💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Перетин прямих. Точка. Відрізок. Порівняння відрізків завдовжки

УРОК 20

Тема: Перетин прямих. Точка. Відрізок. Порівняння відрізків завдовжки

Мета: ознайомити учнів з відрізком, точкою; вчити порівнювати відрізки завдовжки на око; формувати розуміння судження: точка належить прямій; пряма проходить через точку; вправляти в розв'язуванні прикладів на додавання; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Учитель

Увага! Перевір-но, друже!

Готовий ти почати урок?

Все на місці, все в порядку?

Книга, ручка й зошит?

Кольорові олівці

 Теж на парту поклади.

 І лінійку не забудь!

 В математику рушаєм! не шуміть, і не крутіться.

 Вам умова зрозуміла?

Діти. Так!

Учитель. Де чути мені приємно!

Починаємо урок!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Порядкова лічба

— Сьогодні ми вирушаємо в чудову подорож — у казку! А казка ця не проста, а математична, і її герої полюбляють виконувати різні математичні завдання. А що це за казка і хто її головний герой, ви дізнаєтеся, якщо правильно розставите числа.

1 2 3 4 5 6 7 Колобок

Я — веселе добре коло,

Ваш надійний друг.

Мої очі — це точки,

Мій носик — гачок,

Ручки — лінії прямі,

Ротик — лінія крива.

— Ми маємо допомогти Колобку впоратися із труднощами, які зустрінуться йому на шляху. Зможемо ми це зробити тільки в тому випадку, якщо будемо уважними.

 2 Усна лічба

— Жили-були дід та баба. Ось у такому чудовому будиночку.

 — З яких геометричних фігур складений будиночок? (Трикутник, круг, прямокутник)

 — Скільки прямокутників? (3) Скільки кружечків? (1)

 — Яких фігур більше — прямокутників чи кружечків? (Прямокутників)

 — На скільки більше? (На 2)

 — Складіть нерівність. (2 > 1)

 3 Весела лічба

— Продовжуємо казку.

— Одного разу дід попрохав бабу спекти йому Колобка. А вона каже: «Я спечу тобі Колобка, якщо ти відгадаєш мої загадки».

• П’ять веселих ведмежат

За малиною в ліс поспішають.

Злякався раптом один Утік і сліду нема.

Скільки сміливих ведмежат За малиною в ліс поспішають? (4)

• Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знайшов:

Два під березою,

Один під осикою.

Скільки їх буде

У плетеному кошику? (3)

— Загадки розв’язані — казка триває!

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Ознайомлення з поняттями «пряма лінія», «точка»

— Спекла баба Колобок і поклала його на підвіконня. А Колобок стрибнув на доріжку й покотився. А доріжку він вибрав пряму. І немає в неї ні кінця, ні краю.

Учитель на дошці малює пряму лінію й показує, що вона нескінченна.

— Бігла по цій дорозі курочка й розсипала зернятка.

— На що вони схожі? (На точки)

— Одні точки належать прямій лінії, а інші — не належать.

— Порахуйте, скільки крапок належить прямій лінії? А скільки — ні?

— Котиться наш Колобок і бачить, що його пряма дорога перетинається з іншою прямою дорогою в одній точці. Де перетин двох прямих ліній.

 2 Ознайомлення з поняттям «відрізок»

Двоє учнів виходять до дошки й натягують мотузочку.

— Яка лінія вийшла? (Пряма)

— Тепер ми зав’яжемо вузлики. Ми відрізали вузликами частину прямої.

— Що в нас вийшло? (Відрізок)

Відрізок — це частина прямої лінії.

— Щоб розрізняти їх на малюнках, на кінцях ставлять точки або штрихи.

 3 Порівняння відрізків завдовжки

Учитель креслить на дошці відрізки.

— Скільки відрізків однакової довжини?

— Який відрізок найкоротший?

— Який відрізок найдовший?

● Фізкультхвилинка

 З Колобком ми крокували,

 Дружно вправи розв’язали.

 Відпочити час настав.

 Вліво, вправо поверніться,

 Нахиліться й підніміться!

 Руки вгору, руки в боки,

 І вперед чотири кроки.

 І на місці скок та скок.

 Молодці, мої зайчатка!

 Уповільнюємо крок.

 Всі на місці: Стій! Ось так!

 І за парту тихо сіли,

 І готові рахувать,

 Добре думать та активно відповідать.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Робота з дидактичним матеріалом

— Покотився Колобок по доріжці й зустрів Зайчика.

Завдання від Зайця: домалюй по точках поряд з кожною фігуркою таку саму фігурку.

 2 Самостійна робота. Розв'язування прикладів на додавання

— Покотився Колобок по лісовій стежині далі. А назустріч йому сірий, буркотливий, голодний вовк.

Вовк

Пісню я твою послухав.

І тебе я можу з’їсти,

Смачно я не їв сто років,

Знадобишся на обід.

Але якщо виконаєш моє завдання, я тебе не з’їм..

1 + 2 = □ 2 + 4 = □ 4 + 3 = □

3 + 1 = □ 3 + 3 = □ 4 + 1 = □

 ● Зорова гімнастика

 3 Гра «Постав на якір пароплав»

— Відпочив Колобок і далі покотився. Бачить, назустріч йому йде...

 Він усю зиму проспав.

 Лапу буру в барлозі смоктав.

 А прокинувшись став ревіти.

 Хто ж це? (Ведмідь)

Ведмідь. Колобок, Колобок! Я тебе з’їм!

Колобок. Що ти! Їсти мене не можна! Подивися! Зі мною друзі!

Ведмідь

 Добре, смачний Колобок!

 Відпущу тебе, дружок!

 Нехай дівчатка й хлопчики Розв’яжуть завдання від ведмедика.

 4 Завдання від Лисиці

 ● Лічба предметів. Гра «Чарівні фігурки»

Учитель показує картку з цифрою, а діти викладають певну кількість фігУРОК.

— Молодці, діти! Не втомилися? Тоді можемо йти далі.

— А чий це хвостик миготить у кущах?

Лисиця

 Я — Лисичка, я — сестричка! Я ходжу тихенько. Рано-вранці на полювання вийшла.

 Хоч від бабусі пішов, хоч від дідуся пішов.

 А зараз мені на зубок догодить ваш Колобок!

— Діти, пригадайте, як закінчилася казка?

— А бажаєте, щоб у казки була щаслива кінцівка?

— Лисиця дала нам завдання, ми виконаємо його і врятуємо Колобка. (Лічба предметів.)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Відпустила Лисиця Колобка. І він вирішив повернутися до бабусі й дідуся. Вони дуже зраділи, коли побачили Колобка живим і непошкодженим.

— А вам, діти, Колобок залишив на пам’ять свій портрет. Удома ви його розфарбуєте, і він нагадуватиме вам про нашу подорож.

— У якій казці ми сьогодні побували?

— З якими труднощами зустрівся Колобок?

— Яке завдання сподобалося найбільше?

Діти, у вас на парті лежать колобки. Візьміть олівці та намалюйте на них свій настрій, з яким ви йдете з уроку.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 3466 | Рейтинг: 0.0/0
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Бджілка мала, та й та працює
Конструювання. Курочка Ряба
З чого все почалося
Що потрібно знати про природу
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]