УРОК 20 Тема: Перетин прямих. Точка. Відрізок. Порівняння відрізків завдовжкиМета: ознайомити учнів з відрізком, точкою; вчити порівнювати відрізки завдовжки на око; формувати розуміння судження: точка належить прямій; пряма проходить через точку; вправляти в розв'язуванні прикладів на додавання; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель Увага! Перевір-но, друже! Готовий ти почати урок? Все на місці, все в порядку? Книга, ручка й зошит? Кольорові олівці Теж на парту поклади. І лінійку не забудь! В математику рушаєм! не шуміть, і не крутіться. Вам умова зрозуміла? Діти. Так! Учитель. Де чути мені приємно! Починаємо урок! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Порядкова лічба — Сьогодні ми вирушаємо в чудову подорож — у казку! А казка ця не проста, а математична, і її герої полюбляють виконувати різні математичні завдання. А що це за казка і хто її головний герой, ви дізнаєтеся, якщо правильно розставите числа. 1 2 3 4 5 6 7 Колобок Я — веселе добре коло, Ваш надійний друг. Мої очі — це точки, Мій носик — гачок, Ручки — лінії прямі, Ротик — лінія крива. — Ми маємо допомогти Колобку впоратися із труднощами, які зустрінуться йому на шляху. Зможемо ми це зробити тільки в тому випадку, якщо будемо уважними. 2 Усна лічба — Жили-були дід та баба. Ось у такому чудовому будиночку. — З яких геометричних фігур складений будиночок? (Трикутник, круг, прямокутник) — Скільки прямокутників? (3) Скільки кружечків? (1) — Яких фігур більше — прямокутників чи кружечків? (Прямокутників) — На скільки більше? (На 2) — Складіть нерівність. (2 > 1) 3 Весела лічба — Продовжуємо казку. — Одного разу дід попрохав бабу спекти йому Колобка. А вона каже: «Я спечу тобі Колобка, якщо ти відгадаєш мої загадки». • П’ять веселих ведмежат За малиною в ліс поспішають. Злякався раптом один Утік і сліду нема. Скільки сміливих ведмежат За малиною в ліс поспішають? (4) • Їжачок по лісу йшов, На обід гриби знайшов: Два під березою, Один під осикою. Скільки їх буде У плетеному кошику? (3) — Загадки розв’язані — казка триває! III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Ознайомлення з поняттями «пряма лінія», «точка» — Спекла баба Колобок і поклала його на підвіконня. А Колобок стрибнув на доріжку й покотився. А доріжку він вибрав пряму. І немає в неї ні кінця, ні краю. Учитель на дошці малює пряму лінію й показує, що вона нескінченна. — Бігла по цій дорозі курочка й розсипала зернятка. — На що вони схожі? (На точки) — Одні точки належать прямій лінії, а інші — не належать. — Порахуйте, скільки крапок належить прямій лінії? А скільки — ні? — Котиться наш Колобок і бачить, що його пряма дорога перетинається з іншою прямою дорогою в одній точці. Де перетин двох прямих ліній. 2 Ознайомлення з поняттям «відрізок» Двоє учнів виходять до дошки й натягують мотузочку. — Яка лінія вийшла? (Пряма) — Тепер ми зав’яжемо вузлики. Ми відрізали вузликами частину прямої. — Що в нас вийшло? (Відрізок) Відрізок — це частина прямої лінії. — Щоб розрізняти їх на малюнках, на кінцях ставлять точки або штрихи. 3 Порівняння відрізків завдовжки Учитель креслить на дошці відрізки. — Скільки відрізків однакової довжини? — Який відрізок найкоротший? — Який відрізок найдовший? ● Фізкультхвилинка З Колобком ми крокували, Дружно вправи розв’язали. Відпочити час настав. Вліво, вправо поверніться, Нахиліться й підніміться! Руки вгору, руки в боки, І вперед чотири кроки. І на місці скок та скок. Молодці, мої зайчатка! Уповільнюємо крок. Всі на місці: Стій! Ось так! І за парту тихо сіли, І готові рахувать, Добре думать та активно відповідать. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота з дидактичним матеріалом — Покотився Колобок по доріжці й зустрів Зайчика. Завдання від Зайця: домалюй по точках поряд з кожною фігуркою таку саму фігурку. 2 Самостійна робота. Розв'язування прикладів на додавання — Покотився Колобок по лісовій стежині далі. А назустріч йому сірий, буркотливий, голодний вовк. Вовк Пісню я твою послухав. І тебе я можу з’їсти, Смачно я не їв сто років, Знадобишся на обід. Але якщо виконаєш моє завдання, я тебе не з’їм.. 1 + 2 = □ 2 + 4 = □ 4 + 3 = □ 3 + 1 = □ 3 + 3 = □ 4 + 1 = □ ● Зорова гімнастика 3 Гра «Постав на якір пароплав» — Відпочив Колобок і далі покотився. Бачить, назустріч йому йде... Він усю зиму проспав. Лапу буру в барлозі смоктав. А прокинувшись став ревіти. Хто ж це? (Ведмідь) Ведмідь. Колобок, Колобок! Я тебе з’їм! Колобок. Що ти! Їсти мене не можна! Подивися! Зі мною друзі! Ведмідь Добре, смачний Колобок! Відпущу тебе, дружок! Нехай дівчатка й хлопчики Розв’яжуть завдання від ведмедика. 4 Завдання від Лисиці ● Лічба предметів. Гра «Чарівні фігурки» Учитель показує картку з цифрою, а діти викладають певну кількість фігУРОК. — Молодці, діти! Не втомилися? Тоді можемо йти далі. — А чий це хвостик миготить у кущах? Лисиця Я — Лисичка, я — сестричка! Я ходжу тихенько. Рано-вранці на полювання вийшла. Хоч від бабусі пішов, хоч від дідуся пішов. А зараз мені на зубок догодить ваш Колобок! — Діти, пригадайте, як закінчилася казка? — А бажаєте, щоб у казки була щаслива кінцівка? — Лисиця дала нам завдання, ми виконаємо його і врятуємо Колобка. (Лічба предметів.) V. Підсумок уроку. Рефлексія — Відпустила Лисиця Колобка. І він вирішив повернутися до бабусі й дідуся. Вони дуже зраділи, коли побачили Колобка живим і непошкодженим. — А вам, діти, Колобок залишив на пам’ять свій портрет. Удома ви його розфарбуєте, і він нагадуватиме вам про нашу подорож. — У якій казці ми сьогодні побували? — З якими труднощами зустрівся Колобок? — Яке завдання сподобалося найбільше? Діти, у вас на парті лежать колобки. Візьміть олівці та намалюйте на них свій настрій, з яким ви йдете з уроку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3466 | |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Бджілка мала, та й та працює |
Конструювання. Курочка Ряба |
З чого все почалося |
Що потрібно знати про природу |
Всього коментарів: 0 | |