Урок 40 Тема. Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вивченогоМета: вправляти учнів у додаванні й відніманні круглих десятків; розвивати вміння розв’язувати задачу на знаходження невідомого від’ємника. Обладнання: сигнальні картки, схеми задач, предметні малюнки, таблиці усних обчислень. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) Один учень читає результати прикладів на віднімання, а другий — результати прикладів на додавання. 2) Прочитати, якими числами доповнили дані до 11, 13. 2. Усні обчислення 1) Гра «Футбол». На дошці — малюнки із зображенням воріт. Під воротами записані числа. Дітям треба скласти такі приклади, щоб відповіді дорівнювали числам у воротах. 12 14 2) Гра «Олімпійські гори». Діти розв’язують приклади і з’єднують з відповідною відповіддю. 6 + 8 13 – 7 16 – 8 11 + 5 5 + 7 18 – 9 11 – 5 50 + 4 20 + 6 35 – 30 3 + 9 14 – 6 32 – 30 3) Математичний диктант. — Я зараз буду вам зачитувати прості задачі, а ви записуватимете в зошити тільки відповіді до них. • На лісовій галявині гралося 7 їжачків і стільки ж зайчиків. Скільки лісових звірят було разом на галявині? • На одному кущі розквітло 12 троянд, а на другому — на 4 троянди менше. Скільки троянд розквітло на другому кущі? • Білочка Муся знайшла 14 горішків, а білочка Дуся — 5 горішків. На скільки більше горішків знайшла Муся, ніж Дуся? • Є в Зайчихи 12 малят, неслухняних зайченят. На обід їх мати жде, три прийшли, а скільки йде? • На галявині розквітло 15 ромашок і 4 волошки. Скільки розквітло квітів? • У першому кошику 6 грибочків, а в другому — на 3 більше. Скільки грибів у другому кошику? 4) Перевірка роботи. Одна учениця зачитує відповіді, а інші діти сигналізують про правильність виконання. II. Робота над новим матеріалом 1. Підготовча робота — Повернемося до останньої задачі. Зараз я прочитаю її ще раз, але з деякими змінами. У першому кошику 6 десятків грибочків, а другому — на 3 десятки більше? Скільки грибочків у другому кошику? — Що змінилося у задачі? — Скільки грибочків у першому кошику? — Скільки у другому? (Невідомо) — Як знайти, скільки грибочків у другому кошику? (До 6 дес. додати 3 дес.) — Скільки ми отримаємо? (9 дес.) — 9 дес. — це скільки? (90) 2. Робота в парах Виконання завдання № 308. 3. Перевірка роботи — Як ви складали круглі десятки? (Спираючись на одноцифрові числа.) 4. Первинне закріплення Розв’язання прикладів біля дошки. 50 – 30 40 – 20 30 + 10 30 – 20 90 – 40 50 + 20 4. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь 1. Самостійна робота Розв’язання прикладів № 309. 2. Перевірка роботи 3. Робота над задачами 1) Розв’язання задачі № 310. Учитель на дошці записує скорочений запис задачі. Було — 4 дес. Поклала — 10 яєць Залишилось — ? — Якою дією будемо розв’язувати задачу? (Відніманням) Учитель пропонує дітям самостійно розв’язати задачу. Діти стикаються з проблемою: від 4 відняти 10 не можна. — Подивіться уважно, скільки яєць у мами було? (4 дес.) — Скільки це становить одиниць? (40 одиниць) — Можемо зараз розв’язати задачу? (Можемо) 4 дес. = 40 40 – 10 = 30 (яєць) Відповідь: 30 яєць. 2) Розв’язання задачі № 312. Після аналізу діти розв’язують задачу самостійно. 4. Усне виконання завдання № 311 (ланцюжком) IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 60 № 313, № 314. | |
| |
Переглядів: 2460 | |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Дорога від дому до школи |
Тварини |
Всього коментарів: 0 | |