Урок 26-27. За добро добром платять Матеріал до уроку: українські народні казки з чарівними перетвореннями: «Кривенька качечка»; «Заздрощі добра не навчать», «Кобиляча голова». Мета: закріпити знання учнів про ознаки чарівної казки; вдосконалювати вміння правильно інтонувати мову дійових осіб, ділити текст для складання плану; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків. Обладнання: ілюстрації до казок. ХІД УРОКУ I ЧАСТИНА I. Розчитування 1. Прочитати в повільному, а потім у швидкому темпі. Ми зустрілися у казці, Щоб у радісну цю мить Зрозуміти, як прекрасно В світі білому нам жить! 2. Вивчити скоромовку. Котик лапанчик муркоче на лаві. Клава — на лаві, і котик — на лаві лагідно казку розказує Клаві. II. Повідомлення теми і мети уроку — Послухайте пісеньку. Онде наша іва, Онде наша діва, На метеному дворці, На тесаному стовпці. Кужілочка шумить, веретенце дзвенить. Скиньмо по пір’ячку нехай летить з нами. З якої казки ця пісенька? III. Робота над казкою «кривенька качечка» 1. Словникова робота. — Прочитати й пояснити значення слів: починочок — пряжа; веретенце — ручне знаряддя для прядіння; кужілочка — частина прядки. 2. Самостійне мовчазне читання казки. — Хто дійові особи казки? 3. читання учнями казки за логічно закінченими частинами. • 1 частина — до слів «... а самі знов пішли по грибки»; • 2 частина — до слів «Так і зробиш»; • 3 частина «Не плач, галочко»; • 4 частина. 4. Складання плану. 1) Незвичайна знахідка у лісі. 2) Помічниця. 3) Спалене гніздечко. 4) Дівчина покидає стареньких. 5. Стислий переказ казки. 6. Узагальнення прочитаного. — чому дівчинка більше не захотіла залишатись у діда та баби? — Що у цій казці народ схвалює, а що — засуджує? — До якої частини казки немає ілюстрації в підручнику? — Прочитайте прислів’я, подані після казки. чи виражає воно головну думку казки? V. Підсумок І частини — До якої групи казок можна віднести цю казку? — Які ознаки чарівності у ній є? IІ ЧАСТИНА I. Повідомлення теми і мети уроку — Над якою темою ми працювали протягом кількох останніх уроків? — Твори якого жанру читали? — Що таке казка? — Які види казок вам відомі? — Сьогодні ми прочитаємо ще одну казку, а ви скажете, чого вона навчає. IІ. Опрацювання казки «Кобиляча голова» 1. Словникова робота. 1) Прочитай правильно: плутаниці, зненавиділа, призьбі, дражниться. 2) Пояснити значення слова досвітки (зібрання молоді для розваг і роботи). 2. Самостійне читання казки мовчки. 3. Перевірка розуміння прочитаного. Тест 1) Дід і баба...: а) були самотні; б) мали кожен свою дочку. 2) Бабина дочка...: а) все пряде; б) цілий день спить. 3) Дід свою дочку...: а) видав заміж; б) завів у ліс. 4) У лісовій хаті жила...: а) Баба Яга; б) кобиляча голова. 5) Як поводилась дідова дочка у хатці? а) Лягла спати; б) виконувала прохання кобилячої голови. 6) Як поводилась бабина дочка? а) Слухалась кобилячої голови; б) відповідала грубо на її прохання. 4. Виразне читання діалогів. 5. Характеристика дійових осіб. III. Загальний підсумок II частини уроку — Що у казці схвалюється, а що — засуджується? — Чи можна цю казку назвати чарівною? — До кого з героїв казки відноситься прислів’я «Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла й сподівайся»? Вивчіть його. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1665 | |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |