Урок 18-19. Чи розуміємо ми природу? Матеріал до уроку: г. Черінь «Чи ми з природою єдині...»; І. Драч «В товаристві джмеля»; Д. Білоус «Пісенька до куличка»; К. Перелісна «Песик і хлопці». Мета: розвивати образне бачення поетичних картин, уміння простежувати взаємозв’язок людини з природою, знаходити спільне й відмінне в його зображенні в різних віршах; удосконалювати вміння читати діалоги; знаходити рими. Обладнання: малюнок куличка, прислів’я. ХІД УРОКУ I ЧАСТИНА I. Мовна розминка Вимовляння приказок на одному видиху. Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю. Осінь сумна, а жити весело. II. Повідомлення теми й мети уроку 1. Розповідь учителя. — Земля — це край, де ти народився і живеш, край неповторної краси й багатства. Кожне дерево, квітка, тваринка — це частина природи. Природа подарувала їх людям. Людина живе й працює серед природи, а тому зобов’язана її берегти. Людина й природа єдині. Простежте, як цей вічний зв’язок розкрито у віршах, які ми будемо опрацьовувати на наступних уроках. III. Вправляння у виразному читанні вірша Ганни Черінь — Чи згодні ви зі словами автора? Чому? Фізкультхвилинка Вітер віє нам в лице, Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше. Деревце все вище, вище. IV. Опрацювання вірша I. Драча «В товаристві джмеля» 1. Читання вірша вчителем. Завдання для слухання: запам’ятати дійові особи вірша. 2. Словникова робота. Пояснити значення слів: щире, осоння, щирозлоті. 3. Вправляння у виразному читанні. 4. Словесне малювання картин до кожної строфи. Наступні вірші опрацьовуються на наступному уроці. II ЧАСТИНА V. Опрацювання вірша Д. Білоуса «Пісенька про куличка» 1. Розповідь учителя. — Поет Дмитро Білоус пише про красу й багатство мови. А ще він — спостережливий і щирий співець природи. Сьогодні ми прочитаємо вірш з його збірки «Пташині голоси». 2. Самостійне читання вірша «Пісенька про куличка». — Хто з вас бачив цю пташечку? Опишіть її. Учні розглядають малюнок. Учитель доповнює. — Ці птахи середнього розміру. Маса до 550 г. Поширені на берегах річок Дніпра, Десни, Прип’яті. Коли сполохані людиною чи твариною, гучно кричать «кік-кік-кік». Птахи корисні, знищують багато комах. Потребують охорони. — З чого видно, що автор добре знає цього птаха і прихильно ставиться до нього? 3. Читання вірша за особами. Завдання: передати інтонацію запитання, відповіді, звертання. Знайти рими до слова куличок. VI. Опрацювання вірша К. Перелісної «Песик і хлопці». 1. Мовчазне читання вірша учнями. 2. Бесіда за змістом. — Де побував песик разом з хлопцями? — З чого видно, що вони розуміють одне одного? — Який був песик? 3. Бесіда за малюнком. Завдання: порівняти малюнок і текст вірша. Які ви бачите відмінності? VII. Підсумок уроку — Що нового дізналися, прочитавши ці твори? Чому необхідно охороняти природу? Запам’ятайте: Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти. Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1244 | |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Всього коментарів: 0 | |