💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чи розуміємо ми природу?

Урок 18-19. Чи розуміємо ми природу?

Матеріал до уроку: г. Черінь «Чи ми з природою єдині...»; І. Драч «В товаристві джмеля»; Д. Білоус «Пісенька до куличка»; К. Перелісна «Песик і хлопці».

Мета: розвивати образне бачення поетичних картин, уміння простежувати взаємозв’язок людини з природою, знаходити спільне й відмінне в його зображенні в різних віршах; удосконалювати вміння читати діалоги; знаходити рими.

Обладнання: малюнок куличка, прислів’я.

ХІД УРОКУ

I ЧАСТИНА

I. Мовна розминка

Вимовляння приказок на одному видиху.

Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.

Осінь сумна, а жити весело.

II. Повідомлення теми й мети уроку

1. Розповідь учителя.

— Земля — це край, де ти народився і живеш, край неповторної краси й багатства. Кожне дерево, квітка, тваринка — це частина природи.

Природа подарувала їх людям. Людина живе й працює серед природи, а тому зобов’язана її берегти. Людина й природа єдині. Простежте, як цей вічний зв’язок розкрито у віршах, які ми будемо опрацьовувати на наступних уроках.

III. Вправляння у виразному читанні вірша Ганни Черінь

— Чи згодні ви зі словами автора? Чому?

Фізкультхвилинка

 Вітер віє нам в лице,

 Захиталось деревце.

 Вітерець все тихше, тихше.

 Деревце все вище, вище.

IV. Опрацювання вірша I. Драча «В товаристві джмеля»

1. Читання вірша вчителем.

Завдання для слухання: запам’ятати дійові особи вірша.

2. Словникова робота.

Пояснити значення слів: щире, осоння, щирозлоті.

3. Вправляння у виразному читанні.

4. Словесне малювання картин до кожної строфи.

Наступні вірші опрацьовуються на наступному уроці.

II ЧАСТИНА

V. Опрацювання вірша Д. Білоуса «Пісенька про куличка»

1. Розповідь учителя.

— Поет Дмитро Білоус пише про красу й багатство мови. А ще він — спостережливий і щирий співець природи. Сьогодні ми прочитаємо вірш з його збірки «Пташині голоси».

2. Самостійне читання вірша «Пісенька про куличка».

— Хто з вас бачив цю пташечку? Опишіть її.

Учні розглядають малюнок. Учитель доповнює.

— Ці птахи середнього розміру. Маса до 550 г. Поширені на берегах річок Дніпра, Десни, Прип’яті. Коли сполохані людиною чи твариною, гучно кричать «кік-кік-кік». Птахи корисні, знищують багато комах. Потребують охорони.

— З чого видно, що автор добре знає цього птаха і прихильно ставиться до нього?

3. Читання вірша за особами.

Завдання: передати інтонацію запитання, відповіді, звертання. Знайти рими до слова куличок.

VI. Опрацювання вірша К. Перелісної «Песик і хлопці».

1. Мовчазне читання вірша учнями.

2. Бесіда за змістом.

— Де побував песик разом з хлопцями?

— З чого видно, що вони розуміють одне одного?

— Який був песик?

3. Бесіда за малюнком.

Завдання: порівняти малюнок і текст вірша. Які ви бачите відмінності?

VII. Підсумок уроку

— Що нового дізналися, прочитавши ці твори? Чому необхідно охороняти природу?

Запам’ятайте:

Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти!



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1280 | Рейтинг: 0.0/0
Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розпізнавання многокутників. Ф...
Урок малювання
ЗУСТРІЧ ЗІ ШКОЛОЮ ТА МУЗИКОЮ. МУЗИКА НАВКОЛО НАС
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Задачі на дві дії різ...
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]