Урок 35. Пригоди хлопчика веснянка Матеріал до уроку: В. Нестайко «В палаці чарівних казок». Мета: закріпити знання про особливості чарівних казок; вміння визначити головну дійову особу й характеризувати її; вдосконалювати вміння читати, визначати своє ставлення до прочитаного. |
Урок 34. Як з’явились квіти незабудки? Матеріал до уроку: І. Камінець «Про що розповіли незабудки». Мета: закріплювати знання про особливості чарівних казок, вміння визначати головну дійову особу й характеризувати її; удосконалювати уміння читати за особами, передавати почуття мовців і своє ставлення до прочитаного. |
Урок 33. Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки - загребущі Матеріал до уроку: В. Скомаровський «Чому в морі вода солона». Мета: залучити дітей до висловлення припущень щодо смислу заголовка казки; вчити характеризувати й порівнювати дійових осіб; удосконалювати уміння виразно читати; висловлювати оцінні судження. |
Урок 32. Там, де правда, гори вогонь, де неправда - спали вогонь Матеріал до уроку: «Закляття золота і вогню» (за О. Зимою). Мета: продовжити роботу над жанровими особливостями літературних казок; розвивати моральні почуття (співпереживання, справедливості); удосконалювати уміння працювати з текстом; визначати тему, простежувати розгортання подій, знаходити описи дійових осіб, виховувати оцінні судження. |
Урок 31. Що відчуває людина? Матеріал до уроку: А. Дімаров «Для чого людині серце». Мета: активізувати й закріпити знання дітей про ознаки жанру літературної казки; вчити читати діалоги; залучати дітей до обдумування й обговорення заголовку казки. |
Урок 30. Скоромовки загадки. узагальнення за темою Матеріал до уроку: скоромовки, загадки, завдання типу «Пригадайте, поміркуйте». Мета: збагатити знання про названі жанри усної народної творчості; розвивати швидкість читання, кмітливість, уміння виявляти головну ознаку, порівнювати й робити висновки за аналогією; пригадати й узагальнити найголовніше з прочитаного. |
Урок 29. Народ вчить, як на світі жить Матеріал до уроку: прислів’я і приказки. Мета: збагатити знання дітей про малі жанри усної народної творчості, з’ясувати їх характерні особливості, розвивати образність і точність мовлення, виховувати на традиціях народу. |
Урок 28. Українські народні пісні Матеріали до уроку: «Ходить гарбуз по городу», «Три товариші». Мета: збагачувати уявлення про народну пісню як жанр усної народної творчості; вчити виразно читати діалоги; збагачувати мовлення постійними ознаками. |
Урок 26-27. За добро добром платять Матеріал до уроку: українські народні казки з чарівними перетвореннями: «Кривенька качечка»; «Заздрощі добра не навчать», «Кобиляча голова». Мета: закріпити знання учнів про ознаки чарівної казки; вдосконалювати вміння правильно інтонувати мову дійових осіб, ділити текст для складання плану; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків. |
Урок 25. Чия відвага, того й перемога. Прославляння героїзму у чарівних казках Матеріал до уроку: українська народна казка «Кирило Кожум’яка». Мета: розширювати знання дітей про українські народні казки; ознайомити з ознаками чарівної казки; формувати вміння читати за особами; удосконалювати вміння складати план як основу стислого переказу. |