💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

За добро добром платять

Урок 26-27. За добро добром платять

Матеріал до уроку: українські народні казки з чарівними перетвореннями: «Кривенька качечка»; «Заздрощі добра не навчать», «Кобиляча голова».

Мета: закріпити знання учнів про ознаки чарівної казки; вдосконалювати вміння правильно інтонувати мову дійових осіб, ділити текст для складання плану; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків.

Обладнання: ілюстрації до казок.

ХІД УРОКУ

I ЧАСТИНА

I. Розчитування

1. Прочитати в повільному, а потім у швидкому темпі.

 Ми зустрілися у казці,

 Щоб у радісну цю мить Зрозуміти, як прекрасно В світі білому нам жить!

2. Вивчити скоромовку.

Котик лапанчик муркоче на лаві.

Клава — на лаві, і котик — на лаві лагідно казку розказує Клаві.

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Послухайте пісеньку.

 Онде наша іва,

 Онде наша діва,

 На метеному дворці,

 На тесаному стовпці.

 Кужілочка шумить, веретенце дзвенить.

 Скиньмо по пір’ячку нехай летить з нами.

З якої казки ця пісенька?

III. Робота над казкою «кривенька качечка»

1. Словникова робота.

— Прочитати й пояснити значення слів: починочок — пряжа; веретенце — ручне знаряддя для прядіння; кужілочка — частина прядки.

2. Самостійне мовчазне читання казки.

— Хто дійові особи казки?

3. читання учнями казки за логічно закінченими частинами.

• 1 частина — до слів «... а самі знов пішли по грибки»;

• 2 частина — до слів «Так і зробиш»;

• 3 частина «Не плач, галочко»;

• 4 частина.

4. Складання плану.

1) Незвичайна знахідка у лісі.

2) Помічниця.

3) Спалене гніздечко.

4) Дівчина покидає стареньких.

5. Стислий переказ казки.

6. Узагальнення прочитаного.

— чому дівчинка більше не захотіла залишатись у діда та баби?

— Що у цій казці народ схвалює, а що — засуджує?

— До якої частини казки немає ілюстрації в підручнику?

— Прочитайте прислів’я, подані після казки. чи виражає воно головну думку казки?

V. Підсумок І частини

— До якої групи казок можна віднести цю казку?

— Які ознаки чарівності у ній є?

IІ ЧАСТИНА

I. Повідомлення теми і мети уроку

— Над якою темою ми працювали протягом кількох останніх уроків?

— Твори якого жанру читали?

— Що таке казка?

— Які види казок вам відомі?

— Сьогодні ми прочитаємо ще одну казку, а ви скажете, чого вона навчає.

IІ. Опрацювання казки «Кобиляча голова»

1. Словникова робота.

1) Прочитай правильно: плутаниці, зненавиділа, призьбі, дражниться.

2) Пояснити значення слова досвітки (зібрання молоді для розваг і роботи).

2. Самостійне читання казки мовчки.

3. Перевірка розуміння прочитаного.

Тест

1) Дід і баба...:

а) були самотні;

б) мали кожен свою дочку.

2) Бабина дочка...:

а) все пряде;

б) цілий день спить.

3) Дід свою дочку...:

а) видав заміж;

б) завів у ліс.

4) У лісовій хаті жила...:

а) Баба Яга;

б) кобиляча голова.

5) Як поводилась дідова дочка у хатці?

а) Лягла спати;

б) виконувала прохання кобилячої голови.

6) Як поводилась бабина дочка?

а) Слухалась кобилячої голови;

б) відповідала грубо на її прохання.

4. Виразне читання діалогів.

5. Характеристика дійових осіб.

III. Загальний підсумок II частини уроку

— Що у казці схвалюється, а що — засуджується?

— Чи можна цю казку назвати чарівною?

— До кого з героїв казки відноситься прислів’я «Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла й сподівайся»? Вивчіть його.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1665 | Рейтинг: 0.0/0
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]