💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Хто більше читає, той більше знає

Урок 13. Хто більше читає, той більше знає

Матеріал до уроку: В. Лучук «Книголюба»; С. Жупанин «Я — бібліотекар».

Мета: виховувати бажання читати; розширювати читацький кругозір; знання про письменників; розвивати уміння виразно читати; порівнювати, уявляти образи дійових осіб.

Обладнання: картки зі словами.

ХІД УРОКУ

I. Вправи на розвиток навичок читання

1. Прочитайте слова у колонках так: у першій колонці читайте зверху перше слово, у другій — останнє, а в третій — знову перше. І так читайте всі слова, стрибаючи, як коник, швидко й голосно.

Пероперласобор

бережечитатихан

сон зіркимузей

серце друзіпергамент

розум сотипапірус

людство скарбмонах

школа виявив життя

2. Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я на одному диханні:

 2 більше 1 хто 4 той 3 читає 6 знає 5 більше Бо книги — морська глибина.

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перла виносить.

(І. Франко)

— Як називають тих, хто любить і береже книги?

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми прочитаємо твори українських поетів Володимира Лучу-ка і Степана Жупанина про таких маленьких книголюбів.

1. Відомості про авторів.

— Народився Володимир Іванович Лучук 27 серпня 1934 року в селі Матче на Холмщині (тепер Польща) в сім’ї хлібороба. «Серпень — то місяць жнив, а жнива рік годують. І, хто народжується в серпні, то працьовитий буде», — чув хлопчина змалечку й радів.

Навесні 1945 року Лучукові батьки переїжджають на Україну. Тут, на Волині, хлопець закінчив у селі Доросинях 7 класів, а в місті Рожищі — десятирічку.

Від 1955 року В. Лучук друкується в періодичній пресі.

У 1962 році В. Лучук видав книжку віршів для дітей «Уставати рано треба». Відтоді не полишає праці в царині красного письменства для підростаючого покоління. Світ побачили його збірки «Я малюю голуба» (1967), «Сіла хмара на коня».

Степан Ілліч Жупанин народився 18 січня 1936 року в селі (тепер місто) Іршові на Закарпатті в багатодітній сім’ї бідного селянина.

З шести років випасав чужі вівці, щоб заробити на шматок хліба.

Старша сестра рано навчила Степанка читати — Степан Жупанин був кращим учнем та активним піонером. Десь у сьомому класі він написав вірш-пісеньку «Мак і бджілка».

1959 року вийшла у світ його перша книжка віршів та казок для дітей «Бджілка». Вчителюючи в гірському селі Ільниці та згодом у місті Виноградові, Степан Жупанин написав чимало нових творів, що склали збірочки поезії «Сестрички-смерічки», «Гірська стежина».

III. Опрацювання вірша В. Лучука «Кноголюбка»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Уважно послухайте вірш і скажіть, чому автор дав йому назву «Кни-голюбка».

2. Словникова робота.

Вправи з розвитку й контролю дихання.

На картках у дітей записані колонки слів. Учні їх читають таким чином: секундний видих; після паузи вдих — прочитати на видиху першу колонку слів, знову пауза — вдих, на новому видиху прочитати слова другої колонки, і т. ін.

Села читати очі

весела спатиплоті

вила уміти роботі

мандрувала прочитатисвіті

спіймала любити пелехаті

3. Читання вірша. Гра «Ніч і День».

— Починаємо читати мовчки у довільному темпі. За командою «Ніч!» слід припинити читати й помітити очима те місце, де застала команда, а самі очі закрити. За командою «День!» продовжити читати від поміченого місця.

4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Якою ви уявляєте собі дівчинку? Скільки, на вашу думку, їй років?

— Твори яких поетів згадуються у вірші?

— Кого у сні бачила дівчинка?

— Яка мрія у дівчинки?

5. Робота за малюнком до вірша. Словесне малювання. Малюнки-фрагменти сну.

Читання вголос «ланцюжком».

Виразне читання вірша.

IV. Опрацювання вірша С. Жупанина «Я — бібліотекар»

1. Словникова робота.

Прочитайте пари слів з питальною інтонацією:

Кедри і смеречки.

Книжок, журналів.

Загадки, вірші.

Василько і Таня.

Зблизька і здалека.

— Слова якої пари є антонімами?

2. Читання вірша учнями мовчки.

— З чого видно, що хлопчик дуже любить читати? І де йому найбільш сподобалось влаштувати бібліотеку? Чому саме в зелен-залі?

3. Вибіркове читання вірша.

— Що було за віконцем?

— Чим цікавились друзі хлопчика?

— Звідки поспішали читачі?

— Яким ви уявляєте собі хлопчика?

4. Робота за малюнком до вірша.

— Прочитайте вірш і зіставте його з малюнком. Чи все зображено так, як розповів поет?

5. Виразне читання вірша.

V. Підсумок уроку

— Чим сподобались вам вірші «Книголюбка» і «Я — бібліотекар»?

— Чи є в них щось спільне?

— А чим відрізняються?

— Як ви думаєте, чи здійсниться мрія дівчинки прочитати всі книги на світі?

— Яку пораду ви дасте Книголюбці?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1687 | Рейтинг: 0.0/0
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо...
Будівельний конструктор
Істинні та хибні висловлення
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]