💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [м]. Позначення його буквами М, м ("ем"). Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГ

Урок  38 (читання)

Тема: Звук [м]. Позначення його буквами М, м ("ем"). Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГ

Мета: ознайомити дітей зі звуком [м], його артикуляцією, буквами М, м ("ем"), що його позначають; формувати в учнів уміння читати прямі склади з буквою М ("ем") та вивченими голосними; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять; удосконалювати навички звуко-буквеного та звуко-складового аналізу слів; вправляти в читанні окличних речень; виховувати зацікавленість, любов до природи, бажання активно працювати.

Обладнання: картки з друкованими великою і малою буквами, картки зі словами та друкованими схемами, предметні малюнки, мапа.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Швидко пролунав дзвінок, І працюєм залюбки.

Розпочати час урок. Друзі скажуть: "Бездоганно!

Ми навчаємось старанно, Ви усі - розумники!"

- Сьогодні ми вирушимо в подорож. Про нашу подорож дізналися мешканці чарівного міста Казок і приготували вам подарунки. Але ось біда - подарунки забрала у свою хатину Баба Яга. Щоб ми їх таки змогли знайти, вона залишила нам мапу та супутника.

Ось і наш супутник - Лісовик. (Учитель вивішує на дошку малюнок.)

- Ви готові подорожувати? Тоді вирушаємо!

II. Актуалізація опорних знань учнів

- Перед нами річка. Щоб її перейти, нам потрібно пригадати всі букви, що вивчили.

Гра "Добери пару"

- На магнітній дошці - "зірки" зі словами: овес, акула, літак, дитина. Вам потрібно до кожного слова підібрати відповідну схему.

Гра "Телеграф"

- Я називаю слова, а ви передаєте їх по телеграфу в інше місце. Скільки у слові складів, стільки разів треба стукнути ручкою по парті.

Лисиця, корова, огірок, квіти, село, ліс

- Ви правильно виконали завдання. Ми перейшли річку та опинилися в лісі.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні під час подорожі ми з вами ознайомимося з новою літерою. З якою саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

З букви "ел" для цирку Змайстрували гірку,

Щоб катались звірі І жили у мирі.

Прибігає тут Осел І з'єднав дві букви "ел".

Вийшла гойдалка, гамак Й буква "ем".

А чи не так?

 Фізкультхвилинка

Один - два - три, з нами до лісу ходи. Один-два-три-чотири-п'ять - будем в лісі крокувать.

Там пташок ми зустрічаєм,

Разом з ними політаєм Разом з зайцем пострибаєм А від вовка - повтікаєм.

Як лисичка до зайчат підкрадемося.

Перші проліски у лісі знайдемо.

Як ведмедик клишоногий потанцюємо,

Ледве чутно тихим лісом помандруємо.

IV. Вивчення нового матеріалу

- У цьому лісі є хазяїн - це Мухомор Мухоморович.

Щоб ми змогли пройти через ліс та не заблукати в ньому, він пропонує свою допомогу. Але тільки в тому разі, якщо ми розгадаємо таємницю слова.

1 Загадка

- Я цьому дивуюся щоденно,-

Татові зізнавсь малий Славко,-

Чому корова їсть траву зелену,

А дає нам біле... (молоко).

- Яким звуком починається слово-відгадка?

Артикуляція звука [м]

- Коли вимовляємо звук [м], губи міцно стулені, а потім різко розкриваються; повітря проходить через рот и ніс. Вимовте за мною звук. Який він за звучанням? Чому?

2 Гра "Впіймай цей самий звук"

- Якщо ви почуєте у слові звук [м], плескайте у долоні.

Окунь, малина, абрикос, ромашка, книга, мама, зима, рука, місяць, стіл, ведмідь.

3 Позначення звука буквою

- Звук [м] позначається на письмі буквою "ем". Повторіть назву букви. Буква "ем" є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.)

- Велику букву вживають на початку речення, коли пишуть імена чи прізвища.

Наш Мухомор Мухоморович запитує у вас, які ви знаєте імена, що починаються на букву "ем"? (Учні називають імена.)

- Ми вирушаємо далі. На шляху - замок.

Щоб увійти до замку, потрібно опустити міст, а для цього ми повинні виконати завдання. Але спочатку пригадаємо, як сидіти за партою під час читання.

 Робота за Букварем

Читання слів. Спочатку вчитель читає слова, потім - учні "луною".

- Роздивіться малюнки в Букварику. Що зображено на цих малюнках? Знайдіть до кожної звукової схеми відповідний малюнок.

- Діти, подумайте, кого зі своїх друзів побачив на сторінках Букварика хазяїн лісу, у якому ми були? (Мухомора) Складіть речення з цим словом за схемами.

- Ми увійшли до замку. Поряд із замком - озеро. У озері живуть жабки. Давайте розвеселимо їх.

 Фізкультхвилинка

Важко зайчику стояти,

Треба трішки пострибати:

Скік-скік-скі-скік.

Важко зайчику сидіти,

Треба трішки відпочити:

Скік-скік-скі-скік.

Лісовичок Ох став на мох.

Руками помахав, весело пострибав.

Нахил вправо, нахил вліво -

Можна братися до діла.

V. Узагальнення вивченого матеріалу

- У цьому замку потрібно вести бесіди. Ось і ми порозмовляємо.

 Робота за Букварем

1 Розвиток зв'язного мовлення

Спочатку я прочитаю вам текст, а ви слідкуйте. Зверніть увагу на те, що кожне речення починається великою літерою. У кінці речень можуть бути різні знаки. Які саме? (Крапка, знак оклику, знак питання)

За малюнком підручника діти складають речення, будують зв'язну розповідь.

- Ми виходимо із замку і продовжуємо шлях. Попереду - хатинка на курячих ніжках.

Щоб вона повернулася до нас, потрібно відгадати кросворд.

2 Розгадування кросворда

1) Запалили в чистім полі Квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так Польовий червоний... (мак).

2) Мию, мию без жалю.

Мию там, де брудно.

Цю роботу я люблю,

Та від неї худну. (Мило)

3) Мені мама з магазину Принесла в обгортці зиму,

Я її за мить зігрів.

Як? А дуже просто - з'їв. (Морозиво)

4) На дереві грається,

Угору піднімається,

На хвості гойдається.

І зветься це малятко Веселе... (мавпенятко).

VI. Підсумок уроку

- Молодці! Баба Яга зраділа, що ми виконали завдання правильно та швидко. Але хоче дещо перевірити.

- З яким звуком ознайомились сьогодні?

- Яку букву позначає цей звук?

- Назвіть слова, де ця буква зустрічається на початку й у кінці слова.

- Вам сподобалася подорож? А ось і наші подарунки. (Учитель роздає подарунки.)



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 3749 | Рейтинг: 0.0/0
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
В гостях у Ганнусі
Підсумковий урок за І семестр
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]