Урок 4. Дід мороз ходить по планеті Матеріал уроку: А. Коваль «Скільки років Діду Морозу». Мета: удосконалювати дослідницькі уміння третьокласників; формувати інтерес до слова, його походження; сприяти засвоєнню нових знань, інтересу до знань; розвивати інтерес до народних свят і звичаїв. |
Урок 3. Катруся і юрчик - допитливі й спостережливі діти Матеріал до уроку: І. Сенченко «Пастух рогатий». Мета: формувати уміння добирати епізоди твору для підтвердження власних думок; збагачувати активний і пасивний словник учнів; виховувати у дітей спостережливість, творчу думку; вчити знаходити описи, роздуми, аналізувати, зіставляти їх. |
Урок 1-2. Дивлюсь я на світ, і все мене дивує! Матеріал до уроку: О. Кобець «Хотів би я знати...»; В. Сухомлинський «Горобчик і Вогонь». Мета: ознайомити учнів із другою частиною читанки; розвивати в учнів пізнавальні інтереси, бажання більше знати, формувати уміння зіставляти свої почуття із почуттям літературних героїв; сприяти розвитку спостережливості й допитливості. |
Урок 42. «Зима-красуня, Біла чарівниця! В ній стільки дива-дивного й краси!» Матеріал до уроку: А. Бабенко «Прийшла зима біловолоса...», Д. Чередниченко «Новий рік», В. Моруга «Нічка-новорічка»; І. Жиленко «Здійсниться все». Мета: формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів, збагачувати словниковий запас учнів, учити відчувати естетичні почуття у дітей. |
Урок 40. Праця годує, а лінь марнує Матеріал до уроку: Л. Глібов «Коник-стрибунець». Мета: продовжувати розширювати знання про байки, передавати в інтонації характери дійових осіб, оцінювати їхні вчинки, вчити порівнювати твори; виховувати в дітей допитливість, любов до праці. |
Урок 41. Чужому лихові не смійся Матеріал уроку: Л. Глібов «Чиж та голуб»; С. Руданський «Вовки». Мета: продовжити знайомство учнів з особливостями байки; навчити виразно читати, розвивати способи й види читання байки, вчити передавати шляхом інтонації характери дійових персонажів; виховувати відчуття порядності, милосердя, співчуття. |
Урок 39. «Здається, байка просто бреше, а справді ясну правду чеше...» Матеріал до уроку: Л. Глібов «Лебідь, Щука, Рак». Мета: ознайомити дітей із жанром байки, розвивати способи і види читання байки, вчити передавати інтонаційно особливості характерів дійових персонажів, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; виховувати в дітей товариськість. |
Урок 38. Слухайся маму й татка - і буде все в порядку Матеріал до уроку: Н. Куфко «Гуси-лебеді». Мета: продовжити знайомити з особливостями п’єси, вчити учнів інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору, вдосконалювати навички виразного читання, вчити порівнювати твори; розвивати уяву й фантазію; виховувати у дітей любов і повагу до своїх братиків і сестричок. |
Урок 37. Не гостри зубів на чуже Матеріал до уроку: О. Олесь «Бабусина пригода». Мета: ознайомити учнів із новим жанром — п’єсою; вчити інсценізувати п’єсу, передавати інтонацію почуття дійових осіб, вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які характеризують дійових осіб; розвивати творчі здібності дітей; виховувати у дітей любов до тварин. |
Урок 36. Підсумок за темою «Літературні казки» Мета: перевірити знання, вміння, навички учнів. |