Урок 36-37. Все добре переймай, а злого уникай Матеріал уроку: Є. Гуцало «Перебите крило». Мета: сприяти засвоєнню змісту оповідання, його головної думки; формувати уміння структурувати текст на частини; добирати до них заголовки; удосконалювати навички виразного читання прозового твору та стислого переказу частин за планом; виховувати відповідальність за довкілля. |
Урок 35. Слід людини на землі Матеріал до уроку: В. О. Сухомлинський «Який слід повинна залишити людина на землі?». Мета: вчити учнів розуміти текст; розвивати уміння виділяти головне, висловлювати свої міркування про розуміння морально-етичних проблем; збагачувати уявлення школярів про людяність; сприяти осмисленню філософського поняття «слід людини на землі». |
Урок 34. Людинд за все відповідальна. Вона славиться працею Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Гвинтик». Мета: домогтися, щоб учні усвідомили зміст та головну думку оповідання; формувати уміння висловлювати власне оцінне міркування про розуміння морально-етичних проблем; виховувати почуття відповідальності, любові до праці. |
Урок 33. Що таке справжня дружба? Матеріал до уроку: В. О. Сухомлинський «Кінь утік...». Мета: сприяти засвоєнню головної теми оповідання; удосконалювати вміння виразного читання та переказу тексту; залучити дітей до міркування щодо проблем дружби; формувати уміння висловлювати власні оцінні судження про вчинки героїв; виховувати потребу справжньої дружби. |
Урок 32. Оповідання про справи твоїх ровесників Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». Мета: допомогти учням усвідомити головну думку твору; розвивати творчі здібності: уміння складати усну зв’язну розповідь про цікаву подію на морально-етичну тему та уміння співвідносити текст із малюнком. |
Урок 31. Скільки буває вітрів? Узагальнення знань за розділом Матеріал до уроку: С. Жупанин «Сім вітрів». Мета: допомогти учням усвідомити, який характер мають вітри, позитивні чи негативні це герої, підтвердити текстом ці думки; формувати уміння творити віршовані рими; узагальнити значення розділу «Вірші про світ природи і дитинства». |
Урок 30. Дивосвіт, що цікавить дитину Матеріал уроку: С. Жупанин «Ліщина», «Оленчині вишиванки». Мета: викликати позитивні емоції учнів; формувати потребу естетичного сприйняття світу; удосконалювати навички виразного читання; розвивати пам’ять, уяву, уміння використовувати у власному мовленні образні поетичні вислови. |
Урок 29. Неповторний поетичний дивосвіт Матеріал до уроку: А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки», «Дівчинка і море». Мета: ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів; розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини. |
Урок 28. Світ такий веселий і химерний... Матеріал уроку: Т. Коломієць «чоловічки», «Їжаки». Мета: спонукати дітей бути уважними й чуйними у довкіллі; вчитися бачити його незвичайну красу; виховувати дбайливе, людяне ставлення до світу природи; удосконалювати навички виразного читання та швидкого запам’ятовування поетичних строф. |
Урок 27. Бути, як дбайко Матеріал до уроку: Т. Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі», «Хто розсипав роси». Мета: познайомити учнів з популярним дитячим героєм — працьовитим хлопчиком-мізинчиком Дбайком; викликати симпатії до нього, бажання наслідувати його добрі вчинки; повправлятися у дотриманні темпу читання віршів відповідного настрою; розвивати спостережливість та вміння складати опис героя за малюнком. |