Урок 12. Людина без книги, як криниця без води Матеріал до уроку: О. Пархоменко «Як краплин у Дніпрі»; Д. Павличко «Соняшник»; О. Вишня «Любіть книгу» (для самостійного читання вдома). Мета: виховувати бажання самостійно читати книжки, удосконалювати вміння виразно читати, знаходити й пояснювати образні вирази; розвивати уміння складати план оповідання. |
Урок 11. «Друкар книг, перед тим не бачених» Матеріал до уроку: «Друкар книг, перед тим не бачених» (за О. Єфімо-вим); «Школа Володимира Великого» (за А. Лотоцьким). Мета: виховувати шанобливе ставлення до книг, інтерес до нашої історії; розвивати уміння обговорювати прочитане, складати розповідь за малюнком; виділяти головні думки та їх відтворювати. |
Урок 10. Книги в київській русі Матеріал до уроку: «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О. Єфі-мовим). Мета: продовжити знайомити учнів з історією створення книг, навчити дітей аналізувати думки твору, формувати уміння працювати з науково-популярними текстами; збагачувати словниковий запас; удосконалювати навички читання. |
Урок 9. Як з’явилась книга Матеріал до уроку: Я. Щоголів «Вчіться, діти», «З історії книг», «Як з’явилась друкована книга». Мета: виховувати інтерес до книги; збагачувати знаннями про найважливіше з історії книги; удосконалювати навичку читання; розвивати вміння стисло переказувати прочитане, ставити питання до тексту, вчити переказувати текст. |
Урок 7. Знайомі незнайомці Матеріал до уроку: А. Коваль «У школі все таке знайоме». Мета: розвивати в учнів прагнення до нових знань, до пошуку відповідей на запитання в довідниковій літературі; удосконалювати читацькі навички; вчити складати загадки. |
Урок 8. Урок-узагальнення. Чому мова - дивний скарб народу? Матеріал до уроку: Д. Білоус «Дивне розмаїття», Н. Умеров «Диктант», «Чи уважно ти читав?». Мета: виховувати інтерес до походження української мови й повагу до інших мов; розширювати словник дітей і розвивати дослідницькі уміння; вдосконалювати виразність читання; виділяти основні думки, що дають відповідь на запитання теми уроку. |
Урок 6. Привчайтесь працювати із словником Матеріал до уроку: Д. Білоус «Буває, що слово відоме давно», «Привчайтесь працювати із словниками». Мета: удосконалювати вміння правильного свідомого читання; розширити знання учнів про словники, походження слів, розвивати пам’ять, дослідницькі уміння. |
Урок 5. Уроки дива калинового Матеріал до уроку: вірші Д. Білоуса про чари рідної мови. Мета: розширити знання дітей про творчість поета; розвивати інтерес до мовних явищ; збагачувати словник новими словами, фразеологічними висловами. |
Урок 4. Найцінніший скарб - рідна мова Матеріал до уроку: І. Січовик «Мова». Мета: виховувати культуру мовлення; розвивати вміння правильно читати, аналізувати слова (із коренем -мов-), робити висновки; висловлювати враження щодо прочитаного. |
Урок 3. Птицю впізнають по пір’ю, а людину - по мові Матеріал до уроку: В. Гринько «Мова», В. Лучук «Найрідніші слова». Мета: виховувати культуру мовлення, любов до української мови; збагачувати мовлення новими словами; вчити порівнювати вірші. |