УРОК 88 Тема: Таблиця віднімання числа 6. Попереднє ознайомлення із задачами на знаходження невідомого зменшуваногоМета: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 6 з переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички; вчити розв'язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — Цікаво провести УРОК нам допоможуть казкові герої. А от з якої вони казки, ви дізнаєтесь, виконавши перше завдання. Розв’яжемо ланцюжок прикладів! Прочитаємо назву казки. ©±Ю±Ю-Ю-Ю±Ю±Ю±Ю-Ч5) 0123456789 н АлЕМКЕТР 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ОДЕСКЗВяXф (Теремок) 2 Розв'язування прикладів — Згадайте, хто жив у теремку? — У нашому теремку будуть жити: Лисиця, Заєць, Їжачок, Мишка і Півник. А щоб вам дізнатися, хто в якій квартирі живе, ви маєте правильно розв’язати приклади. Півник. 6 + 6 =Їжачок. 7 + 4 = Заєць. 6 + 9 = Мишка. 9 + 5 = Лисиця. 8 + 5 = 3 Повторення складу чисел 6; 10 III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 6 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 6.Зменшуване — це числа від 7 до 15. Вони записані у стовпчик. 7 -= 1 8 -= 2 9 -= 3 10 - = 4 11 - 6 = 12 -= 13 -= 14 -= 15 -= Від’ємником у виразі є число 6. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 6; 12 - 6; 13 - 6; 14 - 6; 15 - 6) 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти різницю 11 - 6; 14 - 6. 15 4 2 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 6. — Прочитайте таблицю віднімання числа 6, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. 4 Запис прикладів у зошиті 5 + 6 = 5 + 5 + 1 = 11 6 + 6 = 6 + 4 + 2 = 12 7 + 6 = 7 + 3 + 3 = 13 8 + 6 = 8 + 2 + 4 = 14 9 + 6 = 9 + 1 + 5 = 15 ● Фізкультхвилинка Ви, напевно, вже втомились? І тому всі дружно встали, Дружно витягнули шиї І, як гусаки, засичали: «ш-ш-ш». Пошипіли, помовчали Й працювати далі стали. V. Розвиток математичних знань 1 Завдання від Лисички. Коментоване розв'язування прикладів 14 - 6 + 3 =15 -6 + 2 =13 -6 + 4 = 2 Завдання від Їжачка. Конкурс «Кращий математик» Самостійне розв’язування задачі. Сестрі 12 років, а брат на 6 років молодший. Скільки років братові? 3 Завдання від Зайчика. Розв'язування задачі на знаходження невідомого зменшуваного На дошці — короткий запис задачі. Було — ? Вийшло — 3 пасажира Залишилося — 8 пасажирів Повторення задачі за коротким записом. — Покладіть на парті стільки квадратиків, скільки вийшло пасажирів. — Поруч покладіть стільки кружечків, скільки пасажирів залишилося. — З яких двох частин складається кількість пасажирів, які були в автобусі? — Покажіть це число на фігурках. (Діти поєднують фігурки.) — Якою дією розв’яжемо задачу? Запис розв’язання задачі в зошитах. 8 + 3 = 11 (пас.) ● Фізкультхвилинка Йшов по лісу їжачок, В нього шубка з голочок. Ніс багато грушечок, Аж болів йому бочок. Раз, два, три, чотири, п’ять! Зупинився спочивать. Піклувався їжачок Про маленьких діточок, чарівних, непосидючих, Дуже милих і колючих. Десять, дев’ять, вісім, сім! Грушечки ці ніс він їм. 4 Завдання від Мишки. Складання за малюнком задачі на знаходження остачі 5 Завдання від Півника. Розв'язування логічних задач • У відрі 9 л води. Чи вистачить цієї води, щоб наповнити 5 дволітрових банок? • Щука важить більше, ніж карась, а карась — більше, ніж в’юн. Хто найлегший? VI. Підсумок уроку. Рефлексія — З якою новою темою ми сьогодні ознайомилися? — Кому сподобався УРОК? — Покажіть, з яким настроєм ви підете з УРОКу? — Я дуже рада за вас! (Ходьба на місці.) (Нахилення тулуба в сторони.) (Стрибки.) (Вправи для кистей рук.) (Стрибки.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1568 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
З чого все почалося |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Всього коментарів: 0 | |