Урок 17 Тема. «Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початкомМета. Вчити розрізняти і будувати тексти різних типів; розвивати мовлення, увагу, мислення, пам'ять, творчу уяву; виховувати любов і бережливе ставлення до тварин. Матеріали і обладнання. Ілюстрації їжака, дітей у лісі; зошит з розвитку мовлення; таблиця з питаннями. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. Вчитель пропонує прочитати тему уроку і відгадати, про кого йдеться мова, пояснити відгадку. Що ви знаєте про їжака? Розкажіть за питаннями. (Питання написані у таблиці і вивішені на дошці). 1) Хто це? Де живе? 2) Чим живиться їжак? 3) Чи приносить ця тварина користь? Яку? 4) Чим відрізняється їжак від інших тварин? - Сьогодні на уроці ми будемо складати тексти різних типів за поданим початком. III. Основна частина уроку. 1. Робота в зошиті. Завдання 1. З яких частин складається текст? Про що йдеться в зачині (основній частині, кінцівці)?
Завдання 2. З'єднай лініями тип тексту з його ознаками.
Текст, у якому описується предмет, подія тощо.
Текст, у якому розмірковується, доводиться, чому саме так.
Текст, у якому про щось розповідається, повідомляється.
Фізкультхвилинка Піклувався їжачок Про маленьких діточок, Чарівних, непосидючих, Дуже милих і колючих. Десять, дев'ять, вісім, сім! Грушечки ці ніс він їм.
Завдання 3. Попрацюйте в парах. Складіть тексти різних типів за поданим початком і малюнком. а) Розповідь. Діти гуляли в лісі. Вони збирали ягоди, гриби, горіхи. Біля горобини Сашко побачив маленьких їжаченят. (Сашко покликав інших дітей. Разом вони почали шукати маму-їжачиху. Але її ніде не було. Мабуть, щось трапилось. Не можна було залишати їжаченят самих у лісі. Діти забрали їх додому). б) Опис. Під кущем ми помітили їжака. (Це була тваринка з безліччю гострих голочок на спині. Під голочками ховалося сіре тільце. Очі у їжачка схожі на маленькі кругленькі ґудзики. Невеличкі вушка гарно чують. їжачок має витягнуту загострену мордочку, чутливий носик і сильні лапки). в) Міркування. Їжак — корисна тварина. (Він живиться багатьма шкідливими комахами. Поїдає жуків, їхніх личинок, слимаків, інколи ловить мишей, їжаки потребують охорони). 2. Самостійна робота учнів.
Завдання 4. Запишіть текст-опис або текст-міркування на вибір. (Вчитель надає індивідуальну допомогу учням, які її потребують).
3. Перевірка самостійної роботи учнів. Два-три учня читають складені тексти, інші говорять, що їм сподобалося в текстах однокласників.
III. Підсумок уроку. - Які тексти складали ми на уроці? Чим вони відрізняються між собою? - Чого навчив нас цей урок? Як треба ставитися до тварин? - Відгадайте загадки про інших тварин.
Літом наїдається, зимою відсипається. (Ведмідь)
Ой, яка ж вона гарненька! Пишнохвоста і руденька, Не звірятко - просто диво, Невгамовне, пустотливе. Вгору - вниз, на гілку, з гілки... Хто ж це буде, діти? (Білка)
В'ється вірьовка, на кінці головка. (Змія)
Хто в землі метро будує і всю зиму там полює? (Кріт)
- В якій загадці є опис зовнішнього вигляду тварини?
IV. Домашнє завдання. Доберіть малюнок лисички і запишіть текст-опис. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2788 | |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Всього коментарів: 0 | |