Урок 40-42. Кому всміхається вдача Матеріал до уроку: Я. Стельмах «Ловись, рибко». Мета: сприяти усвідомленню учнями змісту твору; формувати уміння оцінювати вчинки персонажів; розвивати дослідницькі навички учнів, уміння за мовою персонажів побачити їхній характер; виховувати взаємоповагу та благородний характер взаємостосунків. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I ЧАСТИНА I. Організація класу Учитель Як приємно, друзі, вранці прокидатись, Очі відкривати й ніжно посміхатись, I зустріти маму, і зустріти тата — На добро і щастя в нас сім’я багата! Любим працювати, вмієм відпочити. З друзями весело ми проводим час. Матінко-природо, зустрічай всіх нас. Привітай словами, щедрими дарами! II. Мовно-фонематичні вправи 1. Робота з чистомовкою. Ло-ло-ло — любе літечко прийшло. Ра-ра-ра — ой, чудовая пора! Аг-аг-аг — час веселих розваг. 2. Робота із скоромовкою. Зраділи туристи — ріка! В річці і раки, і риби. Гарно на річці рибалити! 3. Поповнити гніздо споріднених слів. Риба, ..., ... . 4. Читання анаграм. В море я сітку закинув, Щоб спіймати там рибину, А спіймалась золота! Зветься риба як ота? Ракась (карась) осм (сом) куонь (окунь) юв’н (в’юн) инл (лин) кащу (щука) 5. Відгадування загадки. Їхав на землі, Сидів не на возі, Їв не м’ясо, Кістки викидав. (Рибалка та риба) 6. — А чи знаєте ви чарівні слова рибалки? Давайте ми їх зачитаємо на хвильках. О и ь и К Л В С Р БО Е И А М Л В Л К І А А III. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми з вами прочитаємо уривок із повісті Ярослава Стельмаха, який має саме таку назву: «Ловись, рибко». Але розмову свою поведемо спочатку про життєвий шлях поета. IV. Відомості про автора — Широкі дороги відкриті у нас кожному у світ різноманітних захоплень. І Ярослав Стельмах, відколи себе пам’ятає, самозабутньо віддався спорту, музиці та вивченню мов. У спорті починав з плавання, далі захопився гімнастикою. Несподівано для самого себе почав писати оповідання для дітей. Народився Ярослав Михайлович 30 листопада 1949 року в місті Києві в сім’ї письменника. Закінчивши десятирічку, вступив до Київського інституту іноземних мов. Віддавшись творчості для дітей, Ярослав Стельмах 1975 року видав свою першу книжку — збірку оповідань «Малюк». V. Опрацювання статті «ярослав стельмах» Самостійне читання статті. Відповіді на питання. — Де народився письменник? — Чим захоплювався в дитинстві Ярослав Стельмах? — Хто виступає героями його творів? — Яка особливість написання цих творів? VI. Робота над першою частиною оповідання «Ловись, рибко» Я. Стельмаха 1. Відгадування загадки. У хатах прозорих всі вони живуть. Можеш ти їх бачить, та не можеш чуть. (Риба) 2. Словникова робота. 1) Повільно й швидко прочитайте слова в колонках. Конкурс проводився оголошення сподівався змаганняподався змалечкувідповідає дочку докидає спінінг втримаєш інвентарпідбігає намет входити грузиломслухатись мормишкукидатиметься 2) Доберіть слова-антоніми до слів: відповідає, підбігає. 3. Колективна комбінована робота над текстом І-ї частини 1) Читання «ланцюжком» до слів «ми поклали вудки...». — Де відбувалися події? — Назвіть дійових осіб. 2) Самостійне читання (мовчазне). — Кому найбільше сподобалось оголошення? — У кого хлопці взяли вудочки? — Як Славко звернувся до хлопців? — Яку вудочку вибрав Славко? 4. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Вибіркове читання. — Зачитайте, як Митько відреагував на відповіді Славка. — А вам би така відповідь сподобалась? 2) Знайдіть у тексті порівняння та зачитайте їх. 3) Гра «Вибери дієслова». Зачитати тільки дієслова з усього тексту. 5. Читання за особами. 6. Робота в групах. 7. Висновки. — Якими, на вашу думку, були хлопчики? — Що найбільше вас вразило? — Як ви думаєте, кому із цих хлопців усміхнеться перемога? VII. Робота над другою частиною оповідання «Ловись, рибко» 1. Словникова робота. Опрацювання важких для читання слів. Надвечір тридцять розчарувавшись назбирається ловитимемо кидатиметься обманщики заворушився намагаються виявляється пройдисвітів 2. Читання другої частини комбінованим способом. 3. Гра «Земля — небо». Читають до слів «Уже добряче стемніло». 4. Читання «ланцюжком» до слів «А хвилин за тридцять». 5. Дочитування ІІ-ї частини (мовчки). 6. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Коли покликав Митько друга? — Зачитайте слова, які говорять про його задум. — В який час запропонував Митько йти на річку? — Кого зустріли хлопці на лісовій стежці? — Що бурмотів Митько? — Чи сподобалась вам поведінка Митька? 7. Самостійне читання. Після читання учні закривають підручники і працюють на картках для тестового опитування. 1) Сьогодні після ... ми підемо на річку: а) обіду; б) вечері; в) сніданку. 2) Набрали повні кишені...: а) круп; б) картоплі; в) хліба. 3) А хвилин за ... після відбою...: а) двадцять; б) п’ятнадцять; в) тридцять. 4) Він ще довго...: а) гомонів; б) бурмотів; в) шепотів. VIII. Продовження роботи над твором, читання III чистини 1. Словникова робота. Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. видніла ймати пита За студитись болить непокоївся лови ти полоха витяга кинути 2. Читання частини комбінованим способом. а) Читання вголос частини по абзацах до слів «А тепер ми зрозуміли». б) Читання вголос «ланцюжком» до слів «Я читав». в) Читання «буксиром» (за учителем) до слів «Дивимось ми». г) Читання мовчки (до кінця). 3. Аналіз змісту прочитаного. — Коли вишукувалися учасники змагання? — Який був клюв в учасників? — Що вони думали з цього приводу? — Що порадив Митькові Сергій Анатолійович? — Кому вдалось піймати рибу і хто став переможцем? 4. Вправи на розвиток швидкості читання. а) Вибіркове читання. — Зачитайте слова, які промовляв Славко. — Зачитайте, про що заявив Митько. — Зачитайте слова, які описують радість Славка. б) Гра «Рибалочка». Обирається учень — «рибалочка». Він ловить неправильно прочитані слова. в) Читання вправою «Доповни речення». 5. Робота з картками для тестового опитування. 1) А назавтра ... вишукувались: а) після обіду; б) по сніданку; в) після вечері. 2) Змагання триватимуть...: а) 3 години; б) 2 години; в) 1 годину. 3) Зачепив ногою коропку...: а) з мукою; б) з горохом; в) з хлібом. 4) Хто із хлопчиків зловив рибу? а) Митько; б) Славко; в) Вітько. К. Підсумок уроків — Що було в оповіданні несподіваним? — Що кумедним? — Чому постійно змінювався настрій Митька? — Опишіть ваші враження від прочитаного. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2417 | |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Всього коментарів: 0 | |