Урок 33. Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки - загребущі Матеріал до уроку: В. Скомаровський «Чому в морі вода солона». Мета: залучити дітей до висловлення припущень щодо смислу заголовка казки; вчити характеризувати й порівнювати дійових осіб; удосконалювати уміння виразно читати; висловлювати оцінні судження. ХІД УРОКУ I. Мовно-фонетичні вправи 1. Чистомовки. За-за-за — в ліс пішла коза. Зу-зу-зу — погодуй козу. За-за-за — йди додому, коза. 2. Скоромовка. Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок. II. Перевірка домашнього завдання 3—4 учні переказують казку. — Чого нас вчить казка? — Чи правильно вчинив Ходитут, закликаючи у свідки вогняну пір’їну? III. Опрацювання твору В. Скомаровського «Чому у морі вода солона». 1. Бесіда. — На попередньому уроці ми познайомилися з літературною казкою, з про -зовим твором. Але Вадим Скомаровський написав казку у формі вірша. 2. Читання казки вчителем. — Дайте відповідь на запитання: «Чому у морі вода солона?» 3. Читання вірша учнями. — Виберіть тему казки: 1) Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки — загребущі. 2) Дружбу дружбою шукають. 3) Яке частування, таке й дякування. 4. Словникова робота. Фелюга — невеличке парусне судно. Сваволя — беззаконня. Жорна — камінці, які мелють. 5. Виразне читання учнями казки. Бесіда за змістом. — Що в казці розповідається про дитинство? — Яке горе спіткало сім’ю? — Як до цього поставилися брати? — Як скористалися чудовою знахідкою молодший брат, а як — старший? — Чому в морі вода солона? 6. Порівняльна характеристика братів. — Назвати, які риси характеру притаманні братам. Лагідний, щедрий, добрий, жадний, завидющий, загребущий, терплячий. Фізкультхвилинка Ми берізки і кленці. В нас тоненькі стовбурці. Ми в стрункі стаєм рядки, Випрямляєм гілочки, Дістаємо промінці. Хилять свіжі вітерці Вліво-вправо стовбурці, Ще й верхівки кожен раз Хиляться вперед-назад. 7. Робота над виразністю читання. — Передай своє ставлення до дійових осіб казки. IV. Підсумок уроку — Яку літературну казку читали? Назвіть її автора. — Назвіть головну думку казки. — Пригадайте інші казки, в яких засуджується жадібність, скупість. V. домашнє завдання Виразно читати казку, відповідати на запитання підручника. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1927 | |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
У царстві тварин |
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Всього коментарів: 0 | |