Урок 20-21. Прочитай, посміхнись... І задумайся! Матеріал уроку: Г. Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко». Мета: вправляти учнів у читанні гумористичних творів; удосконалювати уміння визначати морально-етичні проблеми, які порушив автор поетичних гуморесок; виховувати почуття осуду щодо негативних рис людської вдачі: хвальковитості, самовпевненості, невихованості. Обладнання: виставка книжок Г. Бойка, портрет автора. ХІД УРОКУ ІЧАСТИНА I. Організація класу Учитель Любе сонечко нам посміхається, З нами радісно, щиро вітається І дарує веселий нам сміх — На здоров’я та щастя повний міх! Міх цей розв’язався, діти, а у ньому — жарти й сміх. Ось смішинка вам одна, скоромовочка така. 1. Розминка перед читанням. • От Кіндрат так Кіндрат — Зуб зламав об мармелад! • Кричав Архип, Архип охрип. Не треба Архипу кричати до хрипу! — Чому ці скоромовки викликають у вас усмішку? 2. Прочитайте рядки вірша. Добрий сміх не б’є, не мучить, Він на світі жити учить. II. Повідомлення теми і мети уроку — На сьогоднішньому уроці у нас будуть присутні сміх і жарти та веселий настрій. Сьогодні ми поринемо у веселий світ Грицька Бойка. III. Розповідь про письменника — Народився Грицько Бойко 1923 р. в шахтарськім краю, на Донбасі. По закінченні сільської семирічки навчався в Оленівській рудниковій школі, а вона була неблизько. Щодня кілька кілометрів тупав пішки, а потім ще й під’їжджав поїздом, але жодного разу не пропускав уроків. Одразу після випускного вечора пішов на фронт, пройшов всю війну від рядового до офіцера. А після війни взявся за перо й упевнено і стрімко увійшов у літературу, назавжди підкоривши чисті дитячі душі. Найголовнішою особливістю творчості Грицька Бойка є глибока життєвість його поезій. Дитячий садок і школа, завод і шахта, луки і ниви рідного краю, Батьківщина, що у всіх проявах входить у свідомість дитини з перших років життя, — це й є основними темами творів Грицька Бойка. IV. Опрацювання статті «Грицько Бойко» Самостійне читання. Відповіді на питання. — Що об’єднує його твори? — Які за змістом твори Г. Бойка? V. робота над віршем «як невдаха виступав» — Кого, на вашу думку називають невдахою? читання вірша вчителем. Відповіді на запитання. — Які артистичні дані мав невдаха? — Як він оцінив свій виступ? — Як слухачі відреагували на його виступ? — Яку рису характеру висміює автор у цьому вірші? VI. Бправи на розвиток швидкості читання 1.Веселі фігури. горлав слуху вулицю я щодуху вженесли набили хоч немає от там на 2.Гра «Віднови слова». Авпстуви, линесроз, ливхопи, ливазір. VII. Робота над віршем «Хвастунець» — Складіть прислів’я: 3 той 1 хто 2 хвалиться 4 кається — Зараз ми прочитаємо про одного хвастунця. 1. Читання вірша вчителем. — Кого у вірші назвали хвастунцем? 2. Самостійне читання. Відповіді на питання. — Якої думки був про себе Толя? — Де поділась його сміливість? — Хто його так налякав? — Які дії були у нашого хвалька? — Чому він собі прикусив язика? — Коли ще вживають такий вислів «прикусив язика»? — Що б ви порадили Толі? 3. Вправи на вдосконалення техніки читання. 1) Прочитати слова на одному диханні. Молодець, хвастунець, дороги, ноги, у тривозі, на дорозі. Зачитати тільки дієслова. 2) Відновити рядки з вірша. азрВ ан лосів ілщ з родонч ліТо щіякор діп инго. 4.Виразне читання вірша. VIII.Підсумок уроку — Сьогодні ми розглянули поезію Г. Бойка, де поет поєднує ніжний ліризм з тонким гумором. Грицько Бойко не просто розважає людей, а й дотепно описує на сміх різні вади дитячого характеру. — Про які вади характеру ми сьогодні прочитали? — Чи симпатизуєте ви таким друзям? IІ ЧАСТИНА Матеріал до уроку: Г. Бойко «Веселинки», «Скоромовки, «Загадки». Мета: формувати уміння помічати й оцінювати дотепне слово та користуватися ним; удосконалювати навички читання поетичних скоромовок, відгадування загадок; виховувати морально-етичні норми поведінки. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель Доброго ранку, усміхнені личка. Доброго настрою, щастя, удачі. Посміхайтесь, веселіться і добренько всі учіться! — Гумор надає людині сили. Дотепний гумор і дошкульна сатира належать до тих духовних начал, які ніколи й ніде не старіють. Наш народ здавна й недаремно славиться своїм гумором. Гумор породив прекрасних чародіїв сміху: Остапа Вишню, Павла Гла-зового та багатьох інших. А сьогодні ми продовжуємо знайомитись із творчістю Г. Бойка. Поети так любили сміх, Переливали в слово радість, I щасливі вони були, Що все писали від душі Хорошим людям на потіху. Нас закликали до веселого сміху. II. розминка перед читанням — Що ж таке сміхота? — Кіт пита у кота. — Що ж таке сміхота? Кіт коту відповіда: — Штука це непроста. Це коли у кота мишки украдуть хвоста. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сміх людський — чудесна штука. Він — мистецтво і наука. Сьогодні ми маємо таку нагоду переконатись, що гумор — це мистецтво і наука. IV. Опрацювання вірша Г. Бойка «Сашко» 1. Самостійне читання. Відповіді на питання. — Де відбувалися події? — Як поводив себе Сашко? 2. Вибіркове читання. — З якими словами пасажири звернулися до Сашка? — Яку дав відповідь Сашко? 3. Читання за особами. Учитель Сміх у нас шанують й розуміють, I сміятися уміють. Світ веселого й смішного — Незмирима глибина. I ми з вами знову поринаємо у цю глибину, глибину творчості Г. Бойка. V. Опрацювання веселинок 1. Самостійне читання. 2. Читання веселинок за особами. 3. Вправи на вдосконалення техніки читання. Читання слів у колонках повільно, нормально, швидко. Змагатись знали роздягались пірнали купалисьзапитав розкричалисьполамав VI. Опрацювання скоромовок — У Грицька Бойка дуже цікаві скоромовки-спотиканки. Їх цікаво читати й весело скоромовити. А щоб ротик був слухняний, скоромовки треба вимовляти вголос. Учитель читає скоромовку, а учні повторюють її. Скоро мовлю скоромовку. Скоро, скоро мовить Ганка Скоромовки-спотиканки, Слово в слово, слово ловко, Скоро мовить скоромовку. Діти читають скоромовки Г. Бойка самостійно (мовчки). Потім проводиться голосне колективне читання (спочатку — повільно, потім — нормально й швидко.) VII. Опрацювання загадок. — Цікавий світ загадок пропонує нам автор. Отож, часу не гаймо, загадки відгадаймо. За якими характерними ознаками тварин та явищ природи ти шукатимеш відгадки? Самостійне читання загадок. Обмін думками в парах. VIII. Підсумок уроку — Ось і закінчився наш урок. Що цікавого й нового ви дізналися? Чим збагатили свої знання? — Звичайно, ми багато почули, ви дуже гарно всі працювали, але ще чимало залишилося прочитати, бо творчість Грицька Бойка ще до кінця не досліджена й, мабуть, чекає на таких дослідників, як ви. Отож, у добру путь! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1963 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Догляд за кімнатними рослинами |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Всього коментарів: 0 | |