💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Неповторний поетичний дивосвіт

Урок 29. Неповторний поетичний дивосвіт

Матеріал до уроку: А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки», «Дівчинка і море».

Мета: ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів; розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини.

Обладнання: портрет А. Качана, виставка його творів.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

 Стежечка-мережечка привела всіх в клас. Стежечка-мережечка тішила всіх нас,

 Дарувала красу і цвіт Й запросила у казковий світ.

 Iди по цій стежині, дитино,

 Даруй любов і тепло І пам’ятай: ти — людина.

 Вчись, думай, твори добро!

II. Розмовна хвилинка

1. Учитель промовляє перший рядок вірша. Школярі якомога швидше повторюють його. Аналогічна робота проводиться з усіма рядками, поки учні не промовлять увесь вірш.

Я на траві люблю лежати,

Дивитись в небо і співати.

Навколо мене стільки дива!

I я у світі цім щаслива.

2. Прослухайте прислів’я, згадайте кінцівку.

Скільки світа — ... (стільки дива).

3. читання анаграм. луняба (яблуня) мази (зима) ракса (краса) ямзел (земля)

4. Відгадайте загадку.

На «я» починається,

На «я» кінчається,

В саду росте,

На ній плоди є. (Яблуня)

— Де росте це дерево?

— Які дари приносить воно нам?

— Про кого ще дбає деревце?

— Саме про це деревце й пише славний український поет Анатолій Качан.

III. Відомості про поета

— Народився Анатолій Качан 16 січня 1942 року в селі Гуріївці, що лежить у пониззі річки Бугу на Миколаївщині.

З повноводним Бугом і розлогим степом, що дивував хлопчика літньої пори стриманими барвами польових квітів, видзвонював різноголоссям коників і цикад, пов’язані перш враження дитинства майбутнього поета.

По закінченні школи Анатолій Качан працював радіомонтером, згодом вступив на філологічний факультет Одеського університету, який закінчив у 1965 р. Друкувати свої твори почав у студентські роки.

З 1969 року Анатолій Качан виступає з віршем на сторінках республіканської преси як дитячий поет.

IV. Опрацювання статті «Анатолій Качан»

— Де народився поет?

— У якому місті доводилося працювати поету?

— Що відображає поет у своїх віршах?

— Зараз ми маємо з вами нагоду прочитати його вірші й переконатись, що творчість поета — це краса, це велич.

V. Опрацювання вірша А. Качана «Обтрусили яблука»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Яка пора року описана у вірші?

2. Самостійне читання.

3. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— Чому всі задивляються на яблучко?

— І за чим шкодували?

— Хто знає про те, для чого залишили яблуко?

— Чим буде втішати зима?

4. Вправи на розвиток читацьких навичок.

1) Читання колонок слів повільно, а потом — швидко.

У садублагодать

на виду не дістать

хмаробтрусили

ярзалишили

2) Читання «ланцюжком».

5. Розвиток зв’язного мовлення.

— Яку історію про яблуко могли б розповісти ви?

6. Читання скоромовки (повільно, нормально й швидко)

 Стоять під снігом сосни сонно.

 Сидять на соснах снігурі.

 Санчата на ставок з розгону Скотились весело з гори.

VI. Опрацювання вірша А. Качана «Ластівка»

1. Відгадування загадки.

Швидко скрізь цей птах літав,

Безліч мушок поїдав.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

2. Словникова робота.

 Читання колонок слів.

 Носятьсявирію

 щодня Iгрища

 доганяминеться

 вишні погожі

3. Самостійне читання вірша.

 — За ким спостерігали діти?

 — Чи доводилося вам спостерігати за птахами?

4. Повторне читання вірша вголос.

 — Де носилися щодня птахи?

 — У кого вони навчилися веселих ігор?

 — Чому діти вітаються й закликають птахів купатися в синій височині?

 — Що крикнуть діти ластівкам?

5. Виразне читання вірша.

VII. Опрацювання вірша А. Качана «Дівчинка і море»

1. Виразне читання вірша вчителем.

 — Чому дівчинка прийшла до моря?

2. Словникова робота.

 Читання колонки слів зверху вниз і навпаки.

Кам’янийдібров

прибійстрімголов

кудлайтуман

курайкапітан

вибачайна льоту

зустрічай золоту

небокрайсудно

3. Самостійне читання вірша.

4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

 — Куди вдивлялась дівчинка?

 — З ким вона прийшла до моря?

 — За що соромила дівчинка собачку?

 — Як пояснила дівчинка собачці, чого вони прийшли до моря?

 — Прочитайте, що привезе тато-капітан своїй донечці.

 — Які картини бачила дівчинка на морі?

5. Вправи на розвиток читацьких навичок.

 1) Читання «ланцюжком».

 2) Зачитати тільки дієслова.

 VIII. Підсумок уроку

 — Чи сподобалися вам поезії А. Качана?

 — Який настрій вони у вас викликали?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1457 | Рейтинг: 0.0/0
Що потрібно знати про природу
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Жива і нежива природа
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]