Урок 27. Бути, як дбайко Матеріал до уроку: Т. Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі», «Хто розсипав роси». Мета: познайомити учнів з популярним дитячим героєм — працьовитим хлопчиком-мізинчиком Дбайком; викликати симпатії до нього, бажання наслідувати його добрі вчинки; повправлятися у дотриманні темпу читання віршів відповідного настрою; розвивати спостережливість та вміння складати опис героя за малюнком. Обладнання: виставка книжок поетеси, її портрет. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Доброго ранку, доброго дня! Знову зібралась вся наша рідня. Сонячний промінь нас скликав до справ, Аби до вподоби кожен справу обрав. Сонячний промінь, як зайчик, стрибав, Читати швиденько усіх він навчав. II. Вправи на вдосконалення читацьких навичок 1. Гра «Дощик». Читання слів за цифровою підказкою. 6 добро2допомога 7 гілка 4 природа 1 бджілка 8 пташина5 праця3 маля 2. Читання скоромовки. У млиночкові малому Мишеня муку мололо, Мама міряла муку По наперстку у мішку. 3.Виразне читання вірша. Дзень-брень! Дзень-брень! Звідки кузня узялась? Дзень-бом! Дзень-бом! Дбайко стука молотком! — Хто стукав молотком? — Цікаве та гарне ім’я — Дбайко! А як воно виникло у нашій мові? — А кого можна так назвати? — Про значення цього слова нам розповідає у своєму вірші Тамара Опа-насівна Коломієць. III. Розповідь вчителя про поетесу — Народилась Тамара Опанасівна Коломієць 3 квітня 1935 року в місті Корсуні в сім’ї службовця. У школі Тамара Коломієць мріяла стати лікарем, бо дитяче серце довго ще ятрили рани війни. Але коли надійшов час подумати про життєвий шлях серйозно, то обрала журналістику. У студентські роки видала свою першу книжку поезій «Проліски» (1956). Наступного року на Всесоюзному фестивалі молоді й студентів у Москві її було відзначено Золотою медаллю й першою премією. Вагомий внесок зробила Т. Коломієць у дитячу поезію, зокрема віршами для дошкільнят та молодших школярів. Виступає вона у найрізноманітніших жанрах, створюючи казки, небилиці, лічилки. IV. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі» 1. Читання вірша вчителем. — Якого друга і помічника має Дбайко? 2. Словникова робота. Далека путь марноголо кружля-петля квилить клопітка сідло скатибуйних квилитьгукніть — Доберіть антоніми до слів: відпочиває, далека. 3. Самостійне читання. Аналіз прочитаного. — Де кружляла дорога? — Кому допомагав Дбайко? — Прочитайте опис велосипеда. 4. Вправи на розвиток швидкості читання. Гра «Небо і земля». 1) Відновіть рядки з вірша. З дечгнізка повило шатак і ликвить з пеляреку. 2) Зачитати із тексту тільки дієслова. 5. Творча робота. — Продовжити розповідь про справи, які чекали на Дбайка. V. робота на віршем т. Коломієць «Хто розсипав роси? » 1. Самостійне читання вірша. 2. Аналіз змісту прочитаного. — Про яких героїв розповідає поетеса? — Як їхні дії впливали на навколишній світ? — чому поетеса вигадала такі імена? — Які ще імена є в Дбайка? VI. Підсумок уроку — чи сподобалися вам поезії Т. Коломієць? чим саме? — Які риси характеру, що притаманні Дбайкові, ви хотіли б розвинути у собі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1080 | |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Тварини рідного краю |
Симетричне вирізування |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Всього коментарів: 0 | |