УРОКИ 64-65 Тема. Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»Мета: ознайомити із віршами-загадками; вчити виділяти у них головний зміст; показати на прикладах загадок красу рідного слова, багатства, влучність мови; розвивати увагу, кмітливість, навички виразного читання; виховувати любов до рідної мови, рідного слова. Обладнання: малюнок Буратіно. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. 1) Розучування скоромовки. Бавлять ранньої пори бобренят старі бобри. Бубонить бобер до білки: — Бобреня боїться бджілки. У ч и т е л ь . Який звук ми найчастіше промовляли? Пригадайте, які казкові герої у своєму імені мають цю букву (Чебурашка, Карабас, Буратіно, Колобок, солом'яний бичок). 2. Гра «Зачаровані слова». Учитель показує малюнок Буратіно. У ч и т е л ь . Допоможіть цьому казковому герою розгадати слова. Кожна літера слова «Буратіно» має свій номер — цифру. За допомогою цього ключового слова треба скласти нові слова, згідно з комбінаціями цифр. Відповідь: (брат, нора, барон, тато, баба, рана, отара, торба, барабан) Б У Р А Т І Н О II. Мотивація навчальної діяльності 1. Відгадування загадки. (Спочатку вчитель читає першу частину загадки.) Дерев'яний Та довгенький, Маю носик я Гостренький. (У дітей виникає припущення, що це Буратіно.) У ч и т е л ь . Які слова загадки вам це підказали? Дослухайте загадку до кінця. На білому Слід лишаю І всіх діток Потішаю. Г. Бойко 2. Бесіда. — Чи підтвердилось ваше припущення, що це Буратіно? — А що це? (Олівець). — Які докази того, що це олівець, а не щось інше? — Що ж таке загадка? Хто може бути автором загадок? — Прочитайте, хто автор цієї загадки. — Отже, сьогодні ми познайомимося з іншими загадками, складеними майстрами української поезії. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Робота над віршем Л. Глібова «Котилася тарілочка». 1) Самостійне читання вірша-загадки. Бесіда. — Подумайте, скільки буде слів-відгадок. — У яких словах сховались відгадки? (Золота тарілочка, чорна баба). 2) Словникова робота. — Прочитайте слова-прикметники. Що вони називають? — Прочитайте дієслова. — Що означає слово жупані Прочитайте пояснення з тлумачного словника. си ній дв орі кру тій зна ють чор тарі по нии лочка стикали захо зо хо лотая рошая вала жу пан 3) Читання вірша учнями вголос. Аналіз змісту. — Прочитайте слово, що допомогло відгадати загадку. — У якому значенні вжито слово «золота»? — Доберіть слова, близькі за значенням, до слова яснє (світле, яскраве), любі (дорогі, милі), постихали (припинилися, змовкли). — Доберіть слова, протилежні за значенням, до слів діти (дорослі), горить (гасне), чорна (біла). 4) Робота над виразністю читання. Бесіда. — Якою ви уявляєте ніч? — Спробуйте відтворити голосом дії «чорної баби». — Як будете читати слова про сонечко? (Лагідно, ніжно, радісно, любов'ю). — Чому? (Сонце — це життя. Воно приносить тепло на землю, світло. Все оживає, коли світить і гріє сонечко). 2. Завдання учням. Робота над загадкою Л. Глібова «Хто доня?». 1) Читання мовчки загадки учнями. Бесіда. — Прочитайте загадку мовчки. Яку підказку дав вам автор? — Прочитайте тільки першу строфу «буксиром» у парі. Подумайте, які ще назви овочів могли бути підказкою (редиска, ріпа). — Чому автор дав підказку? Пригадайте, як називають такі вірші, в яких із перших букв кожного рядка можна утворити слова. IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — З якими віршами ми познайомились сьогодні на уроці? — Хто написав ці загадки-вірші? V. Домашнє завдання 1. Прочитати виразно вірші-загадки. 2. Намалювати малюнки до віршів-загадок. 3. Скласти 2 загадки на свій вибір. | |
| |
Переглядів: 5254 | |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21 |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |