Урок 31. Скільки буває вітрів? Узагальнення знань за розділом Матеріал до уроку: С. Жупанин «Сім вітрів». Мета: допомогти учням усвідомити, який характер мають вітри, позитивні чи негативні це герої, підтвердити текстом ці думки; формувати уміння творити віршовані рими; узагальнити значення розділу «Вірші про світ природи і дитинства». Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Ой, радісний, веселий нині день, Він сповнений усмішок і пісень! Співає пташка у гаю, Дитя радіє: в школу йду. А з ним легенький вітерець Прямує тихо навпростець, I посміхаються вони: Як весело їм разом йти, I дарувати всім привіти, I утішатись, і радіти. II. Вправи з розвитку мовлення 1. — Вітерець мандрував та мандрував. А діткам таку вправу запропонував. Вправа «Голосно-тихо» (вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння) В сінокосах, в срібних росах, Заросився бусол босий. Сонце блисне — бусол висохне. 2. читання анаграм. Нцесо, одщ, рахма, тевір. III. Опрацювання вірша с. Жупанина «сім вітрів» 1. Виразне читання вірша вчителем. — Скільки вітрів зустрів хлопчик? 2. Самостійне читання. 3. Аналіз замісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — чому автор говорить, що сім вітрів, як сім братів? — Зачитайте, де бував другий вітер. — Де гостював четвертий? — Куди завітав шостий? 4. Вправи на вдосконалення читацьких навичок. 1) читання «ланцюжком». 2) Читання колонок слів (вправа для очей). — Спочатку читаємо слово у лівій колонці, а потім — у правій. Зустрів взяв кузні дружні врожайні вранці ланці домену квартиру ароматом ораницю пшеницю людям розбудив косив зібрав розвеселив збудив сіяв гостював минув завтра 3) Гра «Так — ні». • Перший вітер був у кузні. • Другий — у пекарні. • Третій гостював у ланці. • Четвертий — на комбайні. • П’ятий завітав у сад. • Шостий вітер з ферми линув. • Сьомий вітер — в ораницю. 5.Творча робота. — Як, на вашу думку, чи є у цих семи братів ще й інші брати? — Що б ви про них могли нам розповісти, де ви їх ще зустріли? — Поетичне слово автора допомагає нам краще пізнати світ, побачити в ньому незвичайне. Саме вірші Жупанина — неходжені стежини в світ, де панує мир і бла- IV.Узагальнення знань за розділом — Ми закінчили з вами цікавий розділ «Вірш про світ природи і дитинства». У цьому розділі ми прочитали вірші про природу, про різні веселі пригоди. А сьогодні настав час перевірити наші знання за допомогою тестів. годать. Там на горбочку три смерічки Стоять, обнявшись віттям, Там на світанку кукурічки Наповнюють усе життям. Там у грайливому озерці Літають-плавають хмарки. Там між квітками Весела стежка-верховинка. Там живуть мурашки, бджілки в мирі, Зозулі, дятли і синиці. Ростуть ялини, тис, малина, ліщина, груші і суниці. А головне — там працьовиті люди І весело їм в тому світі бути. 1 варіант 1. З якого твору ці рядки? Гей, травень прийде у дні чудові. а) «Що я люблю»; б) «Чотири пори року»; в) «Співанка про місяці». 2. Хто автор вірша «Діти й ластівка»? а) Наталя Забіла; б) Марія Підгірянка; в) Дмитро Павличко. 3. Вірш «Хто сильніший» (Н. Забіла). Вітер подививсь на Сонце та й каже: а) «Ти програло»; б) «Ти перемогло»; в) «Ти відійди». 4. Якого помічника і друга мав Дбайко? а) Мопеда; б) велосипеда; в) візка. 5. Якою була сестричка Віті? а) Вихованою; б) чемною; в) не вихованою. 6. Як Н. Забіла назвала осінь у своєму вірші «Чотири пори року». а) Сестриця; б) молодиця, в) працівниця. 2 варіант 1. Кому із поетів належать ці рядки: Моя рука ніколи і нікому Ні кривди, ні біди не принесе? а) А. Костецькому; б) Т. Коломієць; в) Д. Павличку. 2. А. Костецький «Не хочу». Метелика ловити я не хочу, він...: а) сяйво неба; б) квітка неба; в) краплина неба. 3. С. Жупанин «Сім вітрів». Де гостював четвертий вітер? а) В овочевій ланці; б) у саду; в) на ясній поляні. 4. А. Качан «ластівки». Від кого ластівки навчилися веселої гри? а) Від птахів; б) від дорослих; в) від дітей. 5. Т. Коломієць «чоловічки». Хто дістав з дуба жолуді? а) Хлопчисько сіроокий; б) хлопчисько білочубий; в) хлопчисько-весельчак. 6. Г. Бойко «Як невдаха виступав». Що зробили з невдахою-співаком? а) Привітали; б) набили; в) пригостили. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1394 | |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Жива і нежива природа |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Всього коментарів: 0 | |