Вступ до розділу «Візьму перо і спробую...»

Урок 53. Вступ до розділу «Візьму перо і спробую...»

Матеріал до уроку: В. Струтинський «Я бачу, як обрій розтав у імлі...»; А. Костецький «Дивна звичка».

Мета: привернути увагу учнів до звучності й мелодійності віршованої мови; викликати бажання творити римовані рядки; удосконалювати вміння визначати повчальність підтексту твору; виховувати інтерес до поезії, влучного образного слова.

Обладнання: картки зі словами, книги В. Струтинського та А. Костець-кого.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

Скільки чути скрізь пісень!

Бо надворі гарний день.

Ніжно світить ясне сонце,

Заглядає нам в віконце.

Промінці переливаються,

З нами так вітаються:

— Дзень-дзень,

Добрий день! Добрий день!

Любі хлопчики й дівчата,

Дітвора моя крилата!

Закликаю вас до справ!

Не лінуйтесь, не дрімайте І даремно час не гайте.

Все творіть тепер самі,

Розумнички мої малі!

Вірить сонечко діточкам своїм,

Любить сонечко вас усіх І дарує вдачу й щирий сміх.

— І я вас дуже люблю й щиро вірю у ваші сили. Я впевнена: всі ви — розумні й талановиті, але разом ми зможемо творити дива!

II. Підготовка до сприймання нового матеріалу

 1. — Перше наше завдання. Придумаймо й запишемо до таблиці такі слова:

холодні гарячі лагідні кольорові

 

2. Читання скоромовки.

Скоро, скоро мовить Санька Скоромовки-спотиканки.

Слово в слово ловко,

Скоро мовить скоромовки!

— Давайте, діти, вирушимо до країни слів,

В рядки багатолиці,

Попросим добрих чаклунів Відкрить нам таємниці.

Самі давайте зробимо крок і спробуємо стати... (ой, а ким?)...

 3. Розгадування кросворда.

— Давайте розгадаєм кросворд, а тоді дізнаємося, ким ми можемо стати, якщо добре постараємось.

1. Що допомагає людині досягти мети? (Праця)

 2. Хто найдальше бачить? (Розум)

 3. Тоненьке, кругленьке.

Серце гарненьке.

Хто на його слід погляне,

Думку його взнає. (Олівець)

Скринька зі шкільними речами, яку носять у руці або за плечима. (Порт -фель)

 5. Що допомагає нам висловити свою думку на папері? (Ручка)

 6. Що у світі найшвидше? (Думка)

 7. Що мовчить, а розуму навчить? (Книжка)

— Яке слово ми прочитали? (Поетами)

— Як, на вашу думку, чи всі можуть бути поетами? (Відповіді дітей.)

— Але кожен може спробувати складати вірші.

3

5

4. Поетична хвилинка.

— Давайте спробуємо свої сили й доповнимо вірш своїми словами.

На лугу травичка... (нова).

Скубе її... (корова).

А в квітках сидять... (хрущі),

Бо уже гримлять... (дощі).

Відгримлять — і геть... (підуть).

Для нас райдуги... (зійдуть)!

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Нехай кольорова райдуга принесе кожному з вас щасливу вдачу! Нехай кожному з вас поталанить зустріти свою долю й творити добро на землі словом і ділом, так, як творили й творять наші поети, письменники. Своєю творчістю вони прославляють наш народ, нашу рідну матінку-землю.

А що, діти, потрібно, щоб розвинути в собі творчі здібності? Якими потрібно зростати? (Відповіді дітей.)

— Треба ж бути допитливими, вміти спостерігати й бачити щось цікаве, незвичайне, яке ніхто не помічає, крім тебе, а головне — багато читати, збагачувати словниковий запас, мріяти і сподіватися на диво. І тоді всі таємниці обов’язково відкриються перед вами.

IV. Робота над віршем В. Струтинського «Я бачу, як обрій розтав у імлі...»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Куди вдивлявся поет? І що він побачив?

2. Самостійне читання вірша.

— Які слова шепотіла хвиля?

— Що вона відкривала для поета?

— Чи доводилося вам коли-небудь слухати розмову травички, вітра, річки, бджілки? (Розповіді дітей.)

V.Робота над віршем А. Костецького «Дивна звичка»

1. Робота над заголовком.

— Яку звичку можна вважати дивною?

— Хто автор цього вірша?

— Що вам відомо про нього?

— Ще в дитячому садочку, коли його, малого, не раз і не два турбували дорослі запитаннями «Ким ти хочеш бути?», він впевнено й твердо відповідав: «Письменником».

I мрія його здійснилася. Сьогодні ми знову знайомимось із його творчістю.

2. Самостійне читання вірша.

— Про кого пише автор? Що дивного було в цього хлопця?

3.Словникова робота

Читання пірамідок слів у різному темпі.

 Ква

рими

корів

сказав

батьків

тато

 вдома

 сльози

вчитель

 побільше

сто

 показали

 4. Читання вірша по частинах.

 5. Аналіз змісту прочитаного.

— Як відповідав хлопчик на питання батьків і вчителів?

— Що так бентежило маму? Куди відвела мама сина?

— Чи виявив лікар якусь хворобу у хлопчика?

— Як хлопчик розмірковував над своєю звичкою?

— Яку відповідь дав хлопчик на питання?

 6. Вправи на розвиток швидкості читання.

1) Читання «луною».

2) Знайдіть найбільше слово в тексті. Яке значення цього слова?

 7. Виразне читання вірша за особами.

 8. Мовно-логічне завдання.

Підберіть риму до таких слів.

Сльози — (морози)

Роса — (краса)

Сонце — (віконце).

VI. Підсумок уроку

— Ви вірите, діти, в те, що кожне бажання може здійснитися?

— А за яких саме обставин?

— Чи хотіли б ви, щоб і у вас з’явилась така звичка?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1996 | Рейтинг: 0.0/0
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Природа навколо нас
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]