Урок 49-50. Казка розуму навчає Матеріал до уроку: К. Коллоді «Пригоди Піноккіо». Мета: удосконалювати уміння виразного читання та переказування послідовності подій, уміння вживати у мовленні образні вислови; розвивати дослідницькі уміння: знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінювальну характеристику; виховувати почуття співпереживання та справедливості. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Світ чарівного дитинства Посміхається казками. Пригортає, ніби ненька Лагідно руками I до серця міцно, міцно діток притискає, Всю свою чарівність в душу нам вкладає, Всі скарби народу віддає у дар, Щоб мудрим і веселим виростав школяр. II. Фонетична розминка 1. Читання чистомовки. Ай-ай-ай — щасливим зростай! Би-би-би — рідну школу люби! Ки-ки-ки — і завжди читай книжки! 2. Виразне читання вірша з різною інтонацією (питальною). Завжди в казці так було: Переможе все ж добро! Назавжди зло відійшло, Щоб добро перемогло! 3. Гра «Впізнай з першого погляду». Швидко впізнайте і прочитайте слова з відсутніми літерами. В-вк л-с-ц- К-л-б-кч-п-л-н- К-р-б-сч-б-р-шк- р-к-в-чк--йб-л-ть 4. Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я. 2 вчить5 світі 1 казка 4 на 3 як 6 жить — Казка нас навчає розуму, виховує в нас найкращі почуття, вчить любити й поважати старших, друзів. Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого. I, мабуть, немає жодної дитячої книжки, в якій би ви не зустрілися із казковими героями. 5. Відгадування загадки. А він сміливий і веселий, Дружить з ним П’єро, Мальвіна. Шкода, що не любить школу Дерев’яний... (Буратіно). IІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Мабуть, не раз ви чули ім’я цього хлопчика. — З якої казки цей герой? — Так, це казка «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно». А написав її російський письменник Олексій Толстой на основі твору італійського казкаря Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». Її головний герой — дерев’яна лялька з довгим носом, веселий хлопчисько, який завжди потрапляв у якісь пригоди. Але ми добре знаємо, що в кожній казочці повинен бути щасливий кінець. І ця історія теж має такий гарний кінець. IV. Ознайомлення зі змістом казки (скорочено) Учні самостійно читають текст, який стисло передає зміст попередніх розділів казки. — Що виготовляв столяр Вишня? — Що сталося із поліном? — Кому подарував Вишня це поліно? — Що Джеппето зробив з нього? — Як поводився Піноккіо? — Для чого Джеппето продав свою куртку? — Що пообіцяв Піноккіо? V. Робота над першою частиною казки К. Коллоді «Пригоди Піноккіо» 1. Комбінована робота над текстом. Читання вголос (по абзацах) до слів «Туди вела довга дорога». Фрагменти, в яких є діалоги, читають підготовлені учні. 2. Словникова робота. Слова із «словничка-сундучка». Піноккіосрібла попрямувавзолотом мріяв куртку читативовняну писатижертви зупинитиселища прислухався щодуху казав афішу завагався театр звернув ляльковий 3. Читання вголос «ланцюжком». 4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Про що мріяв Піноккіо? — Зачитайте, що почув дерев’яний хлопчик вдалині. — Як він про це розмірковував? — Що йому захотілося? — Куди потрапив Піноккіо? — Як він заробляв гроші на виставку? 5. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Читання вправою «Доповни речення». Я знайду картку... . Музика долинала... . Піноккіо зопалу... . Подумати тільки... . 2) Гра «Земля — небо». 3) Читання за особами (діалог Піноккіо й хлопця). 6. Вправи на розуміння прочитаного. До іменника дібрати прикметники з тексту. Буквар (новенький) речі (чудові) батько (бідолашний) слова (зворушливі) селища (маленького) Джеппето (бідний) 7. Висновки. — Яким, на перший погляд, видавався вам Піноккіо? — Що змінило його думки й почуття? — Як він вчинив? — Вам це сподобалось? VI. Робота над другою частиною казки 1. Читання анаграми. Льдосо, кбурва ртокучка, льлявийко атрте. — Так, ляльковий театр. Саме тут ви можете простежити, що сталося з нашим героєм. 2. Словникова робота. Читання колонок слів повільно, швидко. Зчинилась революція підняли вистава почаласямайстерно сварилися нагай вернувсянеподобства затнувсяпідсмажилося Доберіть антоніми до слів: сварилися, піднімись, завтра. 3. Читання вголос по абзацах до слів «Хочемо комедії». 4. Читання «ланцюжком» до слів «Повірте...». 5. Самостійне читання другої частини до кінця. 6. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Кого побачив Піноккіо на сцені? — Що відбувалось між ляльками? — Хто перший побачив Піноккіо? — Зачитайте, як ляльки зустріли дерев’яного хлопчика. — Куди вони запросили хлопця? — Яка зустріч була у цих ляльок? — Як сприйняли їх глядачі? — Зачитайте опис зовнішності хазяїна театру. 7. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Читання вправою «Доповни речення». На сцені були... . Почувши таке... . Та марно... . Та ось де... . Цить!... 2) До першої частини порівнянь у лівій колонці доберіть слова з правої і закінчіть це порівняння. Борода чорна, як... Очі блискали, як.. Звивався, як... Бідні ляльки тремтіли, як... Рота мав широкого, як... два червоні ліхтарі. вугілля. піч. вугор на березі. осикові листки. 3) Гра «Влуч в яблучко». Тест на розуміння прочитаного. 1. Арлекін заголосив...: а) радісним голосом; б) трагічним голосом; в) здивованим голосом. 2. Що кричали глядачі? а) «Продовжуйте виставу»; б) «Хочемо комедії»; в) «Розпочинайте комедію». 3. У нього була...: а) сіра борода, б) вогняна борода, в) чорна борода. 4. Нагай із... : а) вовчих хвостів; б) собачих хвостів; в) лисячих хвостів. 5. Почепив у сінях на...: а) ґачку; б) цвяшку; в) палиці. VII. Підсумок уроку — Що нового ви дізнались, прочитавши цю казку? — Що спільного з казкою «Пригоди Буратіно» О. Толстого ви побачили у казці К. Коллоді? А чим вони різняться? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3388 | |
Як людина сприймає інформацію |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Тварини рідного краю |
Що потрібно знати про природу |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Всього коментарів: 0 | |