УРОК 1 Тема: Лічба предметів, їх розміщення в просторі і кількісне порівняння. Порівняння предметів за розміром. Підготовчі вправи до написання цифрМета: ознайомити дітей з предметом математика; закріпити уявлення про розташування предметів у просторі з використанням слів «зліва», «справа», «внизу», «вгорі»; учити дітей порівнювати предмети за розміром; вправляти їх у лічбі предметів; розвивати увагу, уміння слухати; вправляти в написанні елементів цифр; виховувати інтерес до вивчення математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав дзвінок — Розпочавсь урок. II. Вступна бесіда — Сьогодні у вас перший урок математики. Це цікава і важлива наука. Вона потрібна всім людям. І сувора, й солов’їна Математика — країна, Праця тут іде завзята, Вмій лиш спритно рахувати. Вмій ділити, віднімати, Множить швидко й додавати. Вмій кмітливо все збагнути, Першим в відповіді бути. Ледарів у нас немає Хто руки не піднімає?! Вирушаємо у путь — Нас цікаві речі ждуть. — А шлях до країни Математики нелегкий. І попливемо ми туди на казковому кораблику. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Лічба предметів На дошці — малюнок кораблика з кишеньками для тварин. — Капітан кораблика — козеня. Поміститися на кораблику може тільки 10 тварин. — Як ви вважаєте, чому? (Якщо взяти більше пасажирів, кораблик потоне, і наші друзі не потраплять до школи.) — Пропоную відповісти, яких тварин могло взяти із собою козеня. 2 Робота над загадками Діти відгадують, а вчитель вставляє тварин в кишеньки. • Гострі кігті має — В подушки ховає. (Кошеня) • Мале, забавненьке воно, у дворі гуляє, Або підійде під вікно, хлібця дожидає. Буває, з двору як чкурне, шукать його — робота. Або здивується воно, що перед ним — ворота! (Теля) • Колобка я з’їла, до зайця в хату сіла, Вовкові сестричка, а звуть мене... (лисичка). • Хвіст гачком, Ніс п’ятачком. (Порося) • Купалося, купалося — Сухим зосталося. (Каченя) • Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова) • Сама мала, шубка пухка, З гілки на гілку стрибає, Шишки, горішки збирає. (Білочка) • Я — вухатий ваш дружок, В мене сірий кожушок, Куций хвостик, довгі вуса, Я усіх-усіх боюся. (Зайчик) • Хто на двох ногах стрибає, Діток з сумки не виймає? (Кенгуру) — Порахуйте, скільки всього тварин? (10) — Скільки пасажирів? (9) — Скільки капітанів? (1 ) 3 Гра на увагу «День — ніч» — Запам’ятайте тварин на кораблику. «Ніч» — заплющте оченята. (Учитель прибирає 1 малюнок.) «День» — розплющте оченята. Яка тварина зникла? ● Фізкультхвилинка Вранці встав гусак на лапки, Приготувався до зарядки. Повернувся вліво, вправо, Присідання зробив вправно, Дзьобиком почистив пух І за парту знову — плюх! 4 Гра «Скільки?» Учитель показує ромашку. Ставить мітку на одній з пелюсток. Діти починають лічбу. — Скільки пелюсток? (10) Учитель ставить мітку на іншому місті. Діти починають лічбу. — Скільки пелюсток? (10) Учитель відриває по 1 пелюстці. Діти лічать. — Скільки пелюсток? (10) — А у кого вийшло менше? Чому? — Наступного разу будьте уважніше. 5 Гра «Порівняй предмети» Учитель показує предмет, діти дають йому характеристику. — Олівець — тонкий, канат — товстий, слон — великий, мураха — маленька, огірок — довгий, сірник — короткий. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Гра «Склади візерунок» У дітей — три круги — зелений, жовтий, червоний і два квадрати — синій, оранжевий. Робота виконується під диктовку вчителя. — Покладіть кружечки так, щоб угорі був червоний круг, а жовтий — між червоним і зеленим. Праворуч від жовтого круга покладіть синій квадрат, ліворуч — оранжевий квадрат. Вийшла квіточка. — Подивіться, як розташовані кружечки. — Який колір зверху? посередині? внизу? — Де можна побачити одночасно все ці три кольори? (На світлофорі) — Що позначає червоний колір? жовтий? зелений? ● Фізкультхвилинка Сів метелик на травичку(Присісти.) І рахує рахівничку, Раз, два, три —(Рухируками, як крильцями.) ти, метелику, лети. 2 Вправляння у написанні елементів цифр — Незабаром у зошитах ми писатимемо цифри, записуватимемо приклади і задачі. Виконаємо тренувальні вправи. (Учитель пише на дошці.) ● Вправа 1 — Напишіть 1 паличку. (/) — Відступіть 2 клітинки і напишіть 2 палички. (//) — Відступіть 2 клітинки і напишіть 3 палички — і так до кінця ● Вправа 2. Графічний диктант 2 клітинки вгору, 2 праворуч, 1 вниз, 2 ліворуч. (Прапорець) Раз — ялинка, Два — дубок. Три — березовий гайок, А чотири — це травиця. П’ять — мурашка трудівниця. Шість — колючий їжачок. Сім — грибок боровичок. Вісім — білка. Дев’ять — пташка. Десять — квіточка ромашка. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Діти, пригадаймо, які завдання ми виконували на уроці? — Ми лічили? Ми гралися? Малювали? — Вам сподобався урок? Тоді до нових зустрічей у країні Математики! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4935 | |
Чим ми чуємо |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Жива і нежива природа |
Всього коментарів: 0 | |