Урок 38. Хто міняє, той нічого не має Матеріал до уроку: А. Григорук «Хто міняє, той нічого не має». Мета: розкрити повчальний підтекст твору; удосконалювати уміння визначати риси характеру героя, навички виразного читання діалогів за особами; збагачувати мовлення учнів прислів’ями, порівняннями; формувати уміння складати зв’язну розповідь за малюнками, виховувати відповідальність за свої вчинки. Обладнання: збірка творів А. Григорука. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель У світі відбуваються всякі дива, Всілякі забави та чудеса, I манять, і кличуть нас різні прикраси, I зваблюють око... А ти зупинись, обміркуй, не поспішай. Свої прикраси ти на інші не міняй! II. Читання прислів’я. Передбачення Хто міняє, той нічого немає. — Як ви гадаєте, про що йтиметься на сьогоднішньому уроці? III. Мовно-логічна розминка 1. Читання скоромовки. Дід Данило ділив диню: Дольку — Дімі, дольку — Діні. 2. Читання пірамідок слів. Ча су лож ка ру ки д ідусь ні бине бо ми лона віть лю ди гра ти 3. Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я. Поясніть його значення. 1 хотів 4 а 6 смішно 2 зробити 5 вийшло 3 спішно 4. Читання зашифрованого запису. — Ідучи за стрілками, прочитайте запис. А а о і Г и о у н т л й р г р к (Анатолій Григорук) — Чи відомо вам ім’я цього письменника? — Які його твори ми вже вивчали? IV. Ознайомлення із статтею «Анатолій Григорук» Самостійне читання статті. — Де народився письменник? Чим цікаві твори А. Григорука? — Сьогодні ми продовжимо наше знайомство із цікавими та захоплюючими історіями, які пропонує нам А. Григорук. V. Опрацювання оповідання А. Григорука «Хто міняє, той нічого не має» 1. Робота над заголовком. — Як ви розумієте це прислів’я? — Як, на вашу думку, про що йтиметься в цьому оповіданні? 2. Читання тексту комбінованим способом. Спочатку читає учитель; діалоги — заздалегідь підготовлені учні. Відповіді на питання. — Хто головний герой оповідання? — Як, на вашу думку, що спонукало хлопчика міняти усі ці речі? 3. Словникова робота. Читання колонок слів на одному диханні. Лежав бульбахи прикладав дудочка буркнув кілечко обміркуваввітрячок побачив стовп вигукнувскарб Покушпелив — пішов, здіймаючи куряву. Здибав — зустрів. Запопав — роздобув. 4. Повторне читання. Читання вголос (по абзацах). — З ким зустрівся Дениско? — Хто першим запропонував мінятися? 5. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Чим займався Дениско, поки не зустрів приятеля Тимця? — Як звернувся хлопець до свого приятеля? — Зачитайте розмову, яка відбулась між хлопчиками. — Чи надовго зацікавили Дениска мильні бульбашки? — Що знову привернуло його увагу? — Що Дениско запропонував Костику? — Чим кулька Гафійки була така особлива? — Що трапилося з кулькою? — Які риси характеру Дениска виявилися під час його розмови з Тим-цем, Костиком, Гафійкою? — Кого із героїв стосується прислів’я: «Хто міняє, той нічого не має». — Зачитайте інші прислів’я, які є в цьому оповіданні. — Кому вони адресовані? 6. Творча робота. За малюнком складіть план розповіді. 7. Читання діалогів за особами. VI. Підсумок уроку — Який висновок ви зробили для себе з цього оповідання? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1781 | |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Всього коментарів: 0 | |