Урок 25. Чия відвага, того й перемога. Прославляння героїзму у чарівних казках Матеріал до уроку: українська народна казка «Кирило Кожум’яка». Мета: розширювати знання дітей про українські народні казки; ознайомити з ознаками чарівної казки; формувати вміння читати за особами; удосконалювати вміння складати план як основу стислого переказу. Обладнання: альбом «Казки». ХІД УРОКУ I. Вступна бесіда — З давніх-давен дійшли до нас складені народом казки. Вони передаються із уст в уста. У 2 класі ви читали казки про тварин. Тепер підручник пропонує поринути у світ чарівних казок. Їх герої мають надзвичай- ну силу, а за допомогою чарів у таких казках відбуваються дивовижні перетворення. Казка — вигадка, та в ній — В шкаралупі золотій — Зерня сховане смачне. Хто дістане, той почне Думу думать про життя, Збудить в серці почуття, Мов торкнеться до вогню — Вийде сміло на борню За добро і проти зла! В казці — сила немала... (В. Бичко) — Щоб потрапити у світ казок, нам потрібно перейти через річку місток, а для цього виконати такі завдання. — Назвіть героїв казок. (На дошці вивішено ілюстрації.) Вікторина «З якої казки слова?» (завдання дібрані вчителем на власний розсуд). — Міст ми перейшли й потрапили у світ чарівної казки «Кирило Кожум’яка». II. Робота над казкою «Кирило Кожум’яка» 1. Читання казки вчителем. 2. Словникова робота. Пуд — міра ваги — 16 кг. Леміш — частина плуга. — Прочитати виразно: підлестились, байдуже, охолодитися, леміш. — До слів поцупить, злинув, благайте підібрати синоніми. 3. Самостійне читання. Завдання: знайти зачин, основну частину, кінцівку. Фізкультхвилинка Вийти з-за парти, Стати всім в ряд, Наче шикуємось ми на парад. Руки попереду, нарізно ноги. Вперед нахилились — Торкнулись підлоги. Раз — нахилилися. Два — піднялись; В темпі виконуй і не барись! 4. Читання казки за особами. 5. Бесіда за змістом. — У які часи відбуваються події? — Прочитати рядки, які показують силу й мужність багатиря. — Які слова засвідчують, що це чарівна казка? — Яку частину казки відтворено на малюнку? 6. Складання плану казки для переказу. 7. Стислий переказ казки. III. Підсумок уроку — чого навчає казка? — На кого з героїв ви хотіли б бути схожими? чому? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1813 | |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
У школі детективів |
Екскурсія в природу |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Всього коментарів: 0 | |