Знайомі незнайомці

Урок 7. Знайомі незнайомці

Матеріал до уроку: А. Коваль «У школі все таке знайоме».

Мета: розвивати в учнів прагнення до нових знань, до пошуку відповідей на запитання в довідниковій літературі; удосконалювати читацькі навички; вчити складати загадки.

Обладнання: виставка книг, картки зі словами.

ХІД УРОКУ

I. Вироблення інтонаційного читання

На дошці надрукована загадка.

Учні читають її спочатку пошепки в нормальному темпі, відгадують її, потім вправляються в інтонаційному читанні в різних темпах.

Вчить читати й рахувати,

I писати, і співати Всіх дітей довкола Наша люба... (школа).

II. Вправи для розвитку уваги «Ігри діда Буквоїда»

Вгадай слова за приголосними.

Дтн крдр пндлк

(дитина)(коридор)(понеділок)

III. Підготовча бесіда

— Сьогодні ми помандруємо в дивовижний світ слова. Вивчаючи мову, читаючи книжки, ви отримуєте нові знання. Більшості з нас не доводилось бачити океану, джунглів, айсбергів, пінгвінів, але, коли запитують, що означає те чи інше слово, ми, звичайно, пояснюємо його сутність. Ці знання дає нам мова. Більшість слів втілюють досвід людства. У цьому ми переконались з вами, коли працювали зі словниками.

Скажіть, яке значення словників? (Цікаві, пізнавальні, потрібні, розширюють знання)

IV. Робота над оповіданням А. Коваль «Усе в школі таке знайоме»

1. Підготовка до читання. Робота в парах (за картками).

Добери словосполучення з протилежним значенням.

Допоможу тепер дивиться сумно

розмовляє весело повернувся звідти

летить високочитає тихо

працює вдень сідає низько

пішов туди сьогодні від’їхав

співає голосно відпочину потім

вчора приїхаввідпочиває вночі

2. Читання слів у колонках (хвиля).

Галереїмандрівкафранцузька

споконвіку сигнальний німецька

захисникизнаряддя Iталійська

чужинкапредок латинська

3. Читання тексту вголос ланцюжком.

Після читання вчитель запитує:

— Про походження яких слів ви дізналися з цього оповідання?

4. Вибіркове читання.

— Як у нашу мову потрапило слово коридор? Які значення має слово клас? Що означає слово парта? Що цікавого ви дізналися про слова дошка, карта, таблиця?

— Протягом багатьох віків наша мова поповнювалася словами з інших мов. Вони стали для нас настільки звичними, що ми й не замислюємося над їх походженням. Які ще «слова-чужинці» оточують нас? Про які з них ви читали?

V. Розвиток зв’язного мовлення

Учні відгадують загадки. Спостерігають, як побудовані загадки (які ознаки предмета порівнюються з ознаками інших предметів; яка форма подачі загадки тощо).

1. Довгі палички кругленькі —

Сині, жовті, червоненькі,

На папері походили,

Кольори свої лишили...

Звуться палички оці Кольорові... (олівці).

2. Новий дім несу в руках,

Iноді — на спині.

Двері в домі під замком,

А живуть у домі тому

Ручки, зошити, альбоми. (Пенал)

За таким зразком учні складають загадки про шкільне приладдя.

Учитель нагадує, що в загадці потрібно стисло охарактеризувати предмет, чи вказати, як він використовується, чи влучно порівняти з іншим предметом.

Роботу можна організувати по-різному: одні учні, сильніші, складають загадки самостійно, інші, слабші, користуються опорними словами, які вчитель готує заздалегідь.

Для учнів, які не можуть працювати самостійно, можна запропонувати збірку загадок і дати завдання відшукати й прочитати загадки за темою «Шкільне приладдя».

VI. Підсумок за темою



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 2248 | Рейтинг: 0.0/0
Комбінована аплікація
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Фантастичні образи
Чорне та Азовське моря. Значення морів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]