Урок 3. Катруся і юрчик - допитливі й спостережливі діти Матеріал до уроку: І. Сенченко «Пастух рогатий». Мета: формувати уміння добирати епізоди твору для підтвердження власних думок; збагачувати активний і пасивний словник учнів; виховувати у дітей спостережливість, творчу думку; вчити знаходити описи, роздуми, аналізувати, зіставляти їх. Обладнання: картки для читання. ХІД УРОКУ I. Організація класу. Створення емоційного настрою — Любі дітки! Для чого ми прийшли в цей світ? (Відповіді дітей.) — Так, ми прийшли на білий світ, щоб жити. Щоб дарувати радість і красу. Учіться дивувати і любити! І ви пізнаєте та розгадаєте таємницю світу, вічно живу. II. Вправи на вдосконалення читацьких навичок 1. Учитель А ось сніжинки-намистинки Чудові, загадкові новини несуть, Що ходить лісом казка У білім кожушку І забіліла стежечка Від білого сніжку. Після заквітло інеєм, I заіскрився хід... Ходила казка в білому — Лишала білий слід. — Що ж за слід лишала казочка? Давайте почитаємо. Iнсг, озмро, ілд, холаві, мезати. — Хто ж міг лишити такі сліди? (Зима) Що про зиму сказати? Не знаю, Може, те, що вона крижана, Може, те, що красива буває, Кажуть, іноді аж чарівна. — А що ви можете сказати про зиму? 2. Гра «чарівні прикметники» Підберіть найбільше слів-прикметників до іменника зима. — І справді, зима-чаклунка, біла чарівниця. Це казка незбагненна й жива. Ви подивіться навкруг, діти. Погляньте у вікно. Там хмаринки нависли. Сніжинки із неба летять. Тільки спостережливим і допитливим природа відкриває усю благодать. Давайте простежимо, які таємниці відкрила природа діткам в оповіданні Івана Сенченка «Пастух рогатий». III. Опрацювання оповідання І. Сенченка 1. Робота над заголовком. — чи є щось загадковим і цікавим у назві твору? — чи можете ви одразу сказати, про кого йтиметься? Словникова робота. — Сніжинки спробують нам знову стати у пригоді. Сніжинки працюють без зупинки. Землю треба побілити, а діток — швидко читати навчити. 2. Гра «Заметіль». — У вихорі сніжинок прочитайте найбільше слів. Са зо кички рі но не бо жокрох мі госяць ру 3. Слова пірамідок прочитати спочатку повільно, а потім — скоромовкою. Сніг небо руки мороззірки ріжок місяць почало овечок пекучиймолодий загадка 4. Самостійне читання оповідання. Відтворення змісту прочитаного. — Коли і де зустрілись діти? — Що так зацікавило Катрусю? — Яку загадку загадала дівчинка? — Що допомогло дітям розгадати загадки? 5. Вибіркове читання. — Зачитайте загадку, яку загадала Катруся, а потім загадку Юрчика. 6. Вправи на розвиток читацьких навичок. 1) Гра «Театр». Зачитайте діалог з тексту та оживіть його (використовуючи міміку та жести). 2) Творча робота. За допомогою поданих слів скласти загадки про зиму. Скатертина, накрила; малює, вишиває; білий, прозорий; не горить, не тоне. IV. Підсумок уроку — Чи сподобались вам головні герої оповідання? — Що нового ви відкрили для себе? — Яка риса характеру діток вам до вподоби? — А зима-чарівниця приготувала для вас кросворд. 1. Хто сам не біжить, а стояти не велить? (Мороз) 2. Дві білі смужки на снігу Залишають на бігу. Я лечу від них стрілою, А вони слідом за мною. (Лижі) 3. І танцює, і кружляє, Землю снігом покриває, Ніби ковдра стелиться. Звісно, це... (метелиця). 4. Срібна зірка біла-біла, На долоню теплу сіла. А як сіла, то й розтала — Голуба водиця стала! (Сніжинка) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1265 | |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Мистецтво оригамі |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Правила поведінки у громадських місцях |
Всього коментарів: 0 | |