Урок 29. Неповторний поетичний дивосвіт Матеріал до уроку: А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки», «Дівчинка і море». Мета: ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів; розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини. Обладнання: портрет А. Качана, виставка його творів. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Стежечка-мережечка привела всіх в клас. Стежечка-мережечка тішила всіх нас, Дарувала красу і цвіт Й запросила у казковий світ. Iди по цій стежині, дитино, Даруй любов і тепло І пам’ятай: ти — людина. Вчись, думай, твори добро! II. Розмовна хвилинка 1. Учитель промовляє перший рядок вірша. Школярі якомога швидше повторюють його. Аналогічна робота проводиться з усіма рядками, поки учні не промовлять увесь вірш. Я на траві люблю лежати, Дивитись в небо і співати. Навколо мене стільки дива! I я у світі цім щаслива. 2. Прослухайте прислів’я, згадайте кінцівку. Скільки світа — ... (стільки дива). 3. читання анаграм. луняба (яблуня) мази (зима) ракса (краса) ямзел (земля) 4. Відгадайте загадку. На «я» починається, На «я» кінчається, В саду росте, На ній плоди є. (Яблуня) — Де росте це дерево? — Які дари приносить воно нам? — Про кого ще дбає деревце? — Саме про це деревце й пише славний український поет Анатолій Качан. III. Відомості про поета — Народився Анатолій Качан 16 січня 1942 року в селі Гуріївці, що лежить у пониззі річки Бугу на Миколаївщині. З повноводним Бугом і розлогим степом, що дивував хлопчика літньої пори стриманими барвами польових квітів, видзвонював різноголоссям коників і цикад, пов’язані перш враження дитинства майбутнього поета. По закінченні школи Анатолій Качан працював радіомонтером, згодом вступив на філологічний факультет Одеського університету, який закінчив у 1965 р. Друкувати свої твори почав у студентські роки. З 1969 року Анатолій Качан виступає з віршем на сторінках республіканської преси як дитячий поет. IV. Опрацювання статті «Анатолій Качан» — Де народився поет? — У якому місті доводилося працювати поету? — Що відображає поет у своїх віршах? — Зараз ми маємо з вами нагоду прочитати його вірші й переконатись, що творчість поета — це краса, це велич. V. Опрацювання вірша А. Качана «Обтрусили яблука» 1. Виразне читання вірша вчителем. — Яка пора року описана у вірші? 2. Самостійне читання. 3. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Чому всі задивляються на яблучко? — І за чим шкодували? — Хто знає про те, для чого залишили яблуко? — Чим буде втішати зима? 4. Вправи на розвиток читацьких навичок. 1) Читання колонок слів повільно, а потом — швидко. У садублагодать на виду не дістать хмаробтрусили ярзалишили 2) Читання «ланцюжком». 5. Розвиток зв’язного мовлення. — Яку історію про яблуко могли б розповісти ви? 6. Читання скоромовки (повільно, нормально й швидко) Стоять під снігом сосни сонно. Сидять на соснах снігурі. Санчата на ставок з розгону Скотились весело з гори. VI. Опрацювання вірша А. Качана «Ластівка» 1. Відгадування загадки. Швидко скрізь цей птах літав, Безліч мушок поїдав. За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) 2. Словникова робота. Читання колонок слів. Носятьсявирію щодня Iгрища доганяминеться вишні погожі 3. Самостійне читання вірша. — За ким спостерігали діти? — Чи доводилося вам спостерігати за птахами? 4. Повторне читання вірша вголос. — Де носилися щодня птахи? — У кого вони навчилися веселих ігор? — Чому діти вітаються й закликають птахів купатися в синій височині? — Що крикнуть діти ластівкам? 5. Виразне читання вірша. VII. Опрацювання вірша А. Качана «Дівчинка і море» 1. Виразне читання вірша вчителем. — Чому дівчинка прийшла до моря? 2. Словникова робота. Читання колонки слів зверху вниз і навпаки. Кам’янийдібров прибійстрімголов кудлайтуман курайкапітан вибачайна льоту зустрічай золоту небокрайсудно 3. Самостійне читання вірша. 4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Куди вдивлялась дівчинка? — З ким вона прийшла до моря? — За що соромила дівчинка собачку? — Як пояснила дівчинка собачці, чого вони прийшли до моря? — Прочитайте, що привезе тато-капітан своїй донечці. — Які картини бачила дівчинка на морі? 5. Вправи на розвиток читацьких навичок. 1) Читання «ланцюжком». 2) Зачитати тільки дієслова. VIII. Підсумок уроку — Чи сподобалися вам поезії А. Качана? — Який настрій вони у вас викликали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1457 | |
Що потрібно знати про природу |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Жива і нежива природа |
Всього коментарів: 0 | |