Урок 1-2. Дивлюсь я на світ, і все мене дивує! Матеріал до уроку: О. Кобець «Хотів би я знати...»; В. Сухомлинський «Горобчик і Вогонь». Мета: ознайомити учнів із другою частиною читанки; розвивати в учнів пізнавальні інтереси, бажання більше знати, формувати уміння зіставляти свої почуття із почуттям літературних героїв; сприяти розвитку спостережливості й допитливості. Обладнання: індивідуальні картки - «промінці» для розчитування. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Любі хлопчики й дівчатка! Який же дивний світ чарівний! Цей світ — як казка, як безмежне диво! Захоплює, дивує, кличе ввись. Життя дароване людині Для того, щоб міцнити і рости, Пізнати світ і полюбити, Для нього жити і творити. А світ нас всіх, як мати, пригорне. Лиш серденько відкрий до світла ти. Хай сонечко в душі у вас засяє. Добро хай зло перемагає, А мудра книга нехай усіх навчає! — Дорогі діти, наша читанка знову відкриває перед нами все нові й нові сторінки-стежинки, які ведуть нас до пізнання цього чарівного світу. А щоб впевнено ними ступати, ми повинні гарно читати. II. Вправи на удосконалення техніки читання 1. Гімнастика для очей. Вправа «Чарівні промінці» Учні працюють з індивідуальними складовими таблицями. На променях записані склади, діти швидко їх читають у такій послідовності: один склад зверху — другий знизу. Аналогічно продовжують читати склади на інших променях. Різ нев жди ті ву зба зас тло ють гіч ичк гол еме ати уни зор осте таб ежн баг жна 2. Інтонування різних за метою висловлювання речень. Чуєш: як гарно співає пташина? Скоро народиться день. Чуєш, проміннячко лине І всім промовля: «Добрий день!» — А що ж нам принесе новий день? — Яким він буде? — Чи буде світити сонце? — Травичка рости? — Пташина співати і світ звеселяти? — Чи буде все чарівним, загадковим? — Ці загадкові хвилинки породжують питання у дитинки. А відповідь — на сторінках книжок. Для допитливих, хороших діточок. Книги зберігають для людства чарівний світ добра й краси, вони можуть відкрити великі таємниці, окрилити мрію. Вони — найцінніший скарб народу, яким користуються всі — і дорослі, і малі. Та тільки той отримує ці багатства, хто прагне збагатити свій духовний світ. І тільки той отримає відповідь на запитання, хто шукає, цікавиться. Бо хто стукає, перед тим і відкриваються всі двері таємниць. Ось і наша мудра читанка відкриває нам новий розділ — «Сторінки для допитливих». III. Опрацювання вірша О. Кобець «Хотів би я знати...» 1. Читання твору вчителем. — Послухайте чудовий вірш Олекси Кобеця й скажіть, про що хотів дізнатися його головний герой. 2. Словникова робота. «Цікаві піраміди». Ранодихаютьсвіт зірка лелека життя долиназнатисерцем голубка мріє пізнати 3. Повторне читання вірша мовчки. Читаючи, учні уявляють собі картини, які цікавили хлопчика. 4. Аналіз змісту прочитаного. — Що хотів знати хлопчик? — Яким би ви назвали цього хлопчика? — Чому він так хоче пізнати таємниці рослинного світу, дізнатись про життя птахів, риб і про все, що відбувається у неживій природі? 5. Вправи на розвиток техніки читання. 1) Гра «Підбери словечко». До слів лівої колонки підберіть за змістом твору слова у правій колонці. Небо шепоче говорить дихають воркоче співає синичка голубка гори риба струмочок зоріє 2) Доберіть слова, близькі за значенням до слів пізнати (вивчити, дізнатись), незбагненний (таємничий), бентежна (схвильована, стурбована), табуниться (збирається, групується). 3) Гра «Відшукай і дієслова лиш зачитай». 6.Розвиток зв’язного мовлення. Поетична хвилинка. — А чи існують у світі такі явища, які цікавлять і вас? — Про які таємниці ви б хотіли довідатись? — Спробуйте про це розказати. Продовжте початок першого рядка «Хотів би я знати...» своїми власними думками. IV. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Горобчик і Вогонь» 1. Відгадайте загадку. Бідовий хлопчик в сірій сорочині По дворах стрибає, крихти підбирає. (Горобець) — Так, саме про горобчика будемо ми з вами говорити. Про те, яким допитливим він був, що саме його цікавило. Але, чи на всі запитання він знайшов відповідь, ми дізнаємося тільки тоді, коли прочитаємо казку В. Сухом-линського «Горобчик і Вогонь». 2. Самостійне читання казки. 1) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. — Що дозволила мама своєму синочку? — Що побачив горобчик у небі? — Чи дізнався горобчик, що таке Вогонь? Що допомогло йому зрозуміти, що таке Вогонь? — Чому мама Горобчиха не стримала свого синка? 2) Творча робота. — Які малюнки до казки намалювали б ви? — Давайте на хвилинку станемо письменниками, як би ви продовжили цю казку? 3. Читання казки за особами. V. Підсумок уроку Учитель Яка земля! Чарівна, пречудова! Вона нам — мати. Ми — її дитя! Але, щоб краще її нам пізнати, Потрібні вміння і знання. Гра «Чудо-земля» Прочитайте прислів’я та влучні вислови (від центра кола). Поясніть, як їх розумієте. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1356 | |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Всього коментарів: 0 | |