Урок 58. Весні усі радіють діти! Матеріал до уроку: О. Пчілка «Весняні квіти»; М. Познанська «Захід сонця». Мета: допомогти зрозуміти красу ліричних пейзажів, викликати бажання їх ілюструвати; відтворити в малюнках побачене автором; розвивати фантазію, уяву, образне бачення. Обладнання: казковий герой Лісовичок, фотоілюстрації картин весни, картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Засміялось в небі сонечко привітно, I земля квітками усміхнулась теж! I весна чарівна дивним цвітом квітне, I красі та щастю аж немає меж! Динуть в небо хмари, птахів дивні співи. В них така гармонія і така краса! Це весна чарівна, всі довкіл щасливі, I блищить під сонцем вранішня роса. I найкращі квіти дітям шлють привіти! II. Мовна розминка 1. Прочитайте склади, об’єднайте у слова, і ви дізнаєтесь, які квіти вас вітають. про сон ві сокнок ал бар вафі сніж лія під тра ник лівакакон 2. Гра «Доберіть риму». Хто про весну все знає, Хай за нами промовляє. Тож уважніше слідкуйте І до наших слів римуйте. Весна усім дає тепло, Що на землі усе (жило). Несе ясне проміння і світло, Щоб від любові все (розквітло). На трави розсипа росу, Дарує радість і (красу). У квіти землю одягає І пісню радісно (співає). I по шляху по весняному Вертаються пташки (додому). Весні усі радіють діти, Летять метелики на квіти. 3. Виразне читання вірша. Ластівочка рано-зранку Щебетала біля ґанку Про рожевий ніжний цвіт, Про веселий теплий світ, Про кульбабку і росу — Гарну пісню про весну IІІ. Підготовка до засвоєння знань — Весну справедливо вважають найдинамічнішою порою року. Вона змінює зиму — довгу, сонну, неквапливу. Порівняно із зимовим пейзажем, весна рясно вбирає землю в розмаїті яскраві барви. Повітря наповнюється безліччю п’янких пахощів. Усе навкруги пробуджується, оживає, рухається. Життя відновлюється, кипить, вирує — і все це яскраво відбивається в симфонії звуків, що линуть у весняній природі. — Як ви гадаєте, чому весну вважають «найголоснішою» порою року? — Які звуки весни вам подобаються найбільше? Чому? — А чи чули ви про існування наказу весни? — Про нього ми дізнаємося, коли прочитаємо вірш Олени Пчілки. IV. Опрацювання вірша О. Пчілки «Весняні квіти» 1. Учитель виразно читає вірш вголос. 2. Словникова робота. Читання колонок слів мовчки і вголос. Чарівниця листя послала фіалочка всталатравка виходитьрясна сонце 3. Самостійне читання. 4. Відповіді на питання. — Які квіти першими привітали весну? — Як з’явилися квіти на світ? 5. Вправи на розуміння прочитаного. Дібрати до іменників прикметники з тексту. Сонце, сон, квіти, фіалочка, кульбабка. 6. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Читання «луною». 2) Читання вправою «Доповни речення». 7. Розвиток зв’язного мовлення (диференційовано). 1) Дівчатка складають розповідь «Хоровод весняних квітів», а хлопчики — «Весняна симфонія». 2) Словесне малювання картин. а) До вірша О. Пчілки; б) власні картини. 8. Виразне читання вірша. — Весна чарівна й тоді, коли ніжно світить сонечко, і навіть тоді, коли все спочиває. А сонечко, добираючись до свого ліжка, чарівним сяйвом огортає небо й землю. Ось як про це пише Марія Познанська у своєму вірші «Захід сонця». V. Опрацювання вірша М. Познанської «Захід сонця» 1. Читання вірша «бджілкою». 2. Словникова робота. Читання колонок слів з питальною інтонацією. Вогні блакить мені горить вогнисті одяглися вінки квіти 3. Різновиди читання. Гра «Небо і Земля» Гра «Рибалочка». 4. Виразне читання вірша. VI. Підсумок уроку — Про що ми читали сьогодні? — Хто є автором цих віршів? — Який настрій залишився від прочитаного? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1845 | |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Весняні свята. Великдень |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |