Урок 23. «Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе...» Матеріал до уроку: Д. Павличко «Птиця», «Мрія». Мета: розкрити красу дитячих людяних вчинків; сприяти вихованню людяності; удосконалювати уміння інтонувати вірші відповідно до зображених почуттів; визначати головну думку. Обладнання: картки для розширення кута зору. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Як приємно вранці прокидатись Серед чародійної краси, Серед співу птиці, Шелесту трави, шепоту пшениці, Дзюркоту води. — Мабуть, немає більшого щастя, ніж прокинутись вранці у рідній домівці, де мама й тато, сестричка й братик. У рідному краю, де кожна пташина тобі пісню співає, де мати-природа від лиха оберігає, дарує красу і цвіт, щоб у серці юному кожен цю любов зберіг. II. Удосконалення читацьких навичок 1. Читання чистомовки. Ку-ку-ку — чути пісню в ліску. Ців-ців-ців — і я до вас сюди прилетів. Тьох-тьох-тьох — ми співаємо удвох. Кра-кра-кра — веселая пора! 2. Читання скоромовки. Летів горобець, сів на хлівець. А як вийшов стрілець, утік горобець! — Хто так весело для нас співав? (Птахи) 3. Птахи в лісі все літали, Тут і там вони бували. Переплутали склади, Назви птахів з них склади. жугозо вив си луб ка по ни бець чап со цязу кура ля лис — Як, на вашу думку, чи веселі ці пташки? А чому ви так вважаєте? III. Опрацювання вірша Д. Павличка «Птиця» — А чи будуть вони такими веселими, якщо потраплять у неволю? — Відповідь на це питання дає нам поет Д. Павличко. Мовою серця птахів він говорить у своєму вірші, бо добре розуміє, що неволя — це зло. І своїми добрими, щирими словами він намагається відігнати зло від кожної людини. 1. Виразне читання вірша вчителем. — чому затріпотіло серце пійманої птиці? — Що відчувала пташина? 2. Словникова робота. читання колонок слів знизу вверх, зверху вниз. Птиці вітрець пшениці зеренець доброти гомінкому водунікому свободу крилець 3. Самостійне читання вірша. — Як хлопчик ставився до пташки? 4. Аналіз змісту прочитаного. — З якими словами хлопчик звернувся до птиці? — Що здивувало пташину? — З якими словами прохання звернулася птиця до хлопчика? — Що для пташини означає воля? — чи зрозумів це хлопчик? 5. читання вірша за особами. 6. Творча робота. Продовжити думку хлопчика: Моя рука ніколи і нікому Ні кривди, ні біди не принесе! Моя рука... (насипле зерен, посадить квітку, деревце). IV. Робота над віршем д. Павличка «мрія» 1. Самостійне читання вірша. 2. Аналіз змісту прочитаного. — Від імені кого ведеться розповідь? — Про що мріє хлопчик? 3.Виразне читання вірша. — Для чого хлопчик приб’є колесо на хаті? — Кого він там поселить? — Як ви думаєте, чому саме лелечу сім’ю? — Які крилаті мрії є у вас? V. Підсумок уроку Читання вірша. Бережіть природу, любі діти, — Я до цього все життя вас закликаю. Хто байдуже ставиться до неї, Той у грудях серденька не має. А якщо його немає в грудях, До природи він байдужий буде. Пам’ятаймо це і я, і ти: Маймо в серці зерна доброти, Ці зернятка будуть проростати. Спів почуєте душі своєї, Про природу станете ви дбати Вірним другом будете для неї! — Погляньте ще раз на малюнок. Загляньте у вічі цьому хлопчику й спробуйте передати його почуття. (Відповіді дітей.) — Я дуже вам вдячна за ваші щирі відповіді, за вашу працю. Нехай у ваших очах завжди сяє вогник добра, радості, милосердя. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1416 | |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Всього коментарів: 0 | |