💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Українські народні пісні

Урок 28. Українські народні пісні

Матеріали до уроку: «Ходить гарбуз по городу», «Три товариші».

Мета: збагачувати уявлення про народну пісню як жанр усної народної творчості; вчити виразно читати діалоги; збагачувати мовлення постійними ознаками.

Обладнання: грамзапис пісні «Ходить гарбуз по городу», ілюстрації до творів.

ХІД УРОКУ

I. Розвиток мовно-слухової уваги

Учні читають ланцюжки слів. Перший раз повторюють всі разом. Потім — по 2—3 учні кожний, «ланцюжком». Окремо слід звертати увагу на чітку та швидку вимову.

Лис — ліс — ніс жито — шито — сито шапка — лапка — папка пора — нора — гора — кора

II. Перевірка домашнього завдання

1. Виразне читання за особами казки «Кривенька качечка» (від початку до слів «Вертаються, аж дивляться...»).

2. Відповіді на запитання.

— З чого дивувалися дід з бабою?

— Чому дівчинка не захотіла більше в них залишатися?

— Що в цій казці схвалюється, а що — засуджується?

3. Встав загублені слова («Кривенька качечка»).

«Дівко, дівко, заглянь мені...»;

«Дідова дочка, як...., а бабиної дочки...».

4. Якими зображують в казці бабину і дідову дочку?

Свої міркування підтверджуй словами з казки.

III. Опрацювання української народної пісня «Ходить гарбуз по городу»

1. Бесіда.

Учитель. Сьогодні ми познайомимося з народними піснями. Вони подані у віршованій формі. За змістом часом нагадують казку. У піснях, що ми сьогодні прочитаємо, природні явища та рослини зображені, як живі істоти. Читати пісні треба наспівно, наче ведеш довірливу розмову.

2. Слухання грамзапису пісні «Ходить гарбуз по городу».

— Чому всі дійові особи пісеньки виявилися родичами? Назвіть їх.

3. Підготовка до виразного читання за особами.

— Які інтонації переважають у розповіді між дійовими особами?

4. Читання пісні за особами.

5. Підсумкова бесіда.

— Що в цій пісні нагадує казку?

— Який настрій передано у вірші?

Фізкультхвилинка

Дід у поле ходив.

Раз ходив, два ходив, три ходив.

В полі ріпку посадив.

Раз садив, два садив, три садив.

А тоді сидів, чекав,

Вже й мороз його злякав,

Вже і дощик накрапав,

Вже і сонечко пекло —

Вгору ріпку потягло.

IV. Опрацювання української народної пісні «Три товариші»

1. Читання пісні вчителем.

— Поміркуй, з якою інтонацією треба читати слова Сонця, Місяця, До-щика.

2. Підготовка до виразного читання за особами.

3. Читання пісні за особами.

4. Бесіда за змістом.

— Які ознаки характеризують кожного з героїв твору? чому живі істоти по-різному радіють Сонцю, Місяцю, Дощику?

V. відгадування загадки «Що сходить без насіння? »

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

Виразно за особами читати пісні, дати відповіді на запитання підручника.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 2176 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та...
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм...
Щоб бути здоровим і все встигати робити
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]