Урок 22 Тема. Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов «Фантазери» Мета: ознайомити учнів з відомим російським письменником і його твором; вчити сприймати великі за обсягом твори цілісно, висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість, вміння самостійно і творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; кліше на дошці «Я так думаю...», «Я вважаю...»; анаграма; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Емоційне налаштування на урок — Діти, подивіться одне на одного, усміхніться. Тепер усміхніться до мене. Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставленням одне до одного ми й розпочинаємо наш урок. Давайте згадаємо, якими повинні бути учні на уроці? (Уважними, розумними, організованими, слухняними, активними) II. Мотивація навчальної діяльності ►► Гра «Переплутанка» (читання анаграм) бусавто (автобус)кокродил (крокодил) линебиці (небилиці)нняваре (варення) стиплипере (переплисти)зиморово (морозиво) шешбре (брешеш)давпрощиця (продавщиця) III. Повідомлення теми й завдань уроку — Сьогодні ми прочитаємо дуже цікавий уривок з оповідання російського письменника Миколи Носова «Фантазери» про двох хлопчиків, які дуже любили вигадувати незвичайні історії, будемо колективно обговорювати прочитане й висловлювати особисті міркування, проведемо дискусію за деякими питаннями з твору. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом поета — Відомий російський дитячий письменник Микола Носов народився в сім’ї актора. Дитинство його пройшло в містечку Ірпінь, неподалік Києва, де він навчався в гімназії. У шкільні роки захоплювався музикою, хімією. Навчався в Київському художньому інституті, потім — у Московському інституті кінематографістів. Майже 20 років працював режисером на студії мультфільмів та одночасно писав твори для дітей. Як розповідав сам Носов, у літературу він прийшов випадково: підростав його син, і потрібно було розповідати дедалі нові й нові казки, різні кумедні історії для нього та його приятелів-дошкільнят. Перші оповідання М. Носова були написані весело, з гумором. Вони відразу стали надзвичайно популярними серед юних читачів. Діти досі із захопленням читають книжки «Веселі оповідання», «Весела сімейка», «Пригоди Незнайка та його друзів» та інші. Герої цих творів — винахідливі, допитливі, непосидючі хлопчаки, які досить часто потрапляють у комічні ситуації. 2 Виразне читання тексту за схемою «учитель + учні» 3 Словникова робота 4 Літературний диктант (робота в зошиті) — Про що розмовляли Мишко і Стасик? — Як ви вважаєте, чому Ігор не зміг розповісти свою вигадку хлопцям? — Чому Мишко і Стасик, які самі полюбляли вигадувати, назвали Ігоря брехуном? — Чи можна вважати Мишка і Стасика добрими, справедливими хлопцями? — А чи пробували ви розповідати небилиці? Як до цього ставилися ваші знайомі? 5 Вибіркове читання — Знайдіть і зачитайте епізод, де друг хлопців Ігор перехитрив свою маму і сестру. — Прочитайте, яка з їхніх вигадок вам найбільше сподобалася? 6 Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу «Я так думаю» ►► Робота в групах Учасниками дискусії є всі учні класу, яких учитель об’єднує у дві групи. 1-ша група доводить, що вигадки хлопців — це небилиці, а не брехня. 2-га група доводить, що їхній друг учинив дуже погано. Учитель є ведучим під час цієї дискусії, він контролює перебіг дискусії, оцінює участь кожного. 7 Робота в парах — А зараз пофантазуйте! Оберніться одне до одного і пригадайте смішний випадок з вашого шкільного життя, можете доповнити його небилицями. V. Узагальнення й систематизація знань 1 Навчальна гра «Додай наступне» Учень називає слово, яке хлопці використовували у своїх небилицях, та передає естафетну паличку сусідові. Той згадує ще одне слово і передає далі. Наприклад: великий, великий, малий, великий, малий, Африка... Учитель стежить за тим, хто з учнів запам’ятав більше слів із тексту. 2 Робота в зошиті VI. Підсумок уроку — Хто автор оповідання, з яким ми сьогодні ознайомилися? — Покажіть на мапі країну, у якій жив і працював Микола Носов. — Чого вчить нас це оповідання? — Чому чесність і справедливість є основними в поведінці кожної людини? Завдання для ерудитів — Прочитайте самостійно твір цього автора «Карасик» і поділіться з нами своїми враженнями від прочитаного. | |
| |
Переглядів: 2836 | |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Підсумковий урок за І семестр |
Водойми рідного краю |
Уроки чемності |
Всього коментарів: 0 | |