Урок 20. Образ дівчинки, для якої ліс, наче рідний дім Матеріал до уроку: О. Донченко «Лісовою стежкою». Мета: розвивати уміння знаходити у тексті описи, роздуми; характеризувати головну героїню з опорою на текст і малюнок; удосконалювати уміння складати план і стисло переказувати прочитане; розвивати фантазію дітей; виховувати любов до природи. Обладнання: скоромовка. ХІД УРОКУ I. Розчитування Скоромовка В’ється стежка-побережка Повз ріку по бережку. Обережно в’ється стежка, Щоб не впасти у ріку. II. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми знову завітаємо до лісу. Подивимось, який він у новій чарівній одежі. Спробуємо описати зовнішність дівчинки Улянки, розкрити її ставлення до природи. А допоможе нам у цьому О. Донченко, автор оповідання «Лісовою стежкою». III. Розповідь вчителя про автора — Олесь Донченко народився на Полтавщині в сім’ї вчителя. Творчість Олеся Донченка для дітей розпочалася 1928 року, коли він заходився писати віршовані оповідання та казки. Чудові оповідання його: «Галаганчик», «Кулемет», «Голубий гвинтик», «Золоте яєчко», «Лісовою стежкою». IV. Робота над оповіданням 1. Підготовча робота до самостійного читання. Словникова робота. Зненацька — несподівано, раптом. Засмагле — загоріле. Відтіняти — відрізнятися від основного кольору силою тону. Хрускати — тріщати. Навпростець — коротшою дорогою. Палахкотять — горять, червоніють. 2. Самостійне читання першої частини. — Про кого дізналися? — Звідки йшла дівчинка? — Якою за віком вона була? 3. Читання другої частини вчителем. — Як звали дівчинку? — Біля чого вона зупинилася? — До якої частини твору підходить малюнок? — Відшукати слова й вирази, якими автор змальовує красу осіннього лісу. 4. Самостійне читання учнями третьої частини. — Що помітила Улянка в лісі? — Як вона назвала берізки? — Як прибрався в жовтні ліс? 5. Стислий переказ змісту оповідання. 6. Добір заголовків до частин твору. 1) Дівчинка повертається зі школи. 2) Зустріч з прозорим струмочком. 3) Ліс у жовтні. 7. Усний опис Улянки. V. Підсумок уроку — Пофантазуй! Як можна продовжити оповідання? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1732 | |
Властивості паперу. робота з папером |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Продовження екскурсії |
Охорона тварин |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Всього коментарів: 0 | |