Тема. Українська народна казка. «Кирило Кожум’яка» Мета. Ознайомити дітей із поняттям «чарівна казка», розширювати уявлення про структуру та зміст чарівних казок, удосконалювати навички «розпилювання» тексту на частини, уміння будувати асоціативний кущ. Виховувати любов і повагу до усної народної творчості. |
Урок 62. Урок узагальнення знань за розділом Матеріал до уроку: «Візьму перо і спробую...». Мета: систематизувати вивчене в розділі; поглибити розуміння дітьми поняття «творчість»; виховувати відчуття слова. |
Урок 59. Творимо свої фантазії... Матеріал до уроку: В. Вонтович «Жирафа»; Л. Компанієць «Очерет». Мета: спонукати дітей до творчості; формувати бажання творити, фантазувати; пізнавати свої творчі задатки; розвивати образну уяву й творчу фантазію. |
Урок 60-61. Пдвлиські відкриття дивосвіту дітьми Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом»; казки учнів Павлиської школи. Мета: спонукати дітей до творчості, викликати бажання бути творцями у своїй школі під голубим небом, використовувати виражальні можливості мови; ознайомити із зразками творчості дітей Павлиської школи; розкрити красу використаних ними художніх засобів; виховувати любов до слова, бажання користуватися його красою й силою. |
Урок 58. Весні усі радіють діти! Матеріал до уроку: О. Пчілка «Весняні квіти»; М. Познанська «Захід сонця». Мета: допомогти зрозуміти красу ліричних пейзажів, викликати бажання їх ілюструвати; відтворити в малюнках побачене автором; розвивати фантазію, уяву, образне бачення. |
Урок 57. «Світе незбагненний, ти на казку схожий...» Матеріал до уроку: І. Січовик «Вітрячок». Мета: домогтися усвідомлення головної думки твору; вдосконалювати навички виразного читання, вмілого використання інтонацій у мовленні; провести конкурс на кращий варіант кінцівки казки; розвивати творчу фантазію; виховувати почуття вдячності за допомогу, об’єктивне оцінювання власних можливостей. |
Урок 56. Придумаю оповідання... Матеріал уроку: В. Марсюк «Удвох із песиком». Мета: розкрити зміст поезії, викликати бажання змінити його; формувати творчі здібності дітей: уміння складати власне оповідання за заданим сюжетом, продовжувати розвиток подій; виховувати прагнення мати друзів. |
Урок 55. Умій у звичайному побачити незвичайне Матеріал до уроку: Т. Коломієць «Корінець»; В. Ткаченко «Лісове коріння»; Ліна Костенко «Польові дзвіночки». Мета: допомогти учням усвідомити, що творчі здібності слід розвивати і що творчість вимагає зусиль; формувати бажання творити, пізнавати свої творчі задатки; уміння бачити незвичайне в довкіллі; розвивати образну й творчу фантазію. |
Урок 54. Вірші - це не дражнилки Матеріал до уроку: М. Носов «Як Незнайко складав вірші»; І. Світлич-ний «Слухала Лисичка Солов’я». Мета: поглибити знання учнів про риму; розкрити гумористичний характер творів; повправляти учнів у складанні рим; виховувати взаємоповагу у стосунках із ровесниками та старшими, уміння критично оцінювати свої здібності та роботу. |
Урок 53. Вступ до розділу «Візьму перо і спробую...» Матеріал до уроку: В. Струтинський «Я бачу, як обрій розтав у імлі...»; А. Костецький «Дивна звичка». Мета: привернути увагу учнів до звучності й мелодійності віршованої мови; викликати бажання творити римовані рядки; удосконалювати вміння визначати повчальність підтексту твору; виховувати інтерес до поезії, влучного образного слова. |