Урок 39. Пісня дарує людині крила Матеріал до уроку: А. Григорук «В гурті й пісня в лад іде». Мета: звернути увагу дітей на пісенну основу твору, майстерне використання автором скарбниці народної мудрості; збагачувати образність мовлення дітей; викликати в них бажання доцільно використовувати у мовленні прислів’я та приказки; виховувати інтерес до народної мудрості. ХІД УРОКУ І. Організація класу Учитель Любе сонце ясно світить, Посилає всім привіти, Ніжно гріє і ласкає, До роботи закликає. Не барись, а поспішай І читати починай. ІІ. Мовно-лексична розминка 1. Гра «Утвори слово». 2. Читання скоромовки. Поздоровив перепел перепілку, В поле подарунок привіз — сопілку. Грає на сопілці перепелиця, Перепеленя співати вчиться. 3. Робота з картками. Виразне читання вірша. Пісне велична, Здіймися на крилах, Злети аж до ясних зірок! Світи нам із неба, Нам твоєї ласки й тепла твого треба. ііі. мотивація навчальної діяльності — І справді, пісня дарує людині крила. Пісня — це серце народу, його душа, його крила, це згадка про батьківські заповіти і невтомні материнські руки... Давайте, дітки, і ми заглянемо у душу пісні, зазирнемо в минуле життя нашого народу й дізнаємося, як шанують пісню в кожній українській сім’ї. А допоможе продовжити нашу розмову про пісню оповідання А. Григорука «В гурті й пісня в лад іде». IV.Опрацювання оповідання А. Григорука «В гурті й пісня в лад іде» 1. Читання тексту вголос (по абзацах). — Про кого йдеться в оповіданні? — Що люблять у родині Бубликів? 2. Словникова робота. 1) Читання колонок слів спочатку «Роботом», в потім — у швидкому темпі. Поприходятьпричілку упораються настрій поговорити нищечком усміхаючисьмовчкуватий гомонять мужніє попримовкаютьхустину дослухаючись гуртом 2) Тлумачення слів та виразів. Господа — тут: господарство. Нищечком — тихенько. Цибатий — тут: на високих тонких ніжках. Віниччя — рослина з високим пишним стеблом. 3. Самостійне читання «бджілкою». 4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Чим полюбляє займатися сім’я Бубликів після роботи? — Як ставляться до пісні у цій сім’ї? — Хто перший заспівувач? Зачитайте. — Яка натура в дідуся? — Яку пісню любили співати в сім’ї Бубликів? — Яку силу має пісня? — Які почуття викликала пісня у хлопчика? — Що автор хотів нам розповісти у своєму творі? 5. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Гра «Земля — небо». 2) Читання вправою «Доповни речення». «Пісню в родині...» «Бабуся лукаво...» «Щира пісня...» «От і вважай...» 3) Зачитайте прислів’я і приказки, вжиті в тексті. 6. Творча робота. — Складіть розповідь за малюнком, подібну до прочитаного тексту. V. Підсумок уроку. — З творчістю якого поета ми познайомилися? — Що цікавого ви дізналися про родину Бубликів? — Чи співаєте ви пісні у своєму родинному колі? Які з них є найулюбленішими? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1636 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Про працелюбних і лінивих |
Людина — частина живої природи |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |