Урок 13. Хто більше читає, той більше знає Матеріал до уроку: В. Лучук «Книголюба»; С. Жупанин «Я — бібліотекар». Мета: виховувати бажання читати; розширювати читацький кругозір; знання про письменників; розвивати уміння виразно читати; порівнювати, уявляти образи дійових осіб. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Вправи на розвиток навичок читання 1. Прочитайте слова у колонках так: у першій колонці читайте зверху перше слово, у другій — останнє, а в третій — знову перше. І так читайте всі слова, стрибаючи, як коник, швидко й голосно. Пероперласобор бережечитатихан сон зіркимузей серце друзіпергамент розум сотипапірус людство скарбмонах школа виявив життя 2. Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я на одному диханні: 2 більше 1 хто 4 той 3 читає 6 знає 5 більше Бо книги — морська глибина. Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перла виносить. (І. Франко) — Як називають тих, хто любить і береже книги? II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми прочитаємо твори українських поетів Володимира Лучу-ка і Степана Жупанина про таких маленьких книголюбів. 1. Відомості про авторів. — Народився Володимир Іванович Лучук 27 серпня 1934 року в селі Матче на Холмщині (тепер Польща) в сім’ї хлібороба. «Серпень — то місяць жнив, а жнива рік годують. І, хто народжується в серпні, то працьовитий буде», — чув хлопчина змалечку й радів. Навесні 1945 року Лучукові батьки переїжджають на Україну. Тут, на Волині, хлопець закінчив у селі Доросинях 7 класів, а в місті Рожищі — десятирічку. Від 1955 року В. Лучук друкується в періодичній пресі. У 1962 році В. Лучук видав книжку віршів для дітей «Уставати рано треба». Відтоді не полишає праці в царині красного письменства для підростаючого покоління. Світ побачили його збірки «Я малюю голуба» (1967), «Сіла хмара на коня». Степан Ілліч Жупанин народився 18 січня 1936 року в селі (тепер місто) Іршові на Закарпатті в багатодітній сім’ї бідного селянина. З шести років випасав чужі вівці, щоб заробити на шматок хліба. Старша сестра рано навчила Степанка читати — Степан Жупанин був кращим учнем та активним піонером. Десь у сьомому класі він написав вірш-пісеньку «Мак і бджілка». 1959 року вийшла у світ його перша книжка віршів та казок для дітей «Бджілка». Вчителюючи в гірському селі Ільниці та згодом у місті Виноградові, Степан Жупанин написав чимало нових творів, що склали збірочки поезії «Сестрички-смерічки», «Гірська стежина». III. Опрацювання вірша В. Лучука «Кноголюбка» 1. Виразне читання вірша вчителем. — Уважно послухайте вірш і скажіть, чому автор дав йому назву «Кни-голюбка». 2. Словникова робота. Вправи з розвитку й контролю дихання. На картках у дітей записані колонки слів. Учні їх читають таким чином: секундний видих; після паузи вдих — прочитати на видиху першу колонку слів, знову пауза — вдих, на новому видиху прочитати слова другої колонки, і т. ін. Села читати очі весела спатиплоті вила уміти роботі мандрувала прочитатисвіті спіймала любити пелехаті 3. Читання вірша. Гра «Ніч і День». — Починаємо читати мовчки у довільному темпі. За командою «Ніч!» слід припинити читати й помітити очима те місце, де застала команда, а самі очі закрити. За командою «День!» продовжити читати від поміченого місця. 4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Якою ви уявляєте собі дівчинку? Скільки, на вашу думку, їй років? — Твори яких поетів згадуються у вірші? — Кого у сні бачила дівчинка? — Яка мрія у дівчинки? 5. Робота за малюнком до вірша. Словесне малювання. Малюнки-фрагменти сну. Читання вголос «ланцюжком». Виразне читання вірша. IV. Опрацювання вірша С. Жупанина «Я — бібліотекар» 1. Словникова робота. Прочитайте пари слів з питальною інтонацією: Кедри і смеречки. Книжок, журналів. Загадки, вірші. Василько і Таня. Зблизька і здалека. — Слова якої пари є антонімами? 2. Читання вірша учнями мовчки. — З чого видно, що хлопчик дуже любить читати? І де йому найбільш сподобалось влаштувати бібліотеку? Чому саме в зелен-залі? 3. Вибіркове читання вірша. — Що було за віконцем? — Чим цікавились друзі хлопчика? — Звідки поспішали читачі? — Яким ви уявляєте собі хлопчика? 4. Робота за малюнком до вірша. — Прочитайте вірш і зіставте його з малюнком. Чи все зображено так, як розповів поет? 5. Виразне читання вірша. V. Підсумок уроку — Чим сподобались вам вірші «Книголюбка» і «Я — бібліотекар»? — Чи є в них щось спільне? — А чим відрізняються? — Як ви думаєте, чи здійсниться мрія дівчинки прочитати всі книги на світі? — Яку пораду ви дасте Книголюбці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1700 | |
Народні іграшки з глини |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Природа Українських Карпат |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Всього коментарів: 0 | |