💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Образ дівчинки, для якої ліс, наче рідний дім

Урок 20. Образ дівчинки, для якої ліс, наче рідний дім

Матеріал до уроку: О. Донченко «Лісовою стежкою».

Мета: розвивати уміння знаходити у тексті описи, роздуми; характеризувати головну героїню з опорою на текст і малюнок; удосконалювати уміння складати план і стисло переказувати прочитане; розвивати фантазію дітей; виховувати любов до природи.

Обладнання: скоромовка.

ХІД УРОКУ

I. Розчитування

Скоромовка

 В’ється стежка-побережка Повз ріку по бережку.

 Обережно в’ється стежка,

 Щоб не впасти у ріку.

II. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми знову завітаємо до лісу. Подивимось, який він у новій чарівній одежі. Спробуємо описати зовнішність дівчинки Улянки, розкрити її ставлення до природи. А допоможе нам у цьому О. Донченко, автор оповідання «Лісовою стежкою».

III. Розповідь вчителя про автора

— Олесь Донченко народився на Полтавщині в сім’ї вчителя. Творчість Олеся Донченка для дітей розпочалася 1928 року, коли він заходився писати

віршовані оповідання та казки. Чудові оповідання його: «Галаганчик», «Кулемет», «Голубий гвинтик», «Золоте яєчко», «Лісовою стежкою».

IV. Робота над оповіданням

 1. Підготовча робота до самостійного читання.

Словникова робота.

Зненацька — несподівано, раптом.

Засмагле — загоріле.

Відтіняти — відрізнятися від основного кольору силою тону.

Хрускати — тріщати.

Навпростець — коротшою дорогою.

Палахкотять — горять, червоніють.

 2. Самостійне читання першої частини.

— Про кого дізналися?

— Звідки йшла дівчинка?

— Якою за віком вона була?

 3. Читання другої частини вчителем.

— Як звали дівчинку?

— Біля чого вона зупинилася?

— До якої частини твору підходить малюнок?

— Відшукати слова й вирази, якими автор змальовує красу осіннього лісу.

 4. Самостійне читання учнями третьої частини.

— Що помітила Улянка в лісі?

— Як вона назвала берізки?

— Як прибрався в жовтні ліс?

 5. Стислий переказ змісту оповідання.

 6. Добір заголовків до частин твору.

1) Дівчинка повертається зі школи.

2) Зустріч з прозорим струмочком.

3) Ліс у жовтні.

 7. Усний опис Улянки.

V. Підсумок уроку

— Пофантазуй! Як можна продовжити оповідання?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1732 | Рейтинг: 0.0/0
Властивості паперу. робота з папером
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Продовження екскурсії
Охорона тварин
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]