Урок 38. Слухайся маму й татка - і буде все в порядку Матеріал до уроку: Н. Куфко «Гуси-лебеді». Мета: продовжити знайомити з особливостями п’єси, вчити учнів інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору, вдосконалювати навички виразного читання, вчити порівнювати твори; розвивати уяву й фантазію; виховувати у дітей любов і повагу до своїх братиків і сестричок. Обладнання: серія малюнків до російської народної казки «Гуси-лебеді», маски для інсценізації п’єси. ХІД УРОКУ I. Підготовка до вивчення нового матеріалу 1. Гра «Згадай казку». (На дошці написані опірні слова, за якими діти мають зрозуміти, про яку казку йдеться.) Дідбабаяйцекуркамишка. («Курочка ряба») Котиклискапівниклисенята. («Котик і Півник») КнязівназмійКирило («Кирило Кожум’яка») ПтахоловХодитутДуплотес (О. Зима «Закляття золота й вогню») Бабусякаченятаведмідьпесик (О. Олесь «Бабусина пригода») АльонушкаБабаЯгагуси-лебеді. («Гуси-лебеді») — Які з цих казок літературні? — А які — народні? Який народ склав казку «Гуси-лебеді»? (Російська народна казка) 2. Робота із серією малюнків. На дошці виставлені малюнки до казки «Гуси-лебеді», але не за порядком. Учні повинні пригадати зміст казки і відновити порядок малюнків. II. Повідомлення теми і мети уроку — Українська письменниця Ніна Куфко оновила цю російську народну казку і створила віршовану п’єсу-казку із такою саме назвою. III. Опрацювання п’єси-казки Н. Куфко «Гуси-лебеді» 1. Ознайомлення із дійовими особами п’єси. — Прочитайте мовчки перелік дійових осіб. — Як звати дівчину? А її брата? — Які дійові особи такі самі, як і в російській казці? (Мати, батько, подруги, піч, річка, гуси) — Яких нових героїв ввела автор? (Кіт, сова, черешня, їжак) 2. Словникова робота. — Щоб легко було читати, потренуйтесь у вимовлянні слів. (Діти читають слова в парі.) Метківелілаґанок котичоккульгає мабуть крашанки Великдень людожери вклонились зустрічають домовились — Поясніть значення слів: метке — швидке, енергійне; людожери — казкові істоти, що можуть з’їсти людину. — Доберіть слова, близькі за значенням до Великдень (Пасха), веліла (наказала), кульгає (шкутильгає), мабуть (можливо, напевно). 3. Первинне ознайомлення з текстом. Діти читають п’єсу одразу за особами. — Де відбуваються дії п’єси? 4. Аналіз змісту п’єси. Вибіркове читання. — В яку пору року відбувається дія казки? — Чому так думаєте? Доведіть словами з тексту. — Якою була Орися? Прочитайте. — Хто викрав Іванка? Кого зустріла Орися? (Прочитайте, що наказала сова дівчинці.) — Кого ще зустріла Орися? Чи дотрималась вона поради сови? Чи добра була ця порада? — Хто пояснив Орисі, як визволити брата? — Прочитайте, хто живе у лісовій хатці. — Хто і як допоміг Орисі та Іванкові врятуватися? 5. Спостереження за мовою дійових осіб. — Хто з дійових осіб не має слів? Розкажіть, які дії повинен виконати кожен з них. — Чиї слова читати найлегше? (Ведучих) Чому? — Які зміни настрою треба передавати словами Орисі? З якою інтонацією треба читати слова черешні, печі, річки? 6. Інсценізація казки. (Діти вибирають уривок казки для інсценізації — той, що найбільше сподобався.) 7. Порівняльний аналіз п’єси-казки. — Порівняйте казку Н. Куфко і російську народну казку. — Чим вони подібні? — Чим відрізняються? IV. Підсумок уроку — Які особливі прикмети має п’єса? — Доведіть, що «Гуси-лебеді» — чарівна казка. — Подумайте і продовжте речення: «Щоб показати п’єсу на сцені глядачам, потрібно...». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1199 | |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Водойми рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |