Урок 38 (читання) Тема: Звук [м]. Позначення його буквами М, м ("ем"). Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГМета: ознайомити дітей зі звуком [м], його артикуляцією, буквами М, м ("ем"), що його позначають; формувати в учнів уміння читати прямі склади з буквою М ("ем") та вивченими голосними; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять; удосконалювати навички звуко-буквеного та звуко-складового аналізу слів; вправляти в читанні окличних речень; виховувати зацікавленість, любов до природи, бажання активно працювати. Обладнання: картки з друкованими великою і малою буквами, картки зі словами та друкованими схемами, предметні малюнки, мапа. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Швидко пролунав дзвінок, І працюєм залюбки. Розпочати час урок. Друзі скажуть: "Бездоганно! Ми навчаємось старанно, Ви усі - розумники!" - Сьогодні ми вирушимо в подорож. Про нашу подорож дізналися мешканці чарівного міста Казок і приготували вам подарунки. Але ось біда - подарунки забрала у свою хатину Баба Яга. Щоб ми їх таки змогли знайти, вона залишила нам мапу та супутника. Ось і наш супутник - Лісовик. (Учитель вивішує на дошку малюнок.) - Ви готові подорожувати? Тоді вирушаємо! II. Актуалізація опорних знань учнів - Перед нами річка. Щоб її перейти, нам потрібно пригадати всі букви, що вивчили. Гра "Добери пару" - На магнітній дошці - "зірки" зі словами: овес, акула, літак, дитина. Вам потрібно до кожного слова підібрати відповідну схему. Гра "Телеграф" - Я називаю слова, а ви передаєте їх по телеграфу в інше місце. Скільки у слові складів, стільки разів треба стукнути ручкою по парті. Лисиця, корова, огірок, квіти, село, ліс - Ви правильно виконали завдання. Ми перейшли річку та опинилися в лісі. III. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні під час подорожі ми з вами ознайомимося з новою літерою. З якою саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик. З букви "ел" для цирку Змайстрували гірку, Щоб катались звірі І жили у мирі. Прибігає тут Осел І з'єднав дві букви "ел". Вийшла гойдалка, гамак Й буква "ем". А чи не так? Фізкультхвилинка Один - два - три, з нами до лісу ходи. Один-два-три-чотири-п'ять - будем в лісі крокувать. Там пташок ми зустрічаєм, Разом з ними політаєм Разом з зайцем пострибаєм А від вовка - повтікаєм. Як лисичка до зайчат підкрадемося. Перші проліски у лісі знайдемо. Як ведмедик клишоногий потанцюємо, Ледве чутно тихим лісом помандруємо. IV. Вивчення нового матеріалу - У цьому лісі є хазяїн - це Мухомор Мухоморович. Щоб ми змогли пройти через ліс та не заблукати в ньому, він пропонує свою допомогу. Але тільки в тому разі, якщо ми розгадаємо таємницю слова. 1 Загадка - Я цьому дивуюся щоденно,- Татові зізнавсь малий Славко,- Чому корова їсть траву зелену, А дає нам біле... (молоко). - Яким звуком починається слово-відгадка? Артикуляція звука [м] - Коли вимовляємо звук [м], губи міцно стулені, а потім різко розкриваються; повітря проходить через рот и ніс. Вимовте за мною звук. Який він за звучанням? Чому? 2 Гра "Впіймай цей самий звук" - Якщо ви почуєте у слові звук [м], плескайте у долоні. Окунь, малина, абрикос, ромашка, книга, мама, зима, рука, місяць, стіл, ведмідь. 3 Позначення звука буквою - Звук [м] позначається на письмі буквою "ем". Повторіть назву букви. Буква "ем" є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.) - Велику букву вживають на початку речення, коли пишуть імена чи прізвища. Наш Мухомор Мухоморович запитує у вас, які ви знаєте імена, що починаються на букву "ем"? (Учні називають імена.) - Ми вирушаємо далі. На шляху - замок. Щоб увійти до замку, потрібно опустити міст, а для цього ми повинні виконати завдання. Але спочатку пригадаємо, як сидіти за партою під час читання. Робота за Букварем Читання слів. Спочатку вчитель читає слова, потім - учні "луною". - Роздивіться малюнки в Букварику. Що зображено на цих малюнках? Знайдіть до кожної звукової схеми відповідний малюнок. - Діти, подумайте, кого зі своїх друзів побачив на сторінках Букварика хазяїн лісу, у якому ми були? (Мухомора) Складіть речення з цим словом за схемами. - Ми увійшли до замку. Поряд із замком - озеро. У озері живуть жабки. Давайте розвеселимо їх. Фізкультхвилинка Важко зайчику стояти, Треба трішки пострибати: Скік-скік-скі-скік. Важко зайчику сидіти, Треба трішки відпочити: Скік-скік-скі-скік. Лісовичок Ох став на мох. Руками помахав, весело пострибав. Нахил вправо, нахил вліво - Можна братися до діла. V. Узагальнення вивченого матеріалу - У цьому замку потрібно вести бесіди. Ось і ми порозмовляємо. Робота за Букварем 1 Розвиток зв'язного мовлення Спочатку я прочитаю вам текст, а ви слідкуйте. Зверніть увагу на те, що кожне речення починається великою літерою. У кінці речень можуть бути різні знаки. Які саме? (Крапка, знак оклику, знак питання) За малюнком підручника діти складають речення, будують зв'язну розповідь. - Ми виходимо із замку і продовжуємо шлях. Попереду - хатинка на курячих ніжках. Щоб вона повернулася до нас, потрібно відгадати кросворд. 2 Розгадування кросворда 1) Запалили в чистім полі Квіти гарні, всі червоні. То палає влітку так Польовий червоний... (мак). 2) Мию, мию без жалю. Мию там, де брудно. Цю роботу я люблю, Та від неї худну. (Мило) 3) Мені мама з магазину Принесла в обгортці зиму, Я її за мить зігрів. Як? А дуже просто - з'їв. (Морозиво) 4) На дереві грається, Угору піднімається, На хвості гойдається. І зветься це малятко Веселе... (мавпенятко). VI. Підсумок уроку - Молодці! Баба Яга зраділа, що ми виконали завдання правильно та швидко. Але хоче дещо перевірити. - З яким звуком ознайомились сьогодні? - Яку букву позначає цей звук? - Назвіть слова, де ця буква зустрічається на початку й у кінці слова. - Вам сподобалася подорож? А ось і наші подарунки. (Учитель роздає подарунки.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3749 | |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
В гостях у Ганнусі |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |