Урок 52. Урок узагальнення знань за розділом «Із скарбниці казкарів» Мета: узагальнити вивчене про казкарів світу та їх чарівні казки; систематизувати знання змісту найпопулярніших казок зі світової скарбниці; удосконалювати уміння визначати моральні проблеми, які розв’язуються у цих творах; виховувати прагнення творити добро. |
Урок 51. Сторінками казкової фантазії Матеріал до уроку: А. Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху». Мета: сприяти засвоєнню змісту казки; удосконалювати навички стислого переказування, уміння визначити композиційні частини: зачин, основну частину, кінцівку; виховувати почуття дружби, відданості в дружбі. |
Урок 49-50. Казка розуму навчає Матеріал до уроку: К. Коллоді «Пригоди Піноккіо». Мета: удосконалювати уміння виразного читання та переказування послідовності подій, уміння вживати у мовленні образні вислови; розвивати дослідницькі уміння: знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінювальну характеристику; виховувати почуття співпереживання та справедливості. |
Урок 48. Казка в гості завітала... Матеріал до уроку: П. Єршов «Горбоконик». Мета: удосконалювати навички виразного читання та стислого переказу поетичної казки; уміння визначати характер дійових осіб та давати оцінку їхнім вчинкам; виховувати інтерес до книги. |
Урок 46-47. Ми мандруємо у казку Матеріал до уроку: бр. Грімм «Зачарована красуня». Мета: проаналізувати чарівні перетворення як ознаку казки; розвивати творчі здібності учнів: уміння створювати казкові епізоди, розширювати ними зображені події; виховувати людяність у кожної дитини, моральність її вчинків. |
Урок 44-45. Вступ до розділу «із скарбниці казкарів світу» Матеріал до уроку: Ш. Перро «Кіт у чоботях». Мета: закріпити знання про ознаки чарівної літературної казки; удосконалювати уміння виразного читання діалогів із урахуванням відтворених у них почуттів, уміння знаходити в казці зачин, основну частину та кінцівку; визначати послідовність подій; виховувати почуття вдячності за зроблене добро; розвивати кмітливість, пам’ять, логіку мислення, образність словесного малювання, уяву. |
Урок 43. Урок узагальнення знань Мета: систематизувати знання розділу «Оповідання про справи твоїх ровесників»; удосконалювати уміння порівнювати характери та вчинки персонажів; висловлювати оцінні судження. |
Урок 40-42. Кому всміхається вдача Матеріал до уроку: Я. Стельмах «Ловись, рибко». Мета: сприяти усвідомленню учнями змісту твору; формувати уміння оцінювати вчинки персонажів; розвивати дослідницькі навички учнів, уміння за мовою персонажів побачити їхній характер; виховувати взаємоповагу та благородний характер взаємостосунків. |
Урок 39. Пісня дарує людині крила Матеріал до уроку: А. Григорук «В гурті й пісня в лад іде». Мета: звернути увагу дітей на пісенну основу твору, майстерне використання автором скарбниці народної мудрості; збагачувати образність мовлення дітей; викликати в них бажання доцільно використовувати у мовленні прислів’я та приказки; виховувати інтерес до народної мудрості. |
Урок 38. Хто міняє, той нічого не має Матеріал до уроку: А. Григорук «Хто міняє, той нічого не має». Мета: розкрити повчальний підтекст твору; удосконалювати уміння визначати риси характеру героя, навички виразного читання діалогів за особами; збагачувати мовлення учнів прислів’ями, порівняннями; формувати уміння складати зв’язну розповідь за малюнками, виховувати відповідальність за свої вчинки. |