«Світе незбагненний, ти на казку схожий...»

Урок 57. «Світе незбагненний, ти на казку схожий...»

Матеріал до уроку: І. Січовик «Вітрячок».

Мета: домогтися усвідомлення головної думки твору; вдосконалювати навички виразного читання, вмілого використання інтонацій у мовленні; провести конкурс на кращий варіант кінцівки казки; розвивати творчу фантазію; виховувати почуття вдячності за допомогу, об’єктивне оцінювання власних можливостей.

Обладнання: таблиця № 3.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

 Світе мій чарівний,

 Світе мій пригожий,

 Ти даєш життя нам І любов палку.

 Світе незбагненний,

 Ти на казку схожий.

 Нам красу даруєш Й пісеньку дзвінку.

 Ми у світ приходим,

 Щоб добро творити,

 Бачити й відчути всю красу Землі.

 Треба нашу Землю-матінку любити.

 Вчиться світ любити, доки ще малі!

— А у матінки-природи є дочки і сини, усі вони чудові і всі — трудівники.

IІ. Мовно-логічні вправи

1. Ось послухайте і назвіть точно і швидко, що це.

Світить — (сонце);

віє — (вітер); хлюпотить — (дощ); тріщить — (мороз).

2. Відгадайте загадку. летить коник, басує,

Полем-долем пустує Ніхто його не впіймає

I ніхто не загнуздає. (Вітер)

— Які слова допомогли вам зрозуміти, що силу вітру нікому не подолати?

— Що ви знаєте про вітер?

3. Виразне читання вірша.

У небі вітер кучерявий Колише теплую блакить,

I на землі гойдає трави,

I затихає, й знов шумить І раптом схоплює на крила Хвилясті співи журавлів,

I давня казка, вічно мила,

Зринає крізь хвилястий спів...

4. На хвильках співу солов’я прочитайте споріднені слова. вітер вітрюган вітрисько

 вітерець вітриця вітряний

5. Відгадування загадки.

Хоч не літак, а крилатий,

Без вітру не може працювати. (Вітрячок)

— А у вітрячка з оповідання І. Січовика трохи інша думка.

Давайте прочитаємо і простежимо, як відбуватимуться події.

III. Робота над твором I. Січовика «вітрячок»

1. Словникова робота.

Читання колонок слів повільно і швидко.

Вимахуваввітрячок

висвистувавпісеньку

проказав мить

служитимеш зупинить

збираєшсявибачитись

 2. Читання твору «ланцюжком».

 3. Відповіді на питання.

— Де розмістився Вітрячок?

— Яку пісеньку він виспівував?

— Кого він вихваляв?

 4. Самостійне читання твору.

— Чому зупинився Вітрячок?

— Хто йому пояснив, чому він зупинився?

— Як спочатку розмовляв Вітрячок з вітром?

— Чи вдалося Вітрові переконати Вітрячка і змінити свою думку?

 5. Вправа на розвиток техніки читання. Гра «Вітер і тиша».

Спочатку діти читають голосно й швидко, а потім тихіше, і читання переходить у мовчання.

 6. Читання вправою «Доповни речення».

Дивно... .

Той...

Якщо... .

Нічого... .

 7. Вітерець пустував

I літери із пісеньки поздував.

Я шв-д-с-ньк-й В-тр-к,

Я в-рч-сь і т-к, і с-к.

I м-н — н-хт — й н — м-ть н — п-см— з-п-н-ть.

 8. Читання за особами.

— З якою інтонацією треба читати слова Вітрячка? А Вітру?

 9. Розвиток зв’язного мовлення.

Продовжте казку.

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобалась вам ця казка?

— Чого вона навчає, а що засуджує?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1276 | Рейтинг: 0.0/0
Дикі та свійські тварини
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»
Вступне заняття
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]