

День —

Сонце —

Підсніжник —

Птахи —

Учитель підбиває підсумок: природа оживає.

— Другий місяць весни — квітень. А називається він так, бо в цей час природа України — в першому цвіту: біла береза розпускає коси, цвіте горицвіт, пролісок, верба, розпускаються котики.

Послухайте вірш К. Перелісної «Верба».

1 - й у ч е н ь

Тане сніг, течуть струмки,

Ожива травичка,

І до сонця гілочки

Простягла вербичка.

2 - й у ч е н ь

І м’якенькі, як пушок,

Ніжні, як шовкові,

Ясно дивляться з гілок

Котики вербові.

(Учитель показує вербові гілочки.)

— Першим святом у цьому місяці є Вербна неділя. Неділя за тиждень перед Великоднем називається вербною. У цей день, нарізавши вербних паличок, люди несуть їх до церкви, щоб посвятити. Коли закінчується відправа і священик окропить гілля свяченою водою, діти намагаються найшвидше дістати вербу і тут же проковтнути декілька котиків — щоб горло не боліло. А жінки, повертаючись із церкви зі свяченою вербою, до хати не заходили, а відразу садили по кілька гілок, щоб верба росла Богові на славу, а нам, людям, на вжиток, а решту несли до хати і ставили під святими образами.

Промовляли такі слова:

Будь великим, як верба!

А здоровим, як вода!

Багатим, як земля!

Свячена верба користується пошаною серед нашого народу. «Гріх ногами топтати свячену вербу»,— кажуть люди.

ІV. Аналіз зразка виробу

— Діти, погляньте на оці настінні сувеніри. Зелене листячко та вербові котики нагадують нам про те, що настала весна, та про Вербну неділю.

— Із чого зроблені настінні сувеніри?

— Яку форму вони мають?

— Чим вони прикрашені?

V. Інструктаж

— Настінні сувеніри виготовляються у такій послідовності (Посібник, С. 65, № 63).

1. Виріжте квадрат зі стороною 20 см (а).

2. Скрутіть кульок-конус (б).

3. Склейте його, отримуючи конусну настінну вазочку.

4. Розфарбуйте її під берізку.

5. Прикрасьте вазочку гілочками із зеленим листячком або вербовими котиками.

(Учитель нагадує правила безпечної праці під час користування ножицями та клеєм.)

VІ. Практична робота

Учні добирають кольоровий картон або кольоровий папір, вирізують квадрат, роблять кульок-конус.

Фізкультхвилинка

Пташок викликаємо

З теплого краю:

— Летіть, соловейки,

На нашу земельку…

Спішіть, ластівоньки,

Пасти корівоньки…

Учні продовжують роботу. Вчитель стежить за роботою, за необхідності допомагає.

VІІ . Підсумок уроку

Учитель відбирає кращі настінні сувеніри, прикрашає ними клас.

Пропонує дітям розповісти, як вони шанують вербу, святкують Вербну неділю.

VІІ . Прибирання робочих місць

— Принести на наступний урок альбомний аркуш паперу, кольоровий папір, олівець, гумку.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 2711 | Рейтинг: 0.0/0
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Звірі
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]