💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки - загребущі

Урок 33. Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки - загребущі

Матеріал до уроку: В. Скомаровський «Чому в морі вода солона».

Мета: залучити дітей до висловлення припущень щодо смислу заголовка казки; вчити характеризувати й порівнювати дійових осіб; удосконалювати уміння виразно читати; висловлювати оцінні судження.

ХІД УРОКУ

I. Мовно-фонетичні вправи

 1. Чистомовки.

За-за-за — в ліс пішла коза.

Зу-зу-зу — погодуй козу.

За-за-за — йди додому, коза.

 2. Скоромовка.

Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок.

II. Перевірка домашнього завдання

3—4 учні переказують казку.

— Чого нас вчить казка?

— Чи правильно вчинив Ходитут, закликаючи у свідки вогняну пір’їну?

III. Опрацювання твору В. Скомаровського «Чому у морі вода солона».

 1. Бесіда.

— На попередньому уроці ми познайомилися з літературною казкою, з про -зовим твором. Але Вадим Скомаровський написав казку у формі вірша.

 2. Читання казки вчителем.

— Дайте відповідь на запитання: «Чому у морі вода солона?»

 3. Читання вірша учнями.

— Виберіть тему казки:

1) Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки — загребущі.

2) Дружбу дружбою шукають.

3) Яке частування, таке й дякування.

 4. Словникова робота.

Фелюга — невеличке парусне судно.

Сваволя — беззаконня.

Жорна — камінці, які мелють.

 5. Виразне читання учнями казки. Бесіда за змістом.

— Що в казці розповідається про дитинство?

— Яке горе спіткало сім’ю?

— Як до цього поставилися брати?

— Як скористалися чудовою знахідкою молодший брат, а як — старший?

— Чому в морі вода солона?

6. Порівняльна характеристика братів.

— Назвати, які риси характеру притаманні братам.

Лагідний, щедрий, добрий, жадний, завидющий, загребущий, терплячий.

Фізкультхвилинка

 Ми берізки і кленці.

 В нас тоненькі стовбурці.

 Ми в стрункі стаєм рядки,

 Випрямляєм гілочки,

 Дістаємо промінці.

 Хилять свіжі вітерці Вліво-вправо стовбурці,

 Ще й верхівки кожен раз Хиляться вперед-назад.

7. Робота над виразністю читання.

— Передай своє ставлення до дійових осіб казки.

IV. Підсумок уроку

— Яку літературну казку читали? Назвіть її автора.

— Назвіть головну думку казки.

— Пригадайте інші казки, в яких засуджується жадібність, скупість.

V. домашнє завдання

Виразно читати казку, відповідати на запитання підручника.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1927 | Рейтинг: 0.0/0
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
У царстві тварин
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]