Урок 57. «Світе незбагненний, ти на казку схожий...» Матеріал до уроку: І. Січовик «Вітрячок». Мета: домогтися усвідомлення головної думки твору; вдосконалювати навички виразного читання, вмілого використання інтонацій у мовленні; провести конкурс на кращий варіант кінцівки казки; розвивати творчу фантазію; виховувати почуття вдячності за допомогу, об’єктивне оцінювання власних можливостей. Обладнання: таблиця № 3. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Світе мій чарівний, Світе мій пригожий, Ти даєш життя нам І любов палку. Світе незбагненний, Ти на казку схожий. Нам красу даруєш Й пісеньку дзвінку. Ми у світ приходим, Щоб добро творити, Бачити й відчути всю красу Землі. Треба нашу Землю-матінку любити. Вчиться світ любити, доки ще малі! — А у матінки-природи є дочки і сини, усі вони чудові і всі — трудівники. IІ. Мовно-логічні вправи 1. Ось послухайте і назвіть точно і швидко, що це. Світить — (сонце); віє — (вітер); хлюпотить — (дощ); тріщить — (мороз). 2. Відгадайте загадку. летить коник, басує, Полем-долем пустує Ніхто його не впіймає I ніхто не загнуздає. (Вітер) — Які слова допомогли вам зрозуміти, що силу вітру нікому не подолати? — Що ви знаєте про вітер? 3. Виразне читання вірша. У небі вітер кучерявий Колише теплую блакить, I на землі гойдає трави, I затихає, й знов шумить І раптом схоплює на крила Хвилясті співи журавлів, I давня казка, вічно мила, Зринає крізь хвилястий спів... 4. На хвильках співу солов’я прочитайте споріднені слова. вітер вітрюган вітрисько вітерець вітриця вітряний 5. Відгадування загадки. Хоч не літак, а крилатий, Без вітру не може працювати. (Вітрячок) — А у вітрячка з оповідання І. Січовика трохи інша думка. Давайте прочитаємо і простежимо, як відбуватимуться події. III. Робота над твором I. Січовика «вітрячок» 1. Словникова робота. Читання колонок слів повільно і швидко. Вимахуваввітрячок висвистувавпісеньку проказав мить служитимеш зупинить збираєшсявибачитись 2. Читання твору «ланцюжком». 3. Відповіді на питання. — Де розмістився Вітрячок? — Яку пісеньку він виспівував? — Кого він вихваляв? 4. Самостійне читання твору. — Чому зупинився Вітрячок? — Хто йому пояснив, чому він зупинився? — Як спочатку розмовляв Вітрячок з вітром? — Чи вдалося Вітрові переконати Вітрячка і змінити свою думку? 5. Вправа на розвиток техніки читання. Гра «Вітер і тиша». Спочатку діти читають голосно й швидко, а потім тихіше, і читання переходить у мовчання. 6. Читання вправою «Доповни речення». Дивно... . Той... Якщо... . Нічого... . 7. Вітерець пустував I літери із пісеньки поздував. Я шв-д-с-ньк-й В-тр-к, Я в-рч-сь і т-к, і с-к. I м-н — н-хт — й н — м-ть н — п-см— з-п-н-ть. 8. Читання за особами. — З якою інтонацією треба читати слова Вітрячка? А Вітру? 9. Розвиток зв’язного мовлення. Продовжте казку. VI. Підсумок уроку — Чи сподобалась вам ця казка? — Чого вона навчає, а що засуджує? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1321 | |
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Російська народна казка «Лисичка» |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Всього коментарів: 0 | |