УРОК 29 Тема. Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів»Мета: 1. Ознайомити з різноманіттям тваринного світу; навчити порівнювати, знаходити відмінні й спільні риси у формі будови різних тварин, порівнювати форми з простими геометричними фігурами. 2. Розвивати творче образне мислення, спостережливість. 3. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи. Обладнання: матеріали: сухе листя, клей, ножиці, аркуш паперу, альбом із шаблонами (с. 53); зоровий ряд: гербарій сухого листя різної форми й кольору; демонстраційна таблиця «Основні геометричні форми»; дитячі роботи; зображення тварин. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Які геометричні фігури ви знаєте? — Чи можна подати предмет у вигляді поєднання геометричних фігур? — Що ми називаємо силуетом? III. Мотивація навчальної діяльності Їжачок дуже любить своїх лісових друзів і не хоче навіть на мить розлучатися з ними: білками, зайчиками, пташками, метеликами… І вирішив він прикрасити портретами своїх друзів нірку, але фарб у нього немає, є лише багато сухого листя, яке він назбирав, гуляючи осіннім лісом. А як із листя виготовити портрети друзів — не знає. Давайте допоможемо йому! IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми довідаємося, як можна передати зображення силуетів тварин і птахів. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. На фотографіях ви бачите різних представників тваринного світу. Кожний із них складається з окремих частин тіла. Одні частини тіла є в усіх представників, а деякі — лише в певних. Подивіться на метелика. У нього є голова, тулуб, лапки, він має крила, як і птах, але в нього зовсім немає шиї. Подивіться на листочки, які приніс їжачок (див. альбом із шаблонами, с. 53). Вони всі різні за формою, кольором, один листок не схожий на іншій. (Діти разом із учителем розглядають листочки, шукають подібні й відмінні риси, визначають колірну гаму.) А на які геометричні форми схожі листочки? VI. Практична робота Виконання силуетів птахів. Давайте допоможемо їжачкові скласти портрети його друзів, але замість геометричних фігур використовуватимемо сухе листя. Поєднання різних за формою листочків дасть нам силует якоїнебудь тварини. Етапи виконання роботи. 1) Згадайте, які тварини живуть у лісах нашого краю. 2) Визначте, які геометричні фігури нагадують окремі частини тіла (вуха, хвіст, голову, тулуб, крила тощо). 3) Доберіть листочки, які відповідають цим формам. 4) Складіть і наклейте на аркуш паперу отримане зображення. 5) Роботу можна доповнити рамкою. Тепер наш їжачок не сумуватиме, у нього будуть портрети його друзів. VII. Завершення уроку Демонстрація найкращих дитячих робіт. Завдання на наступний урок: принести аркуш фіолетового або синього паперу формату А4, квадрати коричневого паперу для сови та совенят розміром 8 × 8 см (1 шт.) і 5 × 5 см (3 шт.), ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 3499 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Охорона рослин |
Людина — частина живої природи |
Всього коментарів: 0 | |