💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Скільки буває вітрів? Узагальнення знань за розділом

Урок 31. Скільки буває вітрів? Узагальнення знань за розділом

Матеріал до уроку: С. Жупанин «Сім вітрів».

Мета: допомогти учням усвідомити, який характер мають вітри, позитивні чи негативні це герої, підтвердити текстом ці думки; формувати уміння творити віршовані рими; узагальнити значення розділу «Вірші про світ природи і дитинства».

Обладнання: картки зі словами.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

 Ой, радісний, веселий нині день,

 Він сповнений усмішок і пісень!

 Співає пташка у гаю,

 Дитя радіє: в школу йду.

 А з ним легенький вітерець Прямує тихо навпростець,

 I посміхаються вони:

 Як весело їм разом йти,

 I дарувати всім привіти,

 I утішатись, і радіти.

II. Вправи з розвитку мовлення

 1. — Вітерець мандрував та мандрував.

А діткам таку вправу запропонував.

Вправа «Голосно-тихо» (вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння)

В сінокосах, в срібних росах,

Заросився бусол босий.

Сонце блисне — бусол висохне.

 2. читання анаграм.

Нцесо, одщ, рахма, тевір.

III. Опрацювання вірша с. Жупанина «сім вітрів»

 1. Виразне читання вірша вчителем.

— Скільки вітрів зустрів хлопчик?

 2. Самостійне читання.

 3. Аналіз замісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— чому автор говорить, що сім вітрів, як сім братів?

— Зачитайте, де бував другий вітер.

— Де гостював четвертий?

— Куди завітав шостий?

 4. Вправи на вдосконалення читацьких навичок.

1) читання «ланцюжком».

2) Читання колонок слів (вправа для очей).

— Спочатку читаємо слово у лівій колонці, а потім — у правій.

 Зустрів

 взяв

 кузні

 дружні

 врожайні

 вранці

 ланці

 домену

 квартиру

 ароматом

 ораницю

 пшеницю

 людям

 розбудив

 косив

 зібрав

 розвеселив

 збудив

 сіяв

 гостював

 минув

 завтра

3) Гра «Так — ні».

• Перший вітер був у кузні.

• Другий — у пекарні.

• Третій гостював у ланці.

• Четвертий — на комбайні.

• П’ятий завітав у сад.

• Шостий вітер з ферми линув.

• Сьомий вітер — в ораницю.

5.Творча робота.

— Як, на вашу думку, чи є у цих семи братів ще й інші брати?

— Що б ви про них могли нам розповісти, де ви їх ще зустріли?

— Поетичне слово автора допомагає нам краще пізнати світ, побачити в ньому незвичайне.

Саме вірші Жупанина — неходжені стежини в світ, де панує мир і бла-

IV.Узагальнення знань за розділом

— Ми закінчили з вами цікавий розділ «Вірш про світ природи і дитинства». У цьому розділі ми прочитали вірші про природу, про різні веселі пригоди. А сьогодні настав час перевірити наші знання за допомогою тестів.

годать.

Там на горбочку три смерічки

Стоять, обнявшись віттям,

Там на світанку кукурічки

Наповнюють усе життям.

Там у грайливому озерці

Літають-плавають хмарки.

Там між квітками

Весела стежка-верховинка.

Там живуть мурашки, бджілки в мирі,

Зозулі, дятли і синиці.

Ростуть ялини, тис, малина, ліщина, груші і суниці.

А головне — там працьовиті люди І весело їм в тому світі бути.

 1 варіант

1. З якого твору ці рядки?

 Гей, травень прийде у дні чудові.

 а) «Що я люблю»;

 б) «Чотири пори року»;

 в) «Співанка про місяці».

2. Хто автор вірша «Діти й ластівка»?

 а) Наталя Забіла;

 б) Марія Підгірянка;

 в) Дмитро Павличко.

3. Вірш «Хто сильніший» (Н. Забіла). Вітер подививсь на Сонце та й каже:

 а) «Ти програло»;

 б) «Ти перемогло»;

 в) «Ти відійди».

4. Якого помічника і друга мав Дбайко?

 а) Мопеда;

 б) велосипеда;

 в) візка.

5. Якою була сестричка Віті?

 а) Вихованою;

 б) чемною;

 в) не вихованою.

6. Як Н. Забіла назвала осінь у своєму вірші «Чотири пори року».

 а) Сестриця;

 б) молодиця,

 в) працівниця.

 2 варіант

1. Кому із поетів належать ці рядки:

 Моя рука ніколи і нікому

 Ні кривди, ні біди не принесе?

 а) А. Костецькому;

 б) Т. Коломієць;

 в) Д. Павличку.

2. А. Костецький «Не хочу».

 Метелика ловити я не хочу, він...:

 а) сяйво неба;

 б) квітка неба;

 в) краплина неба.

3. С. Жупанин «Сім вітрів». Де гостював четвертий вітер?

 а) В овочевій ланці;

 б) у саду;

 в) на ясній поляні.

4. А. Качан «ластівки».

Від кого ластівки навчилися веселої гри?

а) Від птахів;

б) від дорослих;

в) від дітей.

5. Т. Коломієць «чоловічки». Хто дістав з дуба жолуді?

а) Хлопчисько сіроокий;

б) хлопчисько білочубий;

в) хлопчисько-весельчак.

6. Г. Бойко «Як невдаха виступав». Що зробили з невдахою-співаком?

а) Привітали;

б) набили;

в) пригостили.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1394 | Рейтинг: 0.0/0
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Жива і нежива природа
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]