Урок 28. Українські народні пісні Матеріали до уроку: «Ходить гарбуз по городу», «Три товариші». Мета: збагачувати уявлення про народну пісню як жанр усної народної творчості; вчити виразно читати діалоги; збагачувати мовлення постійними ознаками. Обладнання: грамзапис пісні «Ходить гарбуз по городу», ілюстрації до творів. ХІД УРОКУ I. Розвиток мовно-слухової уваги Учні читають ланцюжки слів. Перший раз повторюють всі разом. Потім — по 2—3 учні кожний, «ланцюжком». Окремо слід звертати увагу на чітку та швидку вимову. Лис — ліс — ніс жито — шито — сито шапка — лапка — папка пора — нора — гора — кора II. Перевірка домашнього завдання 1. Виразне читання за особами казки «Кривенька качечка» (від початку до слів «Вертаються, аж дивляться...»). 2. Відповіді на запитання. — З чого дивувалися дід з бабою? — Чому дівчинка не захотіла більше в них залишатися? — Що в цій казці схвалюється, а що — засуджується? 3. Встав загублені слова («Кривенька качечка»). «Дівко, дівко, заглянь мені...»; «Дідова дочка, як...., а бабиної дочки...». 4. Якими зображують в казці бабину і дідову дочку? Свої міркування підтверджуй словами з казки. III. Опрацювання української народної пісня «Ходить гарбуз по городу» 1. Бесіда. Учитель. Сьогодні ми познайомимося з народними піснями. Вони подані у віршованій формі. За змістом часом нагадують казку. У піснях, що ми сьогодні прочитаємо, природні явища та рослини зображені, як живі істоти. Читати пісні треба наспівно, наче ведеш довірливу розмову. 2. Слухання грамзапису пісні «Ходить гарбуз по городу». — Чому всі дійові особи пісеньки виявилися родичами? Назвіть їх. 3. Підготовка до виразного читання за особами. — Які інтонації переважають у розповіді між дійовими особами? 4. Читання пісні за особами. 5. Підсумкова бесіда. — Що в цій пісні нагадує казку? — Який настрій передано у вірші? Фізкультхвилинка Дід у поле ходив. Раз ходив, два ходив, три ходив. В полі ріпку посадив. Раз садив, два садив, три садив. А тоді сидів, чекав, Вже й мороз його злякав, Вже і дощик накрапав, Вже і сонечко пекло — Вгору ріпку потягло. IV. Опрацювання української народної пісні «Три товариші» 1. Читання пісні вчителем. — Поміркуй, з якою інтонацією треба читати слова Сонця, Місяця, До-щика. 2. Підготовка до виразного читання за особами. 3. Читання пісні за особами. 4. Бесіда за змістом. — Які ознаки характеризують кожного з героїв твору? чому живі істоти по-різному радіють Сонцю, Місяцю, Дощику? V. відгадування загадки «Що сходить без насіння? » VI. Підсумок уроку VII. Домашнє завдання Виразно за особами читати пісні, дати відповіді на запитання підручника. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2176 | |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Всього коментарів: 0 | |