Урок 32. Там, де правда, гори вогонь, де неправда - спали вогонь Матеріал до уроку: «Закляття золота і вогню» (за О. Зимою). Мета: продовжити роботу над жанровими особливостями літературних казок; розвивати моральні почуття (співпереживання, справедливості); удосконалювати уміння працювати з текстом; визначати тему, простежувати розгортання подій, знаходити описи дійових осіб, виховувати оцінні судження. Обладнання: ілюстрації із зображенням птахів, картки-блискавки. ХІД УРОКУ I. Мовно-лексична розминка 1. Гра «Піймай звук [т]» Стук-стук-стук, Лине лісом перегук... То ж у будень і на свято трудиться дзьобатий дятел. (М. Подолян) 2. Скоромовка. Жовте жито жук жував, Iз Женею жартував. Жартом-жартом — і у Жені Живий жук живе у жмені. 3. «Яке слово зайве»? Довгий, великий, короткий, вода, малий. II. Формування читацьких навичок Читання слів та словосполучень із карток - «блискавок». Серце, любити, ненавидіти, заблудитися, блискуче, прегустий ліс, добра людина, жевріючі вуглинки. III. Повідомлення теми і мети уроку 1. Відгадування загадки. Ця дивна країна Довкола — чудесна, I все там чарівне, Скрізь — диво-краса. Подумайте, друзі, Промовте, будь ласка, Яка це країна? Згадали? Це ж ... (казка). 2. Робота з ілюстраціями із зображенням птахів. — Сьогодні ми вирушаємо у казкову країну птахів. Назвіть імена тих птахів, з якими ми зустрінемося. (Одуд, дятел, сойка, мурахоловка, поповзень, сорокопуд, синиця, шпак, щиглик, вільшанка, соловейко, горихвістка, жайвір) — А допоможе нам зустрітися з цими чарівними птахами український письменник Олександр Зима. IV. Словникова робота Хижа — хатинка. Вільшаник — зарості вільхи. Заманеться — спокуситься, захочеться поклювати. V. Опрацювання твору О. Зими «Закляття золота й вогню» 1. Читання казки вчителем. — Чому казка називається «Закляття золота й вогню»? — У чому полягає суть цього закляття? 2. Читання казки вголос (перша частина). — Хто дійові особи казки? — Чому посмутнів, зажурився ліс? — Яке рішення прийняла «Велика рада»? 3. Вибіркове читання. — З якою інтонацією треба читати абзац із словами «Позліталися на галявину...»? Фізкультхвилинка Не стріляй у пташку, Не лови комашку, Не топчи травинку, Не зірви рослинку! Бо земля без них — Як без зірочок ясних, Їх створив Господь для тебе, Їх краса для всіх під небом. 4. Мовчазне читання учнями другої частини казки. — Як Ходитут збирався визволити полонених птахів? — Чому птахолов не захотів проказувати закляття золота й вогню? — Хто був свідком закляття? — Які риси характеру виявились у птахолова? — Чи справедливе було рішення птаха викликати свідка — вогнисту пір’їну? 5. Вибіркове читання. Прочитайте кінцівку казки. — Якого закону дотримувалися птахи? 6. Визначення головної думки казки. Треба у світі жити за законами добра й правди. VI. Підсумок уроку VII. Домашнє завдання Навчитися переказувати казку. — З якою казкою ви сьогодні познайомилися, хто її автор? — Що засуджується в казці? — Яку користь приносять птахи? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2243 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Всього коментарів: 0 | |