Урок 15. Поетичні картини ранньої і пізньої осені. Введення в тему «Цікава книга природи» Матеріал уроку: В. Сухомлинський «Скільки барв кругом розмито», К. Перелісна «Золота Осінь». Мета: розвивати образне мислення й мовлення; вчити визначати тему і настрій твору; передавати під час читання настрій твору і почуття мовця; удосконалювати вміння порівнювати вірші. Обладнання: чарівна писанка, картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організаційна частина Учитель Доброго дня, вам любі малята! Читанка наша люба й завзята Щедрим дарунком урок починає, Книгу природи ніжно гортає. Червоні і жовті, зелені і сині — Сторінки в узорах і квітів, і ліній, I птахи, і звірі ласкаві, привітні, Кожна сторінка весела й барвиста! Серце радіє, теплом промениться, Кожний з природой бажає зустріться! II. Повідомлення теми і мети уроку 1. Вступне слово вчителя. — Книга природи — наймудріша книга. Саме спілкування з природою, навіть просто її сприймання дає нам радість. Чому? Мабуть, тому, що природа — це невичерпне джерело краси, яка не може залишити байдужою навіть найнезворушливішу людину. Не випадково багато видатних мислителів і письменників, художників і поетів, зодчих і композиторів прагнули втілити у своїх творах нетлінну красу природи. Світ природи сповнений дивовижних барв, чудових звуків, досконалих рухів і форм. І треба лише ширше розкрити очі та уважно прислухатися, щоб стати володарем казкових скарбів і невичерпної радості. 2. Читання вірша-загадки. Погляньте навколо — чарівниця яка В коралах, в золоті стоїть! Пожовкле листя і бездонна просинь, I срібла павутина вдаль летить... Iскриться сонце, але вже не жарко, Вітрець в русявих кленах шурхотить, I шелест листя на алеях парку... А листячко кружляє і летить... Дихне вітрець, і листячко зірветься, Щоб політати в синяві небес. А я дивлюся, і мені здається, Що я іду у казку, в світ чудес, I там давно мене чекає Прекрасна, щедра володарка... (Осінь) Осінь Я — Осінь, чарівна та ясна, Я дивна, наче казка. Тримаю пензлик у руках, Малюю у садах, гаях малюю всюди — тут і там, Щоб догодити, любі, вам. 3.Вправи на розвиток читацьких навичок. — Прочитайте спочатку слово в рамках, а тоді виразно й швидко увесь вірш. Фарби в осені чарівні, то весняні, то німе То лоходні — рісі, ніси, то рягачі — як вогні. То рченіво, то рябачні, то севелі, то німсу, То хлибурві, то кійспоні — розлилися по землі. — Які фарби в Осені? — Який настрій має кожна фарба? IV. Підготовка до засвоєння знань — Чудова й прекрасна, дивовижна осінь! Скількох поетів надихала вона, скільки художників написали її портрет, скільки музик сумувало за нею! І сьогодні ми познайомимось із творами українських поетів В. Сухомлин-ського й К. Перелісної. 1.Опрацювання вірша В. Сухомлинського «Скільки барв кругом розлито». 1) Учитель читає виразно вірш. — Які кольори автор побачив довкола? 2) Повторне читання. — З чим порівнює автор наш край? — До чого він закликає? (Бути допитливим, спостережливими) 3) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. — Які барви було розлито? — Хто розливав ці барви? — Що таке писанка? Завдання «Чарівна писанка». — Які пори року заховала чарівна писанка, які їх ознаки? (Поверхню писанки поділено на 4 частини за порами року; на кожній з них за допомогою символів зображено їх основні ознаки.) — Які кольори переважають влітку? — А восени? 4) Розвиток зв’язного мовлення. Продовжте думку й дайте відповідь на питання. Які веселі фарби, подивіться, Поклала осінь на ліси й гаї! 5) Виразне читання вірша. 2.Опрацювання вірша К. Перелісної «Золота осінь». 1) Словникова робота. 2) Гра «Кольорові слова». На кольорових кружечках записані слова. Діти читають спочатку слова, записані на червоних кружечках, потім — на жовтих, зелених і синіх. 3) З’єднай пари слів. 4) Читання вірша учнями мовчки. — З яким почуттям автор говорить про осінь? — Якою ходою йде осінь по землі? 5) Повторне читання вірша. — Які листочки падають на доріжки і трави? 6) Словесне малювання. Намалюйте (опишіть) чарівницю-Осінь. 3.Порівняння віршів В. Сухомлинського і К. Перелісної. — Які вірші ми сьогодні читали? — Що в них спільного? — Прочитайте рядочки з віршів, які схожі за змістом. — А чим вірші відрізняються? V. Підсумок уроку — Читаючи загадкову книгу природи, людина збагачує себе не тільки знаннями про навколишній світ, але й вчиться правильно, мудро господарювати в ньому. Адже, як говорив відомий письменник Бернард Шоу: «Ми вже навчились літати в повітрі, як птахи, ми вже навчились плавати під водою, як риби; нам ще залишилось навчитись жити на Землі, як люди!». Осінь срібною ниткою у повітрі снує, Чарівною квіткою гріє серце моє, Акварелями дивними видозмінює все, І малює, і пише Кольорові слова, аби швидко Читала їх уся дітвора! Листочки килим напівголі золотая синє буро-золотаві кольористий небо осінь віти Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1684 | |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Всього коментарів: 0 | |