Урок 28. Світ такий веселий і химерний... Матеріал уроку: Т. Коломієць «чоловічки», «Їжаки». Мета: спонукати дітей бути уважними й чуйними у довкіллі; вчитися бачити його незвичайну красу; виховувати дбайливе, людяне ставлення до світу природи; удосконалювати навички виразного читання та швидкого запам’ятовування поетичних строф. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Засміялось в небі сонечко привітно, I земля квітками усміхнулась діткам, I дерева в лісі листям зашуміли, У діброві птахи враз загомоніли, Ніжно заспівали про красу землі. Ой які щасливі, діточки, ви всі, Що зростаєте в чудесній красі! — І це так, любі мої діточки! Погляньте: сині небеса, Ось ліс і рідний гай. Повсюди диво і краса — Дивись і пізнавай, Новинки-цікавинки для Себе відкривай! II. Мовно-лексична розминка 1. Відгадування загадок. • На дереві я родився в кожусі, Кожух розірвався, I я на землю впав. (Каштан) • Не розбивши горщика, Не з’їси кашки. (Горіх) • Живе один батько й тисячі синів. Всім шапки справляє, А собі не має. (Дуб і жолуді) — Доберіть загальну назву до слів-відгадок. 2. Робота над скоромовкою. Дуб до дуба дріботів: — Дай, дідусю, жолудів! — По мені дощі ходили, Жолудята не вродили. — Але є чарівний дуб, який подарував діткам багато жолудів і попросив помудрувати, перетворити їх у різних веселих героїв. Мабуть, саме про них і розповідає нам поетеса Т. Коломієць. III. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Чоловічки» 1. Самостійне читання вірша. — Що вийшло із жолудів? 2. Читання «ланцюжком». Відповіді на питання. — Кому вдалося зробити цих чоловічків? — Яка мрія була в цього хлопчика? — Як, на вашу думку, вона збулась? 3. Вправи на розвиток читання. — Зачитайте опис чоловічків. — Зачитайте розповідь чоловічків. — Читання колонок слів. Круглі виходять руді вмить загорілі лежить дуби зігнуть 4. Робота над виразністю читання. Виразне читання вірша. 5. Робота з ілюстрацією до вірша. — До яких рядків вірша автор намалював цей малюнок? IV. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Їжаки» 1. Відгадування загадки. По лісі стежинкою дівчинка йшла І раптом клубочок на стежці знайшла. Хотіла торкнутись — Ой! Що ж то за жах! Увесь в колючках! Дівча від клубочка відскочило вбік, А він ворухнувсь, розгорнувсь та й утік! — Ну, хто здогадається, що ж то було? (Їжак) 2. Робота з ілюстрацією. — Ось погляньте на малюнок їжачків. Як ви гадаєте чому вони посміхаються? Що ви можете розповісти про цих тварин? (Розповіді дітей.) 3. Словникова робота. Читання слів скоромовкою. Їжакинакололи голкисклали грибки наросли клубки позгортались будяки горбки 4. Самостійне читання вірша. — Який настрій мали їжачки? — У що вони перевтілювались? 5. Читання вірша вголос («ланцюжком»). 6. Читання «луною». 7. З’єднайте слова лівої колонки із словами правої колонки. Плащіклубки їжакигрибки позгортались золоті наросливеселі 8. Виразне читання вірша. V. Підсумок уроку — З якими творами Т. Коломієць ми познайомились? — Про що в них розповідається? — Які з них вам найбільше сподобались? Чому? Гра «Відгадай» З якого вірша ці рядки? • Нам ручки-ніжки поробив І на віконце підсадив. • Хто аж понад лісом райдугу повісив? • Така робота клопітка, ну як мені без друга! • Накололи на голки всі грибки. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1122 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Всього коментарів: 0 | |