Урок 29. Народ вчить, як на світі жить Матеріал до уроку: прислів’я і приказки. Мета: збагатити знання дітей про малі жанри усної народної творчості, з’ясувати їх характерні особливості, розвивати образність і точність мовлення, виховувати на традиціях народу. Обладнання: картки з прислів’ями та приказками, таблиця «Плутанка». ХІД УРОКУ I. Мовно-лексична розминка 1. Скоромовка. Лис малий і більший лис по гриби ходили в ліс. 2. Прочитати плутанку. (По лісу дівчинка стежинкою йшла.) II. Перевірка домашнього завдання 1. Виразне читання пісень «Ходить гарбуз по городу» та «Три товариші» за особами. 2. Пояснити слова: бараболя, перистий. Скласти з ними речення. III. Підготовка до засвоєння нового матеріалу 1. Читання виразу з плаката: «Прислів’я вчить, як на світі жить». — Отже, ми сьогодні на уроці будемо говорити про новий жанр — прислів’я та приказки. Пригадайте, які ви знаєте прислів’я, поясніть їх. • Зробив діло — гуляй сміло (відпочити можна лише тоді, коли виконав роботу). • Більше діла — менше слів (треба більше робити й менше говорити). — Як бачимо, народ, спостерігаючи за певним життєвим чи природним явищем, склав про нього свою думку, дав йому свою позитивну чи негативну оцінку. Протягом багатьох років відточувалось, відшліфовувалось кожне слово, щоб передати цю думку найточніше, найвдаліше, найвлучніше, дотепно, з гумором. 2. Читання в підручнику пояснення «Що таке прислів’я». IV. Робота над змістом і формою прислів’я 1. Колективна робота. — Прочитати три групи прислів’їв і дібрати до них узагальнюючі назви. (Про знання, навчання; про культуру поведінки; про вміння і працьовитість) 2. Робота в групах (3 групи). — Дати тлумачення одному-двом прислів’ям. • Вік живи — вік учись (людина цілий вік має потребу в знаннях, бо з часом усе змінюється, розвивається). • Умій сказати, але умій і змовчати (якщо є необхідність сказати слово правди кому-небудь і ти переконаний, що твоє слово допоможе іншому, то його треба сказати; але бувають такі моменти в житті, що краще не говорити людині правди, бо цим можна завдати їй ще більшого горя). • Без труда нема плода (щоб чогось досягти у житті, потрібно наполегливо працювати). 3. Фізкультхвилинка. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Розведіть їх в сторони, Сплесніть, діти, тільки раз Й за роботу — все гаразд! 4. Робота над формою прислів’їв. — Визначте, із скількох речень складаються прислів’я. (Найчастіше — з одного, рідше — з двох.) — Які особливості ви ще помітили? (Інколи звуки, слова повторюються, римуються.) V. Підсумок уроку — Кожне прислів’я чогось навчає, дає якусь пораду, застерігає від помилок. Думка в прислів’ї висловлюється влучно, дотепно. VI. Домашнє завдання Перечитати прислів’я. З раніше опрацьованих текстів дібрати (на вибір) твір, до якого можна застосувати певне прислів’я, чи знайти його в самому тексті. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1716 | |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Екскурсія в природу |
Всього коментарів: 0 | |