Урок 24. Урок-узагальнення за темою Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Сергійкова квітка»; «Чи уважно ти читав?»; «Пригадайте, поміркуйте». Мета: формувати уявлення про справжню красу; розвивати уважність до тексту; розширити знання про авторів творів з прочитаної теми. |
Урок 22-23. Людина серед природи Матеріал до уроку: Н. Забіла «Журавлик»; Леся Українка «Мамо, іде вже зима»; О. Олесь «Довго хмарами небо покрите було»; М. Рильський «Дівчина». Мета: розвивати естетичні почуття дітей, розуміння стану людей, що чутливі до природи; збагачувати образне мислення й мовлення. |
Урок 20. Образ дівчинки, для якої ліс, наче рідний дім Матеріал до уроку: О. Донченко «Лісовою стежкою». Мета: розвивати уміння знаходити у тексті описи, роздуми; характеризувати головну героїню з опорою на текст і малюнок; удосконалювати уміння складати план і стисло переказувати прочитане; розвивати фантазію дітей; виховувати любов до природи. |
Урок 21. Пригода з друзями-дослідниками Матеріал до уроку: Л. Буцень «Наше відкриття». Мета: розвивати вміння характеризувати дійових осіб; знаходити у тексті описи, роздуми, припущення; вчити розповідати за малюнками; розвивати почуття гумору. |
Урок 18-19. Чи розуміємо ми природу? Матеріал до уроку: г. Черінь «Чи ми з природою єдині...»; І. Драч «В товаристві джмеля»; Д. Білоус «Пісенька до куличка»; К. Перелісна «Песик і хлопці». Мета: розвивати образне бачення поетичних картин, уміння простежувати взаємозв’язок людини з природою, знаходити спільне й відмінне в його зображенні в різних віршах; удосконалювати вміння читати діалоги; знаходити рими. |
Урок 17. Хто танцює й грає восени? Матеріал до уроку: К. Перелісна «Осінні танці»; М. Сингаївський «Осінні танці». Мета: розвивати образне мислення; удосконалювати уміння виразно читати, розповідати за малюнками; виховувати почуття любові до рідної природи. |
Урок 16. Осінні мотиви в поезії ліни костенко Матеріал до уроку: Ліна Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Соловейко застудився», «Шипшина важко віддає плоди». Мета: розширювати знання учнів про творчість поетів; розвивати образне мислення, уяву дітей; збагачувати мовлення образними висловами; виховувати ставлення до природи як до найважливішої цінності. |
Урок 15. Поетичні картини ранньої і пізньої осені. Введення в тему «Цікава книга природи» Матеріал уроку: В. Сухомлинський «Скільки барв кругом розмито», К. Перелісна «Золота Осінь». Мета: розвивати образне мислення й мовлення; вчити визначати тему і настрій твору; передавати під час читання настрій твору і почуття мовця; удосконалювати вміння порівнювати вірші. |
Урок 14. Подружіться з книжкою! Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Спляча книга»; «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читачів з книгою»; «Чи уважно ти читав?» Мета: розширити знання про бібліотеку, збагачувати мовлення дітей «бібліотечними словами», орієнтуватися в структурі тексту; розвивати пам’ять, уміння розповідати за малюнками. |
Урок 13. Хто більше читає, той більше знає Матеріал до уроку: В. Лучук «Книголюба»; С. Жупанин «Я — бібліотекар». Мета: виховувати бажання читати; розширювати читацький кругозір; знання про письменників; розвивати уміння виразно читати; порівнювати, уявляти образи дійових осіб. |