Урок 16. Осінні мотиви в поезії ліни костенко Матеріал до уроку: Ліна Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Соловейко застудився», «Шипшина важко віддає плоди». Мета: розширювати знання учнів про творчість поетів; розвивати образне мислення, уяву дітей; збагачувати мовлення образними висловами; виховувати ставлення до природи як до найважливішої цінності. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Вправи на розвиток читацьких навичок 1. Прочитайте вірш повільно пошепки, повільно вголос, швидше пошепки, швидше вголос. Розкажіть його сумно, радісно, здивовано. На землю осінь вже ступила, Додому листячко летить. Гніздо лелече опустіло, Гніздо лелече опустіло, — Тепер у ньому хмарка спить. 2. Гра «Срібні павутинки». В синім небі срібні павутинки, Гнані вітром, вдаль летять... — Прочитайте, діти, про що ж вони гомонять. — Чому жовтень виганяє птахів? — Які птахи покидають рідний край? II. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь» 1.Розповідь про письменницю. — Народилася Ліна Василівна Костенко 19 березня 1930 року в містечку Ржищеві на Київщині в учительській сім’ї. З шести років жила в Києві. Тут ще зовсім дівчатком застала її війна. І «перший біль тих недитячих вражень» лишив глибокий слід в душі майбутньої поетеси. Закінчивши після війни середню школу, вона якийсь час навчалася в Київському педагогічному інституті, а 1952 року вступила до Московського літературного інституту ім. М. Горького. Ліна Костенко часто звертається до теми дитинства, обпаленого війною, малює у своїх поезіях образи дітей та підлітків, як із сучасного життя, так з далекого минулого, змальовує красу природи. 2. Слухання вірша. Учитель виразно у повільному темпі читає текст, а потім запитує: — Чи сподобався вам вірш? Який настрій у вас після слухання? 3. Словникова робота Прочитайте колонки слів: Задощило цвіркуни захлюпалоперепілочки подалось чорногуз замикала журавлі погубила чемодан поклонився — На яке питання відповідають слова другої колонки? — Яке слово зайве у другій колонці? 4. Робота над віршем. Спочатку діти напівголосно самостійно читають текст. Потім відшукують відповіді на запитання учителя: — Як починається осінь? — Чи зраділи приходу осені комахи й птахи? — Чиї брами замикала осінь? — Які рядки вірша потрібно читати з подивом, зажурено? 5. Робота на малюнком. — Розгляньте малюнок до вірша. — Чи відповідає він змістові вірша? — Що художник зобразив не так? — А що б ви домалювали? III. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Соловейко застудився» 1. Самостійне читання вірша. — Що у вірші казкового? Доведіть рядками вірша. 2. Вправи на розвиток швидкості читання. Плеще у долоні дощик недарма — Певно, в нього інших забавок нема. Ось для вас краплини, а на них — слова. Швидко їх читайте і в прислів’я позбирайте. (Учитель заздалегідь готує малюнок з краплинами, на яких зашифровано прикмети осені, прислів’я про цю пору року. Учні повинні «зібрати» краплини у правильному порядку та розшифрувати вирази.) IV. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди» 1.Вправи на розвиток артикуляції. Читання з різною інтонацією скоромовки. Шуміла шипшина, Шукала пташину, Шпака і шуліку. 2. Читання вірша вчителем. — До кого звертається шипшина? — Про що вона просить людей? 3. Самостійне читання вірша. Аналіз змісту. — Чому шипшина хапала за рукави? — Про кого вона так хвилюється? — З яким почуттям потрібно читати цей вірш? 4. Виразне читання вірша. V. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2381 | |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Урок малювання |
Весняні свята. Великдень |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Всього коментарів: 0 | |