УРОК 130 Тема: Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)Мета: ознайомити учнів із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; закріплювати обчислювальні навички; вправляти у розв'язуванні складених задач; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати повагу одне до одного. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — За допомогою цифр 6, 3, 4 запишіть дев’ять різних двоцифрових чисел. 2 Математичний диктант • число 60 збільшити на 20; • до 30 додати стільки ж; • яке число слідує при лічбі за числом 34; • яке число передує при лічбі числу 41; • перший доданок 20, другий доданок 3, знайдіть суму; • зменшуване 22, від’ємник 2, знайдіть різницю. • Скільки сантиметрів в 1 дм 7 см? Перевірка. Учитель диктує питання, учень біля дошки відповідає, якщо відповідь неправильна, відповідає інший учень, пояснює, дає правильну відповідь. 80; 60; 35; 40; 23; 20; 17 см Діти, у яких усі відповіді у диктанті правильні, ставлять собі « + » у зошиті. — Яке число може бути «зайвим»? (17 см. Це величина, іменоване число. 35 і 23. Інші числа — круглі.) — Випишіть круглі числа: 80; 60; 40; 20. — Що ви помітили? (Числа зменшуються на 20. Ці числа парні.) — Випишіть числа, що залишилися: 35 = 23 = Запишіть суму розрядних доданків. = 30 + 5 = 20 + 3 3 Розв'язування задач — Прочитайте умову задачі і поясніть, що дізнаєтесь, виконавши дії. 25 + 13 = 38 25 + 10 + 13 = 48 13 + 10 = 23 25 - 10 = 15 Задача. В осінньому букеті 25 кленових листочків, 13 дубових і 10 березових. На дошці — коротка умова задачі. Було — 30 кг Продали — 10 кг Залишилося — ? — Складіть та розв’яжіть задачу. III. повідомлення теми і мети уроку — Ми вже вміємо додавати і віднімати двоцифрові числа. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим обчислювальним прийомом. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Постановка проблеми. Відкриття нових знань — Знайдіть різницю чисел 35 і 23. Запис на дошці: ПРОБЛЕМА! 35 - 23 = — Ми вміємо розв’язувати такі приклади? (Ні) — Спробуємо розв’язати ці приклади за допомогою моделей (трикутників і точок). Знайдіть різницю двоцифрових чисел 35 і 23. — Як знайти різницю двоцифрових чисел? (Відповіді, припущення дітей.) Потрібно з десятків відняти десятки: АЛЛ ЛЛ — Залишився один десяток Потрібно від одиниць відняти одиниці. Л • • • • — Залишилися дві одиниці • . Різниця дорівнює . 35 - 23 = 12 Висновок. Щоб відняти двоцифрові числа, потрібно від десятків відняти десятки, а від одиниць — одиниці. — Знайдіть різницю чисел: Діти розв’язують усно, промовляючи правило. 48 — 4 десятка 8 одиниць. 25 — 2 десятка 5 одиниць. Десятки віднімаю від десятків, а одиниці — від одиниць. Різниця дорівнює 23 (двадцяти трьом). 57 — 5 десятків 7 одиниць. 14 — 1 десяток 4 одиниць. Десятки віднімаю від десятків, а одиниці — від одиниць. Різниця дорівнює 43 (сорока трьом). 2 Первинне закріплення 48 - 25 = 57 - 14 = 48 - 25 40 - 20 = 20 8 - 5 = 3 20 + 3 = 23 69 - 27 60 - 20 = 40 9 - 7 = 2 40 + 2 = 42 Виконання завдання з детальним поясненням. ● Фізкультхвилинка По долині ми гуляєм, фізкультхвилинку починаєм. Справа — ліс, а зліва — поле, Унизу іскриться море. В небі сонечко сіяє І з нами промовляє. Раз, два, три, чотири, п’ять. Будем дружними зростать. Дуже добре будем вчитись, Вдома, в школі не лінитись. V. Розвиток математичних знань 1 Самостійна робота 1 варіант 2варіант 27 - 12 76- 44 28 - 2647 - 13 95 - 51 88- 53 66 - 5235 - 11 Самоперевірка проводиться за готовим зразком з дошки. 1 варіант: 15; 44; 32; 35. 2 варіант: 2; 14; 34; 24. Діти, які розв’язали приклад правильно, ставлять собі « + » у зошиті. 2 Розв'язування задачі Діти зібрали 58 грибів. 15 маслюків і 12 лисичок вони віддали бабусі, а решту віднесли додому мамі. Скільки грибів діти принесли мамі? — Чи можна одразу відповісти на питання задачі? — Що для цього треба знати? — Чи відомо, які гриби діти віддали бабусі? — Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки всього грибів діти віддали бабусі? — Як знайти, скільки грибів діти віддали мамі? Після запису розв’язання учні складають і розв’язують подібну задачу. 3 Гра «Знайди помилку» 37 + 22 = 59 18 - 15 = 13 59 - 46 = 3 43 + 15 = 68 75 - 24 = 61 46 - 12 = 34 77 - 33 = 44 32 + 47 = 79 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв'язування задачі з опорою на схему За день на пошті прийняли 43 телеграми, з них 12 — термінові, а інші — прості. Скільки простих телеграм? — Потрібно знайти частину. Щоб її знайти, потрібно з цілого (43 телеграми) відняти відому частину 12. Яка схема підходить до задачі? (Схема «б») — Запишіть у зошиті розв’язання задачі. Використовуйте новий обчислювальний прийом для віднімання двоцифрових чисел. 43 - 12 = Десятки віднімаю від десятків, а одиниці — від одиниць. 43 - 12 = 31 (т.) Відповідь: 31 телеграма. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — З яким обчислювальним прийомом ми ознайомилися на уроці? — Сформулюйте правило віднімання двоцифрових чисел? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3516 | |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Дикорослі та культурні рослини |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Всього коментарів: 0 | |