💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Лічба предметів, їх розміщення в просторі і кількісне порівняння. Порівняння предметів за розміром. Підготовчі вправи до написання цифр

УРОК 1

Тема: Лічба предметів, їх розміщення в просторі і кількісне порівняння. Порівняння предметів за розміром. Підготовчі вправи до написання цифр

Мета: ознайомити дітей з предметом математика; закріпити уявлення про розташування предметів у просторі з використанням слів «зліва», «справа», «внизу», «вгорі»; учити дітей порівнювати предмети за розміром; вправляти їх у лічбі предметів; розвивати увагу, уміння слухати; вправляти в написанні елементів цифр; виховувати інтерес до вивчення математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Пролунав дзвінок —

Розпочавсь урок.

II. Вступна бесіда

— Сьогодні у вас перший урок математики. Це цікава і важлива наука. Вона потрібна всім людям.

І сувора, й солов’їна Математика — країна,

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає Хто руки не піднімає?!

Вирушаємо у путь —

Нас цікаві речі ждуть.

— А шлях до країни Математики нелегкий. І попливемо ми туди на казковому кораблику.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Лічба предметів

На дошці — малюнок кораблика з кишеньками для тварин.

— Капітан кораблика — козеня. Поміститися на кораблику може тільки 10 тварин.

— Як ви вважаєте, чому? (Якщо взяти більше пасажирів, кораблик потоне, і наші друзі не потраплять до школи.)

— Пропоную відповісти, яких тварин могло взяти із собою козеня.

 2 Робота над загадками

Діти відгадують, а вчитель вставляє тварин в кишеньки.

 • Гострі кігті має —

 В подушки ховає. (Кошеня)

 • Мале, забавненьке воно, у дворі гуляє,

 Або підійде під вікно, хлібця дожидає.

 Буває, з двору як чкурне, шукать його — робота. Або здивується воно, що перед ним — ворота! (Теля)

 • Колобка я з’їла, до зайця в хату сіла,

 Вовкові сестричка, а звуть мене... (лисичка).

 • Хвіст гачком,

 Ніс п’ятачком. (Порося)

 • Купалося, купалося —

 Сухим зосталося. (Каченя)

 • Голодна — мукає, сита — жує,

 Всім дітям молоко дає. (Корова)

 • Сама мала, шубка пухка,

 З гілки на гілку стрибає,

 Шишки, горішки збирає. (Білочка)

 • Я — вухатий ваш дружок,

 В мене сірий кожушок,

 Куций хвостик, довгі вуса,

 Я усіх-усіх боюся. (Зайчик)

 • Хто на двох ногах стрибає,

 Діток з сумки не виймає? (Кенгуру)

— Порахуйте, скільки всього тварин? (10)

— Скільки пасажирів? (9)

— Скільки капітанів? (1 )

 3 Гра на увагу «День — ніч»

— Запам’ятайте тварин на кораблику. «Ніч» — заплющте оченята. (Учитель прибирає 1 малюнок.) «День» — розплющте оченята. Яка тварина зникла?

● Фізкультхвилинка

 Вранці встав гусак на лапки,

 Приготувався до зарядки.

Повернувся вліво, вправо,

Присідання зробив вправно,

Дзьобиком почистив пух І за парту знову — плюх!

 4 Гра «Скільки?»

Учитель показує ромашку. Ставить мітку на одній з пелюсток. Діти починають лічбу.

— Скільки пелюсток? (10)

Учитель ставить мітку на іншому місті. Діти починають лічбу.

— Скільки пелюсток? (10)

Учитель відриває по 1 пелюстці. Діти лічать.

— Скільки пелюсток? (10)

— А у кого вийшло менше? Чому?

— Наступного разу будьте уважніше.

 5 Гра «Порівняй предмети»

Учитель показує предмет, діти дають йому характеристику.

— Олівець — тонкий, канат — товстий, слон — великий, мураха — маленька, огірок — довгий, сірник — короткий.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Гра «Склади візерунок»

У дітей — три круги — зелений, жовтий, червоний і два квадрати — синій, оранжевий.

Робота виконується під диктовку вчителя.

— Покладіть кружечки так, щоб угорі був червоний круг, а жовтий — між червоним і зеленим. Праворуч від жовтого круга покладіть синій квадрат, ліворуч — оранжевий квадрат.

Вийшла квіточка.

— Подивіться, як розташовані кружечки.

— Який колір зверху? посередині? внизу?

— Де можна побачити одночасно все ці три кольори? (На світлофорі)

— Що позначає червоний колір? жовтий? зелений?

● Фізкультхвилинка

Сів метелик на травичку(Присісти.)

І рахує рахівничку,

Раз, два, три —(Рухируками, як крильцями.)

ти, метелику, лети.

 2 Вправляння у написанні елементів цифр

— Незабаром у зошитах ми писатимемо цифри, записуватимемо приклади і задачі. Виконаємо тренувальні вправи. (Учитель пише на дошці.)

 ● Вправа 1

— Напишіть 1 паличку. (/)

— Відступіть 2 клітинки і напишіть 2 палички. (//)

— Відступіть 2 клітинки і напишіть 3 палички — і так до кінця

 ● Вправа 2. Графічний диктант

2 клітинки вгору, 2 праворуч, 1 вниз, 2 ліворуч. (Прапорець)

Раз — ялинка,

Два — дубок.

Три — березовий гайок,

А чотири — це травиця.

П’ять — мурашка трудівниця. Шість — колючий їжачок.

Сім — грибок боровичок.

Вісім — білка.

Дев’ять — пташка.

Десять — квіточка ромашка.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Діти, пригадаймо, які завдання ми виконували на уроці?

— Ми лічили? Ми гралися? Малювали?

— Вам сподобався урок? Тоді до нових зустрічей у країні Математики!



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4977 | Рейтинг: 0.0/0
Добре жити з добрими людьми
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Що виготовляють або вирощують там, де ти живеш. Як хліб на стіл прийшов. Вшан...
Периметр трикутника. Розв'язування задач двома способами (ознайомлення)
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 4. Зв’язок множення й ді...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]