💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чи розуміємо ми природу?

Урок 18-19. Чи розуміємо ми природу?

Матеріал до уроку: г. Черінь «Чи ми з природою єдині...»; І. Драч «В товаристві джмеля»; Д. Білоус «Пісенька до куличка»; К. Перелісна «Песик і хлопці».

Мета: розвивати образне бачення поетичних картин, уміння простежувати взаємозв’язок людини з природою, знаходити спільне й відмінне в його зображенні в різних віршах; удосконалювати вміння читати діалоги; знаходити рими.

Обладнання: малюнок куличка, прислів’я.

ХІД УРОКУ

I ЧАСТИНА

I. Мовна розминка

Вимовляння приказок на одному видиху.

Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.

Осінь сумна, а жити весело.

II. Повідомлення теми й мети уроку

1. Розповідь учителя.

— Земля — це край, де ти народився і живеш, край неповторної краси й багатства. Кожне дерево, квітка, тваринка — це частина природи.

Природа подарувала їх людям. Людина живе й працює серед природи, а тому зобов’язана її берегти. Людина й природа єдині. Простежте, як цей вічний зв’язок розкрито у віршах, які ми будемо опрацьовувати на наступних уроках.

III. Вправляння у виразному читанні вірша Ганни Черінь

— Чи згодні ви зі словами автора? Чому?

Фізкультхвилинка

 Вітер віє нам в лице,

 Захиталось деревце.

 Вітерець все тихше, тихше.

 Деревце все вище, вище.

IV. Опрацювання вірша I. Драча «В товаристві джмеля»

1. Читання вірша вчителем.

Завдання для слухання: запам’ятати дійові особи вірша.

2. Словникова робота.

Пояснити значення слів: щире, осоння, щирозлоті.

3. Вправляння у виразному читанні.

4. Словесне малювання картин до кожної строфи.

Наступні вірші опрацьовуються на наступному уроці.

II ЧАСТИНА

V. Опрацювання вірша Д. Білоуса «Пісенька про куличка»

1. Розповідь учителя.

— Поет Дмитро Білоус пише про красу й багатство мови. А ще він — спостережливий і щирий співець природи. Сьогодні ми прочитаємо вірш з його збірки «Пташині голоси».

2. Самостійне читання вірша «Пісенька про куличка».

— Хто з вас бачив цю пташечку? Опишіть її.

Учні розглядають малюнок. Учитель доповнює.

— Ці птахи середнього розміру. Маса до 550 г. Поширені на берегах річок Дніпра, Десни, Прип’яті. Коли сполохані людиною чи твариною, гучно кричать «кік-кік-кік». Птахи корисні, знищують багато комах. Потребують охорони.

— З чого видно, що автор добре знає цього птаха і прихильно ставиться до нього?

3. Читання вірша за особами.

Завдання: передати інтонацію запитання, відповіді, звертання. Знайти рими до слова куличок.

VI. Опрацювання вірша К. Перелісної «Песик і хлопці».

1. Мовчазне читання вірша учнями.

2. Бесіда за змістом.

— Де побував песик разом з хлопцями?

— З чого видно, що вони розуміють одне одного?

— Який був песик?

3. Бесіда за малюнком.

Завдання: порівняти малюнок і текст вірша. Які ви бачите відмінності?

VII. Підсумок уроку

— Що нового дізналися, прочитавши ці твори? Чому необхідно охороняти природу?

Запам’ятайте:

Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти!



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1244 | Рейтинг: 0.0/0
Після уроків. Висловлення істинні і хибні
Природа в місті (селі) та його околицях
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця»....
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]